• 0

goederen inkopen van iemand die uit China importeert

(aangepast)

Mijn schoonzoon is zzper geworden (online verkoop schoenen) en wil schoenen voor zijn voorraad inkopen. Hij kan deze inkopen via iemand die rechtstreeks uit China importeert. Nu moet hij van zijn leverancier ( deimporteur dus) een factuur krijgen, waarop zijn inkoop staat. Hier moet zijn leverancier toch 21% BTW op zetten? De importeur koopt in vanuit china, en zit in Nederland gevestigd, en verkoopt vervolgens voorraad aan mijn schoonzoon die ook in Nederland gevestigd is.. 

aangepast door corkoning

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
11 minuten geleden, insparcom zei:

Ja.

11 minuten geleden, insparcom zei:

Ja.

Dat was ook mijn idee inderdaad. Kan toch niet anders. Maar blijkbaar doen die sneaker inkopers/importeurs dat anders. Hij wil ze blijkbaar aan mijn schoonzoon verkopen zonder factuur, en zodra mijn schoonzoon ze aan de klant verkoopt zou hij volgens de importeur een margefactuur moeten maken voor de klant. Maar bij mijn weten kun je margefacturen alleen maken bij 2ehands goederen die je inkoopt en vervolgens verkoopt. Ik denk dat het hoop van die schoenenhandelaren maar wat doen.

• 0

Als ik je schoonzoon was, zou ik ver weg blijven van importeurs die willens en wetens de boel flessen.

Geen factuur willen leveren aan je schoonzoon 🚩

Margeregeling voorstellen op nieuwe schoenen 🚩

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
10 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Als ik je schoonzoon was, zou ik ver weg blijven van importeurs die willens en wetens de boel flessen.

Geen factuur willen leveren aan je schoonzoon 🚩

Margeregeling voorstellen op nieuwe schoenen 🚩

Mee eens. Ik wil dat hij het volgens de regels gaat doen, net zoals ik dat ook doe. Geen schimmig gedoe. Bedankt voor de reaktie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar