Ik verkoop producten. Consumenten kunnen bij mij hun oude sieraden (goud/zilver) inleveren en dat gebruiken als betaalmiddel.
Stel dat een aankoop 1000 euro is en de consument levert goud in. Wij waarderen dit op 500 euro en de consument betaalt 500 met metaal en 500 met Pin.
we boeken 1000 euro verkoop, en 500 euro inkoop metaal.
We dragen de BTW over het verkoopbedrag van 1000 euro netjes af.
Alle ingekochte metalen worden opgepot en eens per 2 of 3 maanden naar de smelt gestuurd.
In tijden van stijgende metaalkoersen, krijg je er dan meer voor.
1) Is die koerswinst op enige manier belast met BTW?
In het voorbeeld waarderen wij het metaal eerst op 500 euro. Waarna de consument het inzet voor een aankoops Maar stel dat het metaal op dat aankoopmoment 600 euro waard is.
Dan betaalt de consument dus in feite 1100 euro. Is de BTW dan over 1100?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ABC-Boek
ABC-Boek
Hallo!
Ik verkoop producten. Consumenten kunnen bij mij hun oude sieraden (goud/zilver) inleveren en dat gebruiken als betaalmiddel.
Stel dat een aankoop 1000 euro is en de consument levert goud in. Wij waarderen dit op 500 euro en de consument betaalt 500 met metaal en 500 met Pin.
we boeken 1000 euro verkoop, en 500 euro inkoop metaal.
We dragen de BTW over het verkoopbedrag van 1000 euro netjes af.
Alle ingekochte metalen worden opgepot en eens per 2 of 3 maanden naar de smelt gestuurd.
In tijden van stijgende metaalkoersen, krijg je er dan meer voor.
1) Is die koerswinst op enige manier belast met BTW?
In het voorbeeld waarderen wij het metaal eerst op 500 euro. Waarna de consument het inzet voor een aankoops Maar stel dat het metaal op dat aankoopmoment 600 euro waard is.
Dan betaalt de consument dus in feite 1100 euro. Is de BTW dan over 1100?
iemand hier ervaring mee?
R
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77242-btw-bij-verkoop-edelmetaal/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen