Ik overweeg om mijn eenmanszaak om te zetten naar een werk-bv. De eenmanszaak draait inmiddels al enkele jaren met klanten en omzet. In 2024 was de omzet echter niet voldoende om een DGA-salaris uit te keren, mede doordat ik parttime heb gewerkt. Met een bestaande holding erboven is het voor mij minder risicovol om te werken vanuit mijn werk-bv dan vanuit mijn eenmanszaak.
Mijn vraag is: als de eenmanszaak wordt omgezet in een werk-bv, kan deze door de Belastingdienst worden gezien als een startende onderneming? In dat geval zou ik kunnen beargumenteren dat er onvoldoende liquide middelen beschikbaar zijn om aan de minimumDGA-salarisvereisten te voldoen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johannes1988
Johannes1988
Beste ondernemers,
Ik overweeg om mijn eenmanszaak om te zetten naar een werk-bv. De eenmanszaak draait inmiddels al enkele jaren met klanten en omzet. In 2024 was de omzet echter niet voldoende om een DGA-salaris uit te keren, mede doordat ik parttime heb gewerkt. Met een bestaande holding erboven is het voor mij minder risicovol om te werken vanuit mijn werk-bv dan vanuit mijn eenmanszaak.
Mijn vraag is: als de eenmanszaak wordt omgezet in een werk-bv, kan deze door de Belastingdienst worden gezien als een startende onderneming? In dat geval zou ik kunnen beargumenteren dat er onvoldoende liquide middelen beschikbaar zijn om aan de minimumDGA-salarisvereisten te voldoen.
Ik hoor graag!
Alvast bedankt,
Johannes
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77349-dga-salaris-omzetten-bestaande-eenmanszaak-naar-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen