ik heb bij de aanschaf de btw van mijn auto afgetrokken. Voor de btw is de auto zakelijk, voor de IB is ie privé. Dus de kosten zelf trek ik allemaal niet af.
Nu heb ik een PHEV met oplaadkabel. Deze is defect. Wil dus een nieuwe kopen. Valt dat onder iets van "onderhoud, reparatie " etc of is de btw daarvan dus niet aftrekbaar omdat het daar niet onder valt?
ik hoor graag van de experts die meer weten over aftrek van btw rondom auto's die voor de btw zakelijk zijn en voor de IB privé.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Reemsons
Reemsons
Een vraagje...
ik heb bij de aanschaf de btw van mijn auto afgetrokken. Voor de btw is de auto zakelijk, voor de IB is ie privé. Dus de kosten zelf trek ik allemaal niet af.
Nu heb ik een PHEV met oplaadkabel. Deze is defect. Wil dus een nieuwe kopen. Valt dat onder iets van "onderhoud, reparatie " etc of is de btw daarvan dus niet aftrekbaar omdat het daar niet onder valt?
ik hoor graag van de experts die meer weten over aftrek van btw rondom auto's die voor de btw zakelijk zijn en voor de IB privé.
alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77462-btw-oplaadkabel-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen