Zelfmoord op de electronische snelweg

Aanbevolen berichten

Zonder morbide of respectloos te willen zijn, heb ik net iets ervaren dat mij doet denken een een soort electronisch zelfmoord.

 

Naar aanleiding van wat vervelende spammerij voor een netwerkevenement met Emile Ratelband heb ik wat gegoogled naar de organisator van het feestje"Edwin Middelkoop".

 

Blijkt dat al zijn webvermeldingen niet meer bestaan (alleen zichtbaar in de google cache). Zou hier sprake kunnen zijn van (zelf)moord op de electronische snelweg?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

ik kan de meeste links nog gewoon volgen. Het kan toch zijn dat hij een site uit de lucht heeft gehaald? Als 'ie spamt dan kan ik me voorstellen dat 'ie sporen wist.

 

Overigens kun je je bij het onderwerp nog veel meer voorstellen. Je hebt mensen die hun leven ehm, zeg maar een nogal andere wending geven. Deed je dat in zeg, 1988, dan kon je dat gewoon doen. Maar doe je zoiets nu, dan heb je nogal wat sporen om uit te wissen. Dan moet je een soort elektronische zelfmoord plegen om vervolgens overnieuw te beginnen.

 

Anderzijds kun je je voorstellen dat je onder de tram komt, en dat er dan tot in lengte van jaren nog van alles over je op het web te vinden is. Eigen websites blijven in de lucht zolang je adsl of abonnement betaalt, maar je zou je kunnen voorstellen dat je een site hebt die eeuwig online blijft. Zouden je nabestaanden je sites in de lucht houden? of zetten ze die oude linux machines bij het grof vuil? Vermoorden ze daarmee je online zelf?

 

En dan kun je nog elektronisch zelfmoord plegen als je een fake identiteit hebt. Ik had ooit (1994) een tijdje gepost als "Caroline", ben zelfs in het Parool als zodanig gequoot, maar als ik dat iets langer volgehouden had, had ik deze fake persoon ook op opzienbarende wijze aan haar eind kunnen laten komen. Idee voor een kunst-project?

 

Vier: heb je de film "necrocam" gezien van Ine Poppe? Ik ben daar nog in "vernoemd".

 

dagdag

Christine (springlevend hoor!)

Link naar reactie
Datje spamt a la,maar dat ik ook alle afmeldingen in mijn mailbox krijg: als je spamd moet je het wel kunnen natuurlijk.

 

Ha! Nu weet ik het echt zeker. Had al even zitten snuffelen en het leek er op dat deze spammer z'n maillijst zo had geconfigureerd dat antwoorden op de mailing gelijk weer naar alle personen op de lijst gestuurd worden. Dat klopt dus. Wel een originele manier om digitale zelfmoord te plegen ;)

 

Wellicht ook een originele manier om een netwerk te starten (waar je dan zelf uiteraard geen deel meer van uitmaakt)

Link naar reactie

Overigens hoor je niet meer zoveel over de metafoor "de elektronische snelweg". In '95 schreef een technofoob een stukje in de krant met als titel "op de elektronische snelweg komt u een spookrijder tegemoet" (citaat en reactie op mijn website). Ik hou wel van metaforen die mooie beeldspraken mogelijk maken.

 

dagdag

Christine

 

Hè Christine, dat was nou net de grap. Het klinkt zo mooi. Net een jaren 50 hoorspel; "Moord op de electronische snelweg ... (geheimzinnig tromgeroffel)"

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Naar aanleiding van wat vervelende spammerij voor een netwerkevenement met Emile Ratelband heb ik wat gegoogled naar de organisator van het feestje"Edwin Middelkoop".

 

Blijkt dat al zijn webvermeldingen niet meer bestaan (alleen zichtbaar in de google cache). Zou hier sprake kunnen zijn van (zelf)moord op de electronische snelweg?

 

Me dunkt dat anderen je voor waren met ergenis over zijn spamactie en hebben "hobbyisten" of de provider ervoor gezorgd dat de server waar zijn verschillende domeinen op gehost zijn, niet langer toegankelijk is. Als het dan iemand is over wie anderen niet plachten te publiceren en die niet onder eigen naam publiceert op Internet, dan raakt zo iemand snel in de vergetelheid.

Link naar reactie

Japanse ambtenaren die met een zwaard hun buik uiteenrijten omdat ze zich verantwoordelijk voelen door de spam die op hun maiadres binnenkomt

 

Iraakse rebellen die, met cemtex omwonden en leuzen scanderend, een nieuwe website uploaden naar de server.

 

wonderlijke tijden dit

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.