Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen met duidelijkheid.
Ik heb zojuist mijn eenmanszaak omgezet naar een BV en neem werk aan in de bouw. Een andere onderaannemer  neemt een deel van dat werk weer van mij over.

Nu heb ik begrepen dat ik hier een ander contract voor moet opstellen, maar tot nu toe heeft niemand mij een goed en juridisch correct voorbeeld kunnen geven,  zelfs mijn boekhouder niet.

Is er hier iemand met meer kennis of ervaring op dit gebied, zodat ik dit juridisch goed en duidelijk kan vastleggen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77689-contract-onderaannemer/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Jij wordt in deze relatie de aannemer. Je hebt dus een aannemingsovereenkomst nodig. En dan eentje die op maat gemaakt is voor jouw situatie. Gratis voorbeelden gebruiken, is hetzelfde als dat ik mijn huis ga uitbouwen en jou vraag om alleen een concept bouwtekening te mailen van een willekeurige uitbouw 😉 

Nb: ik stel niet dit soort contracten op

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 1

Je kan twee dingen doen.

Of je wordt lid van Bouwend Nederland (hyperlink) voor een jaarcontributie van €850 tot een omzet van €1mio waardoor je onder andere toegang krijgt tot allerlei standaardcontracten (bijv. de UAV 2012 versie 2025 [hyperlink]) of je neemt bijvoorbeeld een eigen advocaat of bijvoorbeeld MKBrecht (hyperlink) in de hand om voor jou een maatwerkoplossing op te tuigen. 

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

• 0
8 uur geleden, Aannemer zei:

Goedemorgen,

Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen met duidelijkheid.
Ik heb zojuist mijn eenmanszaak omgezet naar een BV en neem werk aan in de bouw. Een andere onderaannemer  neemt een deel van dat werk weer van mij over.

Nu heb ik begrepen dat ik hier een ander contract voor moet opstellen, maar tot nu toe heeft niemand mij een goed en juridisch correct voorbeeld kunnen geven,  zelfs mijn boekhouder niet.

Is er hier iemand met meer kennis of ervaring op dit gebied, zodat ik dit juridisch goed en duidelijk kan vastleggen?

Alvast bedankt!

Je 'moet' helemaal niets. Maar het is wel verstandig afspraken vast te leggen en het advies van Jeroen Kisters RPLU ARe is wat dat betreft zo gek nog niet, omdat je dan gebruik maakt van een set voorwaarden die veel mensen in jouw branche gebruiken, waardoor er minder discussie kan ontstaan over hoe die voorwaarden uitgelegd moeten worden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar