• 0

Auto op de zaak, vrijwilligerswerk en bijtelling

(aangepast)

Beste, ik ben even aan het verkennen wat zoal mogelijkheden zijn en wil kijken wat hier nog aan tips zijn.

Ik heb een auto op de zaak (BTW en IB).

Ik betaal bijtelling en forfait voor privé gebruik.

De meeste "privé" kilometers gaan nu in vrijwilligerswerk wat ik doe voor een ANBI en CBF erkende hulpverleningsorganisatie. Nu ziet de belastingdienst dat als privé omdat het geen causaal verband houdt met de zaak.

Als ik de auto uit de bijtelling zou willen halen. Zijn er constructies denkbaar dat ik dat kan regelen met de kilometers voor de organisatie. Als ik bij hun bijvoorbeeld op de "payroll" zou komen te staan voor 0 uren of weet ik veel wat voor tips en tools nog zijn. Ik betaal nu een hele bak bijtelling puur om te werken als vrijwilliger. Alles tips zijn welkom.

aangepast door Therapeut

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

Je betaalt geen bijtelling omdat je vrijwilligerswerk doet, je betaalt bijtelling omdat je een auto van de zaak hebt en daar privé kilometers mee rijdt, o.a. voor vrijwilligerswerk.

Kun je de kilometers die je voor het vrijwilligerswerk rijdt niet declareren bij de organisatie?

Bij de organisatie op de payroll zou niets uitmaken, je hebt dan nog steeds de auto op je eigen bedrijf staan.

Een auto die zakelijk geëtiketteerd is kun je niet zomaar wijzigen naar privé.

• 0

Stel dat je naast je bedrijf een dienstverband hebt waar je met de auto van je bedrijf voor gaat rijden. Zijn de kilometers voor het dienstverband dan privé of zakelijk, bezien vanuit je bedrijf? Precies...

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar