• 0

gebruik merknaam concurrent op adwords

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toevallig heeft de rechter vandaag over zo'n zaak uitspraak gedaan. Capriole Coffee-Service heeft in haar zoekmachineadvertenties de merknamen van DE gebruikt.

 

Het artikel is hier te lezen.

 

Let op dat Capriole wel officieel dealer is van DE.

En dat deze vraag gaat over het gebruik van de merknaam als je geen dealer bent.

 

Als niet jursit denk ik dan, het is een beschermde merknaam.

Die merknaam heeft bescherming gekregen vanwege het oonderscheid.

Onderscheid is van belang om verwarring te voorkomen.

In het geval je adwords van je concurrent toe gaat voegen kan dit leiden tot verwarring (is het nu wel of niet een dealer).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het nieuws gelezen. Ik denk wel dat er een verschil in zit tussen een advertentie als reseller van een merk waar je ook op andere manieren advertenties voor plaatst en een bedrijf die gaat adverteren met de merken van een concurrent.

 

Ik zou in ieder geval nooit concurrentennamen hanteren ongeacht of een ander bedrijf dat wel zou doen. Volgens de richtlijnen van de zoekmachine Yahoo mag je bijvoorbeeld geen misbruik maken van concurrentnamen.

 

Als je het al niet in de broncode van een website mag hanteren zou ik het ook niet hanteren met adverteren. Bovendien komt het bij mij in ieder geval heel onethisch over.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.