• 0

innoveren, maar ik krijg geen spullen

Zonder nu mezelf een beetje op de borst te willen kloppen over ontwikkelingen waar ik mee bezig ben, loop ik tegen een vervelend fenomeen aan.

Ik ben met een aantal dingen bezig, en loop tegen een vervelende muur aan.

En dat is de muur "nee meneer dat hebben kunnen we voorlopig niet leveren, misschien 2007".

Ik heb een aantal ontwikkelingen op dit moment stilstaan omdat fabrikanten gewoon niet meer kunnen of willen leveren, en helaas gaat het om spullen die ze niet bij de smit om de hoek maken. Nee het gaat ook nog ééns om spul wat bij een multinational gemaakt word, dus ik heb geen idee aan welk touwtje ik moet trekken om een heel klein beetje los te kunnen peuteren, de prijs en de hoeveelheid gaat het niet eens om.

Ik vraag mij af hoever ik door moet gaan met Skunk Works Wamel uit te hangen, en het materiaal zelf maar te gaan maken. Alleen even een student van een Uni of hogeschool plukken voor een mooi afstudeer project, en dan kan ik weer verder.

Lopen jullie nu ook tegen dit soort dichte deuren aan, of heb ik gewoon pech en moet ik nog verder door innoveren (en met dit loop ik al ver voor op de concurrentie )

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7797-innoveren-maar-ik-krijg-geen-spullen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Even goede vrienden collega HLer..

Ik wil je best proberen te helpen, heb nogal wat kontakten over de wereld (zonder mezelf ook op de borst te kloppen hoor..)

Laat me even weten waar het over gaat dan kan ik misschien wat voor je doen.

Groet

Rick

• 0

Bekend probleem. Ik heb 's kleine metalen piefjes laten maken, die in het uiteindelijke apparaat honderd voor een cent moesten kosten, maar ik betaalde toen een tientje per stuk. Voor de plastic piefjes idem dito.

Ik heb heel wat tijd doorgebracht in DZH winkels of meer geavanceerde gereedschapswinkels, met winkelbienden die me steeds glaziger gingen aankijken totdat bij eentje het kwartje viel en "oh, maar dan kunt u het beste zus en zo doen" en dan kwamen ze met iets waar ik nooit aan gedacht had maar wat wel werkte.

Gewoon goed zoeken dus, alternatieven verzinnen, concentreren op de essentiele eigenschappen van je componenten en niet op de eigenschappen die voor de hand liggen. Ik ging een kastje bouwen en dan denk je aan zwart of grijs of een mooi kleurtje. Maar het enige materiaal wat op de juiste manier vervormd kon worden was transparant. Zag er gek uit, maar het werkte prima.

Je innoveert, of je innoveert niet ;-)

dagdag

Christine

• 0

Even goede vrienden collega HLer..

Ik wil je best proberen te helpen, heb nogal wat kontakten over de wereld (zonder mezelf ook op de borst te kloppen hoor..)

Laat me even weten waar het over gaat dan kan ik misschien wat voor je doen.

Groet

Rick

Dankjewel voor je aanbod Rick :) , maar ik heb exact in beeld welke leveranciers er zijn. Alleen ik krijg ze gewoon niet wegens een tekort aan.

Ik vroeg mij alleen af of er anderen zijn die ook tegen dit soort zaken aanlopen, en hoe die daar dan mee omgaan. Helaas is dit niet iets wat zomaar ergens gemaakt kan worden. Je kunt wel alles willen doen, maar het houd een keer op natuurlijk.

• 0

De student uithangen en vragen om wat samples voor een afstudeer-project van een student die eraan zit te komen? Multi-nationals smullen van gratis onderzoek. Misschien over spreiding in kwaliteit in het materiaal, dan krijg je wat meer van verschilende batches.

Maar vaak is de nood, maar dat hoef ik jou helemaal niet uit te leggen, vaak de beste stimulans om tot een mooi alternatief te komen.

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

• 0

Op zich vind ik Christine's suggestie legitiem. Je wilt iets, je krijgt het niet, je denkt na en vindt een (beter) alternatief. Dat is werkelijke innovatie en uit nood worden zoms de meest vernuftige oplossingen geboren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar