• 0

Van reizen je 'vaste' baan maken

Gast Verwijderd account

Waarschijnlijk verklaren velen mij voor gek na het lezen van het onderstaande maar ik wil toch graag van jullie horen wat jullie gedachten zijn over mijn idee. (grof geschetst, details staan op papier)

 

Ik wil samen met een reisgenoot in 2 jaar tijd de wereld rond. Elk continent wordt aangedaan en van al onze ervaringen worden regelmatig verslagen gemaakt. Daarnaast nemen we een digitale videocamera mee, waarmee we interessante locaties vastleggen op beeld. De filmbeelden + verslagen zullen tijdens onze reis verstuurd worden aan een kantoor hier in Nederland. Op dit kantoor zullen een aantal mensen werken die voor ons de website actueel houden en plannen maken om ons streven kenbaar te maken aan de diverse media (interviews regelen, reclame maken enz.). Naast dit team zullen wij een aantal freelance vertalers in de arm sluiten die de content vertalen naar de diverse wereldtalen (Engels, Duits, Spaans enz.) zodat ook het buitenland mee kan genieten van onze avonturen. Ik zit er ook aan te denken om vooraf een uitgever te benaderen die zijn medewerking geeft aan het uitbrengen van een boek over onze wereldtrip.

 

Allemaal leuk en aardig, maar hoe komen we aan het geld? Op de site kunnen mensen zich aanmelden. Met deze (gratis) aanmelding verschaft men zich toegang tot onze verslagen en een aantal filmfragmenten. Wil je alles van ons te zien krijgen (ongecensureerd en wel ;) ) dan kun je premium member worden en dit kost, zoals je ongetwijfeld voelt aankomen, een klein bedrag. Als je premium member bent krijg je ook inspraak op onze reisroute en activiteiten ter plaatse. Een ruime keuze wordt voorgelegd door middel van een poll. Daarnaast hebben wij eigen vermogen wat als basis moet gaan dienen. Hiermee komen we de eerste maanden vooruit en na verloop van tijd moeten de inkomsten uit de site het zaakje draaiende houden. Op de site zelf kunnen we bijvoorbeeld ook foto's te koop aanbieden (plaatjes van prachtlocaties afdrukken als poster)...

 

Vooraf wordt er uitgebreid genetwerkt en gekeken waarmee we geld kunnen besparen. Ik denk hierbij aan aangeboden reizen door reisbureaus, overnachtingen van bepaalde hotelketens, gratis autohuur bij Herz, Budget enz., kledingsponsor, campingmaterialen en weet ik veel wat al nog niet meer.

 

Ik kan hier nog uren over praten, maar dat is niet de bedoeling van dit forum. Mochten er mensen zijn die zich getrokken voelen door dit bericht en ook reislustig zijn of misschien connecties hebben die mij verder kunnen helpen met het financiele plaatje, dan hoor ik dat graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me echt af of dit plan wel kans van slagen heeft..

 

Het idee is natuurlijk aardig, maar hoeveel reissites, logs, boeken en weet ik wat al niet meer zijn er wel al niet. En volgens mij is het nou ook weer niet ZO bijzonder dat de media en reisbureau's er spontaan opspringen. Ik denk dat ik zelf niet snel premium-member zou willen worden tenzij je familie, vriend of bekende bent.

 

Van reizen een vaste baan maken..voor mij ook absoluut een droom.

Ik hoop voor jullie dat deze droom werkelijkheid wordt.

 

suc6!

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er wel meer mensen zijn die dit graag zouden willen. Zoals taekeme.nl al aangeeft is het alleen erg lastig om dit gefinancierd te krijgen. Zeker als je het zo uitgebreid aan wilt pakken (met een vaste ploeg werknemers in Nederland).

 

Bekijk ter inspiratie eens deze site: http://www.letmestayforaday.com/

Hij heeft ook de hele wereld rondgereisd en heeft dat erg low-budget gedaan. Personen overal op de wereld boden hem slaapplaatsen aan en in ruil daarvoor schreef hij over hen. Daarnaast regelde hij op een slimme manier sponsors. Natuurlijk is het nieuwtje van dit concept er nu wel van af, dus je zult iets anders moeten verzinnen, maar zolang je de kosten laag houdt voor je zelf (zeker geen extra personeel, etc aannemen, vooral zoveel mogelijk zelf doen) en je een leuk concept neerzet, dan kun je vast wel een aantal sponoren vinden die je voor een deel willen ondersteunen.

 

Ik kan me ook nog een ander persoon hier op Higherlevel herinneren die met een concept bezig was om zeer uitgebreide foto-reportages te maken van Turkye en dit gesponsord te doen. Volgens mij is hij daar redelijk ver mee gekomen. Zoek hem anders even op in het archief en benader hem. Dat is vast leerzaam.

 

Succes!

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Niet een erg ondernemers onderwerp, laat staan innovatief uhum.

 

Ik ben zelf lid van de wereldfietser, en via die vereniging en beetje op de hoogte .En er is een groep backpackers die rondreist voor langere tijd.

Daarmee heb je het groepje wereldreizigers wel zo'n beetje gehad.

Van al deze mensen reist de hoofdmoot voor eigen rekening een enkeling heeft een soort sponsorschap op kunnen zetten.

Via deze vereniging ken ik dus wel een paar mensen die dit doen of gedaan hebben, maar het zijn er slechts enkele van de vele duizenden die het proberen.

 

Sleutelwoorden zijn vooral echt avontuur, goed kunnen verhalen, fotografisch talent, super back to basic en super low budget.

Als je mensen hier wilt vermaken moet je dus niet met een verhaal aankomen over de hotels, of andere onzin die elke reiziger meemaakt.

Het gezoem van de airco kent iedereen wel, ook een buffet wat al door andere "gasten"is leeg gegraait, is bekend.

 

Veel leedvermaak doet het goed, gebeten door valse honden met grote vleeswonden, prachtig, een overval waarbij je de bedriegers monopoly geld meegeft fantastisch, 's nachts vastvriezen in je slaapzak nog mooier. Vijf dagen kostend van de malaria en niet meer kunnen denken, dat soort verhalen kun je nog wel verkopen.

 

Verder heb je het nadeel dat plaatsen als Timbuctoe, Kathmandu, Machu Pichu, Bejing, Laos enzovoort ook al in de gewone reisgidsen staan, en het voor veel mensen al gewoon geworden is.

Je begint feitelijk 25 jaar te laat an je reis om deze iets bijzonders mee te kunnen geven.

 

En een dergelijk verhaal kost nogal wat. Als je nu een woning hebt ? wat doe je ermee, je krijgt te maken met verzekeringen, reismateriaal, reisdocumenten (visa's) en niet te vergeten eten en onderdak.

De mensen die je hier nodig hebt zullen dit op vrijwillige basis moeten doen, anders kom je er finacieel niet uit

 

Helaas vertel je zelf wat je samen met jouw reisgenoot aan (reis) ervaring hebt opgedaan, in Nederland een relatie hebben is iets anders dan 24 uur op elkaars lip zitten zodra je onderweg gaat, niet alleen eist ziekte af en toe zijn tol, maar er zijn ook andere ongemakken om het voorzichtig uit te drukken.

Zonder samenreis ervaring adviseer ik je eerst eens een paar weken samen op trekttocht door dun bevolkt gebied te gaan, liefst met wisselende weersomstandigheden. Je bent dan meer op elkaar aangewezen, en kunt er zo redelijk goed achter komen of je ook voor 2 jaar me elkaar op pad kunt.

Tussen de stellen die nu op reis gaan komen af en toe vervelende dingen voor, die overigens wel weer voor een sjeuig verhaal zorgen, zoals reisgenotes die verliefd worden onderweg op een ander, of een overvalletje. En je hoort het weinig, maar ook dodelijke ongevallen komen voor, en dan sta je er letterlijk alleen voor.

 

Budget voor twe personen is afhankelijk van je reisdoel Azie is goedkoop, Amerika is duur, gemiddeld dank ik dat als je wild kampeert, waar dat kan, dat je met €10 een eind komt, dan reis je wel super basic, zelf koekn, geen enkele luxe, en exclusief reis en visa kosten.

Praktisch denk ik dat je snel over de € 30.000 gaat voor 2 persoen voor 2 jaar gaat. Dat is natuurlijk anders als je onderweg ergens een baantje vind.Of gaat jongleren in een drukke winkelstraat.

 

En als laatse nog één ding.

Als je na twee jaar terugkomt ben je een ander mens, een baan zoals je nu misschien hebt, daar ga je nooit meer inpassen. Met andere woorden, je raakt ver verwijdert van de westerse maatschappij, en bent bijna verplicht daarna als ondernemer aan de slag te gaan, maar goed een wereldreis is ook een onderneming.

 

Mischien meld Zrski zich ook nog wel, die heeft een jaar rondgezworven over de aardkloot.

 

Volgende maand is er de Fiets en Wandelbeurs op 18 en 19 februari, daar komen vast wel een paar wereldreizigers een stoer verhaal vertellen. En lopen er minstens 10 keer zoveel rond op de beurs zelf, vaak goed te herkennen. ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Bedankt voor de uitgebreide reacties. Ik ben al enkele malen op reis geweest met mijn 'collega', zowel korte als langere (enkele maanden) trips. Inmiddels zijn we goed van elkaars negatieve en positieve karaktertrekken op de hoogte. Daarnaast zitten wij geen van beiden vast aan een gezin of hypotheek dus daar hoeven we ons ook niet druk om te maken.

 

Het vernieuwende ligt voornamelijk in de inspraak van de websitebezoekers op onze reisbestemmingen en activiteiten. Ik kan niet precies uitleggen hoe wij het voor ogen hebben, maar het komt erop neer dat er wordt geluisterd naar de wens van de bezoekers en wij ons daar aan bloot stellen. De thuisbasis zal elke reis een aantal opdrachten voor ons verzinnen (die uiteraard een hoog amusements of avontuurgehalte hebben) en deze ter keuze aan onze sitebezoekers voorleggen. Of de opdracht nu slaagt of mislukt, wij zullen er alles aan doen om het tot een succes te maken en dat zal als gevolg hebben dat het ook interessant genoeg is om onze ervaringen te volgen.

 

Het hoeft ook niet altijd een ver van mijn bed show te zijn. De bedoeling is ook om eens dichter bij huis wat opdrachten te vervullen (Nederland, Belgie, Duitsland enz.). Tijdens deze reizen is het mogelijk om de bezoekers ook fysiek in onze ervaringen te betrekken.

 

Dat je als mens na twee jaar wereldreizen niet meer in het normale bedrijfsleven past, kan me niet zoveel deren. Mogelijkheden om voor jezelf iets op te zetten liggen voor het oprapen. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als je na twee jaar terugkomt ben je een ander mens, een baan zoals je nu misschien hebt, daar ga je nooit meer inpassen.

 

Hoi Merkava en mede HLers,

 

Mee eens! Mijn neef is afgestudeerd jurist en besloot na een wereldreis van ruim een jaar niet terug te gaan naar zijn baan als advocaat. Wat hij wel wil is ook onduidelijk.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom meen je dat jouw idee kans van slagen heeft?

 

Bedankt voor de uitgebreide reacties. Ik ben al enkele malen op reis geweest met mijn 'collega', zowel korte als langere (enkele maanden) trips.

 

Me dunkt dat je prima zo'n trip aan kunt vatten om het idee te testen.

 

Ik denk (nadat ik voorbeelden van zulke ideeen bij anderen heb gezien) dat het slechts kans van slagen heeft als je met een "missie" op pad gaat (kan een thema dat je onderzoek of de manier waarop je reist (met een kameel de Noordpool over). Gewone reisverhalen worden er al heel veel geschreven. Daar kun je alleen aan verdienen door publicatie in tijdschriften of reisgidsen (maar dan moet je werkelijk heel goed zijn (in schrijven en dergelijke) en dan nog kost het veel tijd van lobbyen (bij uitgevers)) of via een website die diensten verkoopt of omzet genereert uit Adwords en de zijnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even snel wat andere gedachtes.

 

Vermenigvuldig eens iets. Het aantal personen. Ga met 100 man in een paar bussen. Mensen kunnen onderweg opstappen en een stukje mee rijden, wel een kaartje kopen. Leuke naam aan vast knopen.

 

Zorg dat anderen een wereldreis kunnen maken, van de opbrengsten maak je zelf een wereldreis. Ik zie een website met een wereldkaart voor me. Een spel. Wie heeft de meeste vrienden over de hele wereld? Mensen kunnen een vlaggetje op die site plaatsen, met wie ze vrienden zijn. Boven in de site kun je dan een naam klikken en zien waar iemand allemaal zou kunnen gaan logeren. Degene die het eerst een wereldreis heeft gepland zonder een buskaartje te hoeven kopen heeft gewonnen en gaat op reis. Aan het spel mee doen kost een x bedrag waar jullie weer van op reis kunnen.

 

Ik heb in de maand Augustus wel twee bedden vrij en kan er één persoon mee rijden naar Zuid Frankrijk, zet mijn vlag maar neer op de postcode 2152BA.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Een mooi concept en ik denk dat als jullie de kosten laag kunnen houden het wel zou kunnen lukken.

 

Het is dan belangrijk dat jullie genoeg mensen kunnen interesseren voor de rondreis. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die zoiets zouden willen doen. Die zouden zoiets misschien wel van het begin tot einde willen volgen.

 

Waarom filmen jullie de voorbereidingen niet zodat mensen jullie nu al

kunnen volgen.

 

plaats daarnaast bijvoorbeeld een forum of een weblog op de website en zorg dat mensen erover gaan praten,

is het haalbaar of niet?

wat zijn goedkope landen?

 

zorg ervoor dat mensen zich gaan inleven en het avontuur willen volgen

vraag om hulp en laat mensen ideeeën plaatsen op je forum of weblog

 

probeer nu al geld binnen te halen door in de voorbereiding al promotie te maken.

je doet je voorbereiding bij verschillende reisbureau's filmt dat en vraagt geld ervoor

je koopt spullen voor de reis en dan doe je hetzelfde

 

als je mensen nu al kan interesseren ervoor dan zorg je dat je altijd kleding draagt van sponsors en maakt van tevoren afspraken daarover.

 

ik denk dat het belangrijk is dat je van tevoren al begint met het trekken van mensen en het binnenhalen van geld

 

mijn visie ;)

 

 

 

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@dstyle

 

Mijn plan bevat ook een gevarieerd stuk om onze activiteiten ruim voor het 'grote' vertrek onder de aandacht te brengen en de site zal zeker een aantal maanden vooraf al gevuld worden met content gelinkt aan onze plannen.

 

Er komt een soort van community waar wij elke dag voorafgaand aan onze reis zoveel mogelijk in contact komen met de bezoekers van de site. Wij hopen zo een soort 'band' te ontwikkelen en de mensen geboeid te krijgen voor ons avontuur. Ze moeten ons als het ware als kennissen zien die ze graag blijven volgen, waar ook ter wereld.

 

Misschien zul je er om lachen maar om dit kracht bij te zetten denken wij ook aan leuke details zoals het sturen van een vakantiekaartje naar een aantal van onze leden met persoonlijke groet vanuit het land waar we op dat moment vertoeven.

 

Zoals eerder vermeld is het vooral van belang dat de inbreng van de bezoekers niet aan dovemansoren is gericht, zo kun je als lid binnen de community ons ook een uitnodiging sturen om je favoriete plek te bezoeken, enige voorwaarde is dat het een unieke plek moet zijn (geen massatoerisme -bv. empire state building, eiffeltoren enz.) en dat je er een enthousiast verhaal bij kunt vertellen (in het Nederlands, Duits, Engels of Spaans - onze kennis reikt niet verder dan deze talen..). Hier wordt dan uiteraard aandacht aan geschonken via onze foto's en filmpjes.

 

Misschien had ik heel mijn plan op internet moeten zetten, had me een hoop typewerk bespaard! ;D

Link naar reactie
  • 0

@dstyle

 

Misschien had ik heel mijn plan op internet moeten zetten, had me een hoop typewerk bespaard! ;D

 

ik denk het ook ja, scheelt dubbel werk ;D

 

als het avontuur zover is dan horen en zien we het wel ;)

Durf te dromen maar wees ook realistisch.

Geloof in het grote, maar realiseer eerst het kleine.

Niet alleen maar praten, ook doen.

Wie niet waagt die niet wint.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.