Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
2lollypop2
Hallo,
Ik wilde proberen het formulier voor de belastingdienst in te vullen.
(opgaaf startende onderneming)
Valt toch nog niet mee om hier geen fouten in te maken en hoop dat iemand me kan helpen met mijn vragen.
Even een korte uitleg. Ik start een bemiddelingsbureau zeg maar.
Werkgevers kunnen vacatures opgeven (x bedrag per vacature)
Werknemers kunnen hun CV opgeven (x bedrag inschrijfkosten voor een jaar)
Mijn werk zal dus zijn, het zoeken naar de juiste match.
Doe dit gewoon van huis uit, met PCtje.
Ik stuit op de volgende vragen:
* gegevens belastingadviseur of boekhouder. Uhm...?
*Hoeveel opdrachtgevers of afnemers verwacht u in het eerste jaar te hebben?
Ik mag aannemen dat ik hier werkgever en werknemer op 1 stapel moet zien, maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel dat er zullen gaan worden ik ben immers niet helderziend ;).
Mag ik bv gokken 20 om 50 totaal 70 en dan maar hopen dat het er niet meer of minder gaan zijn, of hoe werkt dit?
*Hoeveel uur per week verricht u arbeid in uw onderneming?
Ook hier heb ik weer werkelijk geen idee, stel dat ik perongeluk helemaal geen klanten binnen sleep? Stil zal ik niet zitten, maar hoe vul ik dit in?
*Maak een schatting van de winst of het verlies van de onderneming in een heel jaar
Hier hoef ik dus niet te kijken naar wat er inkomt of uitgaat, alleen kijken of ik winst of verlies zal gaan hebben aan het eind van het jaar.
Dus bijvoorbeeld, ik begon met niks en ben straks 10.000 euro rijker(of armer). zoiets?
*Maak een schatting van uw omzet in een heel jaar.
Tja, lijkt mij toch ook weer afhangen van hoeveel klanten ik binnen sleep. Dat weet ik dus niet. Hoe los ik deze vraag op? Moet ik hier trouwens de btw die ik mijn klanten reken er ook bij tellen?
* Maak een schatting van uw kosten/inkopen/investeringen in een heel jaar.
Wat valt hier wel onder en wat niet? Ik werk thuis, dus bv iets te drinken in huis hebben, of de website kosten, of autoritjes?
*Gaat de onderneming goederen leveren aan afnemers in andere EU-landen.
Ik snap deze vraag niet. Ik heb bovenaan uitgelegd wat ik ga doen. Is deze vraag dan voor mij van toepassing?
Ik geloof dat dit het zo was :-[
Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.