• 0

Creditcard betaling Amerika

Graag zou ik enig advies willen bij het betalen met een creditcard voor het doen van mijn eerste bestelling bij een nieuwe leverancier.

Ik heb hiervoor nog nooit met creditcard betaald en zou graag jullie ervaringen horen.

 

De leverancier uit Amerika heeft mij voor mijn bestelling een commercial invoice gestuurd, dit is gewoon een faktuur met mijn gegevens en de items die ik bestel, overigens géén handtekening....is dat een normale gang van zaken bij een invoice? Moet die niet door beide partijen ondertekend zijn?

 

Als ik deze betaling doe met creditcard, wordt het bedrag dan direct bijgeschreven bij mijn leverancier?

En hoe gaan jullie om met 100% betalingen vóórdat de artikelen ontvangen zijn?

 

Hoop enig advies te mogen ontvangen, bedankt!

Sandy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

(nagenoeg) alle creditcard maatschappijen hebben condities waaronder betalingen terug kunnen worden gehaald. Dit is bijvoorbeeld het geval indien er bedrag ten laste van jouw rekening is gekomen en de andere partij bijvoorbeeld niet jouw handtekening heeft. Deze dienst gaat echter veel verder. Zo heb ik eens een betaling teruggehaald wegens niet-conformiteit van het geleverde (uiteraard heb ik het betreffende product teruggegeven).

 

Wat betreft de handtekening op de factuur:

Om een indruk te krijgen wat er bij een Europese toeleverancier wél opt te staan zie:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_btw/ondernemen_btw-13.html

Aangezien jouw toeleverancier zich buiten de EU bevindt gelden m.i. deze regels niet. NB: een handtekening staat niet bij de vereisten.

Het geeft echter een richtlijn.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sandy,

 

Ikzelf ben absoluut geen liefhebber van betalingen met creditcard. Reden: betalingen zijn altijd terug te draaien, je gegevens komen ergens tercht waar je er geen zicht meer op hebt, je weet niet of je betaald aan de medewerker of het bedrijf en meer van dit soort ongein.

 

Mijn idee van zaken doen, is nog altijd betalingen via bank. Zo kun je direkt controleren of de naam van de bankrekening aan het bedrijf gekoppeld is, en dus een legitieme organisatie. Jij hebt ook altijd een bewijs van betaling aan het bedrijf en niet aan de persoon.

 

Nu ben ik misschien wel een zwartkijker op dit gebied, en de meeste betalingen gaan uiteraard gewoon goed, maar mijn idee is het niet.

 

Je vragen:

- Ja faktuur is meestal op deze manier, maar dat is weer een van mijn punten bovengenoemd! I de faktuur van het bedrijf MET alle gegevens zoals adres, telefoon, website, email, faktuurnummer, etc..?

- Ja de betaling wordt direkt bijgeschreven en je krijgt een soort van transactie nummer.

- Is redelijk normaal dat men 100% vooruit betaling vraagt, zeker met kleine orders.

 

Groet en succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Hallo Sandy,

 

Je loopt hier tegen één van de vele cultuurverschillen aan als je zaken doet met het buitenland. Op het gebied van betalingsverkeer is de Nederlander met zijn pinpas een buitenbeentje. Wij Nederlanders zijn gewend met pin te betalen of over te boeken.

In Amerika, maar ook in veel andere Europese landen, is men gewend aan het betalen per credit card. Voor hen is het zo gewoon als voor ons de pinbetaling.

 

Fraude komt inderdaad voor, net als bij ons, maar daarvoor moet je het meer zoeken in bedrijven die cc gegevens opzoeken via listige methoden, bij bedrijven die gewoon bezig te zijn handel drijven zul je dit nauwelijks tegenkomen, off het moet een verkeerde boekhouder zijn, die kun je hier ook treffen.

 

Als het om niet teveel geld gaat moet je het gewooon proberen, dit zijn nu eenmaal de risico's die bij het internationaal zakendoen horen.

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik ook gemerkt, als ik zeg dat ik geen creditcard heb vinden een heleboel Amerikaanse bedrijven dat vreemd omdat dat dat heel normaal is en hun schrikken vaak af als je via een bankoverschrijving wil betalen.

 

Maar ik vind het wel nog steeds het makkelijkst, het nadeel is dat het een tijdje duurt voor het bij de leverancier is bijgeschreven en de extra kosten.

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik ook gemerkt, als ik zeg dat ik geen creditcard heb vinden een heleboel Amerikaanse bedrijven dat vreemd omdat dat dat heel normaal is en hun schrikken vaak af als je via een bankoverschrijving wil betalen.

 

Maar ik vind het wel nog steeds het makkelijkst, het nadeel is dat het een tijdje duurt voor het bij de leverancier is bijgeschreven en de extra kosten.

 

Michelle, realiseer je dat in de USA iedereen een creditcard heeft (vaak tientallen) en gebruikt. Echter als je geen cc hebt, ben je (in hun ogen) niet kredietwaardig. Je kunt dus beter zeggen dat je bankoverschrijving prefereert en niet zeggen dat je geen cc hebt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het voordeel van betalen met een creditcard is dat de aangeschafte producten extra garantie hebben (vind ik wel prettig) en inderdaad, dat je door jou gedane betalingen kan terugdraaien.

Mensen die het eng vinden begrijp ik wel, maar denk hier eens aan: je zit in een restaurant en betaalt met je creditcard. Wat weerhoudt de ober ervan om je cc nummer en het driecijferige nummer op de achterkant op te schrijven en vervolgens het hele internet leeg te kopen?

Over froude gesproken...

Ik koop al jaren op internet, altijd met cc en ik heb nog nooit problemen gehad. (en dit ga ik dus wél even afkloppen) ;D

Link naar reactie
  • 0

Wat weerhoudt de ober ervan om je cc nummer en het driecijferige nummer op de achterkant op te schrijven en vervolgens het hele internet leeg te kopen?

 

Niets... ik ben wel eens door interpay gebeld dat deze gegevens bij een arrestant in maleisie waren aangetroffen, en of het okay was als ze me een nieuwe kaart verstrekten... nooit iets van gemerkt dat ze het ding gekopieerd hadden verder.

 

Echter als je geen cc hebt, ben je (in hun ogen) niet kredietwaardig.

 

Tja, met cc ben je ook niet per se kredietwaardig, maar in de vs is het niet-hebben van zo'n ding vreemder als het niet hebben van een bank/girorekening hier.

Link naar reactie
  • 0

Nog even ter aanvulling; mijn CC maatschappij (VISA) houdt de boel toch wel redelijk goed in de gaten. Heb al verschillende malen meegemaakt dat de kaart geblokkeerd werd door ze, omdat ze bang waren dat er misbruik van gemaakt werd. Dan probeerde er bv. een nieuwe leverancier van me een bedrag af te schrijven, en dat vond VISA verdacht, en dan blokkeerden ze de boel en brachten mij eerst op de hoogte. Toch wel netjes.....

 

Fred

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0
dat vond VISA verdacht, en dan blokkeerden ze de boel en brachten mij eerst op de hoogte. Toch wel netjes.....

 

Niet alleen netjes, maar ook een goed stuk zelfbescherming van visa natuurlijk... frauduleuze transacties geven altijd problemen voor cc maatschappijen. Vaak moeten die teruggedraaid worden, en met een beetje pech is de ontvanger al met het geld verdwenen - en daarbij nog de hele papierwinkel.

 

Voor zover ik begrepen heb gaan ze zelfs zo ver te kijken of je cc gebruik een bepaald normaal patroon volgt en slaan ze alarm bij afwijking daarvan. Zelfs als er opeens geen transacties meer zijn bij een regelmatige gebruiker, dan zou de kaart bijv verloren kunnen zijn ofzo.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 45 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.