Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alef Arendsen
Alef Arendsen
Als het over de oprichting van een bedrijf gaat (KvK, notaris), weet ik nooit waar ik het moet plaatsen. Nou, dan maar weer eens hier :)
Twee vragen:
1) Ik wil een holding oprichten en daarvoor heb ik uiteraard geld nodig. Nou zijn de aandelen in mijn B.V. (twee eigenaren in totaal), natuurlijk al 9000 euro waard (toch?). Nou maken we ook winst (goh, lekker :) ) en hebben we een beetje geld op de bank staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet die 18000 euro nodig heb (je zou toch denken dat mijn aandelen genoeg waard zijn). Moet je hier balansen voor hebben enzo? Wie beoordeelt zoiets...
2) Dan wil ik mijn aandelen, als ik die holding eenmaal heb opgericht, natuurlijk ook in die holding onderbrengen. Dan moet je daar weer belasting over betalen, en dat vind ik niet leuk. Totdat ik hoorde dat je ze ook geruisloos in kunt brengen. Waar je dan weer een accountant voor nodig hebt.
Kan iemand mijn hierover een beetje voorlichting geven?
Bedankt,
The New Motion - elektrisch rijden geregeld
Alef op Twitter
Alef op LinkedIn
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag