In een interessante nieuwsbrief van een Colin Bates, marketeer, getiteld 'Howto becomea premium brand' stond een stelling die me bezig houdt:
1. Premium brands focus on 'higher' benefits
Very few premium brands are focused on functional benefits. Premium brands make a powerful connection with consumers on the emotional 'high ground'. It might be a fabric conditioner that 'helps you and your loved ones feel cared for every day' (that's Comfort) or a beer that is 'reassuringly expensive' (surely the ultimate premium-price positioning, from Stella Artois beer) or a car tire that reminds you 'power is nothing without control' (Pirelli) - premium-priced brands connect with consumers at a higher level.
Zelf communiceer ik ook deels gericht op emotionele argumenten (je moet het voral sexy vinden, dan vind ik je aardig ;) ), en vertaal niet alles naar 'eenvoudig' financieel gewin alhoewel dat in sommige marketingstukken ook als vaste tip naar voren komt. Het verschil met bovenstaande is dat ik me richt op de zakelijke markt.
Het is natuurlijk wel bekend dat veel beslissingen intiutief genomen worden (zelfs al denken we rationeel bezig te zijn)... dus dat onderbouwd enigszins de veronderstelling dat de herkenning/klik een belangrijkere onderliggende toon is dan het 'besparen' of 'verdienen'...
.
Wat vinden jullie: gaat deze stelling ook op voor ondernemers en directeuren? En maakt het uit of er 1 opdrachtgever is, of meerdere personen die de knoop moeten doorhakken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nonex.nl
nonex.nl
In een interessante nieuwsbrief van een Colin Bates, marketeer, getiteld 'Howto becomea premium brand' stond een stelling die me bezig houdt:
Zelf communiceer ik ook deels gericht op emotionele argumenten (je moet het voral sexy vinden, dan vind ik je aardig ;) ), en vertaal niet alles naar 'eenvoudig' financieel gewin alhoewel dat in sommige marketingstukken ook als vaste tip naar voren komt. Het verschil met bovenstaande is dat ik me richt op de zakelijke markt.
Het is natuurlijk wel bekend dat veel beslissingen intiutief genomen worden (zelfs al denken we rationeel bezig te zijn)... dus dat onderbouwd enigszins de veronderstelling dat de herkenning/klik een belangrijkere onderliggende toon is dan het 'besparen' of 'verdienen'...
.
Wat vinden jullie: gaat deze stelling ook op voor ondernemers en directeuren? En maakt het uit of er 1 opdrachtgever is, of meerdere personen die de knoop moeten doorhakken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8206-emotional-higher-ground-ook-zakelijke-markt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag