• 0

Wel of niet inschrijven bij KvK? (wél dus)

Hoi,

zoals jullie al weten ben ik bezig met het opzetten van een ICT bedrijfje, waar ik pc's ga samenstellen en andere dingen doen.

Nou hoor ik van een kennis dat het niet slim is om gelijk in te schrijven bij de KvK, maar eerst naam te maken. Wat vinden jullie, is het slim of niet om me gelijk in te schrijven bij de KvK?

Als ik dat nu NIET doe, dan zal ik als "Michiel van der Velde" bekend worden, en als ik me WEL inschrijf, dan kan ik gelijk naam maken als het bedrijf, wat weer mooi, omdat er dan al een beetje naamsbekendheid zal zijn.

 

Wat is jullie expert opinion?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je kennis is in de war of je hebt niet goed geluisterd. Inschrijven bij de KvK is een adminstratieve handeling, het heeft niet zoveel te maken met 'naam maken'. Ze maken geen reclame voor je.

 

Misschien bedoelt je kennis dat je niet eerst allemaal formulieren hoeft in te vullen, maar ook gewoon alvast kan beginnen. Geen toestemming vragen, niet 101 dingen bedenken die je eerst wil regelen. Gewoon doen!

 

Zie je vanzelf wel wat je nodig hebt... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

jij beslist toch wat jij doet met jouw geld..??

 

als je t zelf wel verstandig vind en t er voor over hebt, dan is t toch goed?

 

ik vind persoonlijk ook dat bedrijven die bij kvk ingeschreven staan, professioneler ogen dan bedrijven die dat niet doen

komt idd vrekkerig over, maar ook gelijk onbetrouwbaar..

je gaat je afvragen waarom ze daar niet ingeschreven willen staan..is dat omdat ze anoniem willen blijven als ze schulden gaan maken ofzo..?

snappie

Link naar reactie
  • 0

Ja ik zit precies hetzelfde te denken. Het ergste wat er kan gebeuren, is dat ik iets minder dan 60 euro voor niks uitgeef. So what, dat heb ik zo weer terug.

Hij geeft verder ook niet echt overtuigende argumenten...hij zegt dat ik het ngo niet moet doen omdat ik niet weet of ik wel wat verkoop of moet doen. Hij draait elke stuiver die hij heeft 3 keer om, maar ik niet zo zeer; ik woon op dit moment thuis, ik heb een bed, ik krijjg elke dag te eten, dus geen vaste lasten. Ik kan dus wel 60 euro missen met het vooruitzicht dat het kan groeien... (want daar ga ik natuurlijk wel vna uit :)). Mocht het mislukken, hef ik er weer een ervaring bij waar ik van kan leren.

Wat vinden julie nou, wel of neit inschrijven bij de KvK als je gaat beginnen met het leveren van diensten en verkopen van pc's?

 

Michiel

Link naar reactie
  • 0

Als je dit commercieel gaat doen, ben je bij wet verplicht je in te schrijven bij de kvk. Bovendien heb je die inschrijving nodig om een btw nummer te krijgen (dat is gratis...), en waarschijnlijk ook om uberhaupt iets van leveranciers te krijgen voor het bouwen van die computers.

 

Daarnaast zou het op mij (als klant) bijzonder schimmig overkomen als je zulke activiteiten uitvoert zonder ingeschreven te zijn - sowieso, bonnetjes zonder btw?

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel dus, dat als ikzelf heerst zonder KvK ga doen, ik 'bekend' wordt onder mijn eigen naam. Als ik me dan vervolgens inschrijv bij de KvK met een handelsnaam, kan ik weer opnieuw beginnen met het 'bekend' worden.

Die vat ik niet. Je kunt je toch gewoon bij de KvK inschrijven onder de naam die je wilt? En als die naam al in gebruik is, dan wil je die naam niet gebruiken, KvK of niet. Voordeel van de KvK is dat ze een naamonderzoekje doen, en je niet inschrijven onder een naam die al in gebruik is. Dat is in jouw voordeel, dan hoef je niet opnieuw te beginnen met bekend worden.

Nadeel van de KvK is dat het geld kost, voor een eenpitter valt het mee maar als je meerdere BV's hebt kan het aardig oplopen. Tweede nadeel is dat ze je voor iedere inschrijving een aparte "kamerkrant" sturen, maar dat is een voordeel als je een goede prijs voor oud papier weet te krijgen.

 

Een voordeel van de KvK is dat ze ism Syntens workshops organiseren waar ondernemers hun ervaringen met je delen, maar ik geloof dat je die ook kunt bijwonen als je niet bent ingeschreven.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Als jeje inschrijft heb je ook een grotere markt, aangezien bedrijven normaal gesproken niet van een particulier kopen als het om een computer gaat lijkt mij. Tevens kun je de BTW terug vragen die je moet betalen aan leveranciers en mag je in het begin (ik ga er even vanuit dat je niet zo heel veel winst hebt gemaakt en alles in Nederland inkoopt) ook geen BTW af te dragen aangezien dit onder de kleine ondernemers regeling valt. Ik moet toegeven dat het een leuke regeling is zolang je klein bent of goed investeert als eenmanszaak.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ja dat klopt ook nog. Zelf vind ik dat ook, als ik een KvK inschrijving heb kan ik beter reclame maken en heb ik een grotere potentiële klantengroep dan als ik dat niet doe.

 

Ik bedoelde dat als ik met NIET inschrijf, ik gewoon met mijn eigen naam 'bekent' wordt. Dus als ik dan ene bedrijfje begin met een andere naam, kan ik weer opnieuw beginnen hiermee.

Link naar reactie
  • 0

je kan je bedrijf ook naar jezelf vernoemen :p

 

maar als jij bedrijfsmatige handelingen uitvoert ben je simpelweg verplicht je in te schrijven

ik zie de nadelen ervan niet, als je niet eens 60 euro hebt om te investeren doe je iets niet goed lijkt me :S

dus gewoon doen!!

 

kost je maar half uurtje ofzo :p

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

zoals jullie al weten ben ik bezig met het opzetten van een ICT bedrijfje, waar ik pc's ga samenstellen en andere dingen doen.

Nou hoor ik van een kennis dat het niet slim is om gelijk in te schrijven bij de KvK, maar eerst naam te maken. Wat vinden jullie, is het slim of niet om me gelijk in te schrijven bij de KvK?

Als ik dat nu NIET doe, dan zal ik als "Michiel van der Velde" bekend worden, en als ik me WEL inschrijf, dan kan ik gelijk naam maken als het bedrijf, wat weer mooi, omdat er dan al een beetje naamsbekendheid zal zijn.

 

Wat is jullie expert opinion?

 

[titel aangepast - mod]

 

Die kennis is abuis, Schrijf je in (desnoods onder je eigen naam), er zijn geen belemmeringen. Vraag is beantwoord, als mod sluit ik dit topic af

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.