• 0

Totale salariskosten berekenen

Ik wil graag weten hoe je het beste de totale salariskosten kunt berekenen voor een werknemer. Is hier een formule voor?

 

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer een werknemer 1000 euro netto verdiend dit de werkgever 2500 euro kost. Dit leek mij wat aan de hoge kant of vergis ik me daarin?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Afhankelijk van enkele factoren zoals CAO of eigen pensioen regeling en eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden kan de factor juist zijn. Maar soms ook niet.

 

Een proforma berekening van je adviseur kan dan heel verhelderend zijn. Ook voor het deel werkgeverslasten.

 

Voor verdere info mag je altijd contact opnemen.

 

Groeten,

 

Erik Boom

Boom Adviesgroep

 

e.boom@boomadviesgroep.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cultuurpionier,

 

Allereerst welkom op HL!

 

maarre na 5,5 jaar nog een berichtje posten om te zeggen dat je het eens bent met een factor is wel een beetje onzinnig toch?, waarschijnlijk onbedoeld maar dus let even op de datum van een topic voordat je er een antwoord in zet. ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Aan de hand van een netto salaris alleen, kun je met goed fatsoen geen goede schatting afgeven wat de totale kosten zijn voor de werkgever.

Je zal sowieso eerst moeten weten of de werknemer wel of geen recht heeft op de loonheffingskorting die wel of niet verwerkt zit in zijn loonbelasting, en dus van invloed is op zijn netto loon. Ten tweede kan de CAO nog van invloed zijn op de kosten voor de werkgever, waarmee ik bedoel dat de ene CAO duurder voor een werkgever is dan de andere CAO.

 

Globaal zou ik zeggen dat je het BRUTO loon (vergeet het netto loon) van een werknemer moet vermenigvuldigen met tenminste de factor 1,40. Dus een bruto loon van zeg EU 1.000 zou dan leiden tot een totale kostenpost van EU 1.400,00 voor de werkgever. Maar dat kan bij de bouw CAO beslist nog wel hoger liggen. Dan heb je het al snel over de factor 1,65.

 

En dan heb ik buiten deze benadering gelaten de kosten van bijvoorbeeld reiskosten, auto van de zaak, enz.

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.