• 0

Kosten zelfgeprinte foldertjes

Ik ga mijn toekomstige onderneming hoofdzakelijk via internet promoten, zowel het webvertisingbureau als de webshop. Echter, ik bedacht me net dat ik de webwinkel misschien ook wel wat extra zou kunnen promoten in mijn woonplaats. Voor de duidelijkheid: ik ga een webshop beheren en geen winkel aan huis. Aanvankelijk wilde ik wel een soort winkeltje aan huis naast de webshop, maar dit is me door iedereen afgeraden, en omdat ik het bij nader inzien eens ben met ieders bezwaren, ga ik hier in mee. Belangrijkste nadeel bij een winkeltje aan huis is dat je er veel te veel tijd aan kwijt bent, mensen kijken misschien wel een uur rond en kopen uiteindelijk niets of een hebbedingetje van slechts een paar euro. Het wordt al gauw te gezellig denk ik ook, mensen blijven kletsen en plakken (ben zelf ook nogal kletserig, dus ja...) Daar komt nog eens bij dat je niet weet wie je in huis haalt en het huis moet altijd aan kant zijn. (heb ik bijna altijd wel , maar toch)

 

Nu had ik een idee om mensen uit mijn woonplaats (een klein stadje van bijna 20.000 inwoners, iets van 8.000 woningen) te attenderen op het bestaan van mijn webwinkel. Ik zou dan zelf een simpel foldertje willen opstellen en uitprinten en dat dan huis aan huis verspreiden. In dat foldertje staat de URL van de webshop. Wie geinteresseerd is, kan dan via internet een bestelling doen. Ik maak alles vervolgens gereed en plaatsgenoten kunnen dan op afspraak de bestelling af komen halen die ik hen aan de deur afgeef. (hoef ik niemand binnen te laten) Of als me dat uitkomt, breng ik de bestelling zelf weg op de fiets.

 

Wat ik me nu afvraag, is hoeveel mij het printen van een stuk of 8.000 van deze velletjes gaat kosten. Het mag echt heel simpel zijn, hoeft niet glossy te zijn, en ik denk ook zonder afbeeldingen erin. Ik weet nog niet of het een dubbelgevouwen A4-tje gaat worden of zelfs alleen een A5-je.

Papierkosten kan ik zelf berekenen, heb alleen geen idee hoe je de printkosten berekent. Hoeveel cartridges zou ik nodig hebben voor 8.000 van deze prints? Heb net een nieuwe printer besteld, een Canon Pixma IP4200. Imitatie-inkt hiervoor gebruiken is niet mogelijk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan is het goed. Als het aan mij lag zou ik zeggen van ik ga printen en dan zie ik wel hoeveel printjes er uit een volle cartdridge komen. Als ze op zijn, schaf ik wel weer nieuwe aan. Maar ik moet het bedrag nu al bepalen omdat ik dit in moet vullen in het o-plan bij de bedrijfskosten-begroting onder Kantoorbenodigdheden. Vraag me dus af hoeveel cartridges, 1, 2, 3,?

Link naar reactie
  • 0

Overigens zal ik niet alle 8.000 woningen afgaan, sommige woonoorden/wijkdelen sla ik over. Zoals bijvoorbeeld het bejaardentehuis/gebieden waar oudere mensen wonen. Lijkt me niet dat er veel ouderen zijn die geinteresseerd zijn in spulletjes op paranormaal/spiritueel gebied dan wel alternatieve geneeswijzen. Ik ga er ook van uit dat het overgrote merendeel van hen geen internet zal hebben.Toch ga ik uit van een aantal van 8.000 omdat er ook een aantal randgemeenten zijn waar ik de rest zou kunnen verspreiden.

Link naar reactie
  • 0

 

Even terug naar af. Je begint een webwinkel en geen buurtwinkel. Dan maakt het niet uit of je tien of honderd euro besteedt aan folders: het is allemaal verspild geld. En nog veel meer verspilde tijd, want je bent dagen bezig om al die folders te bezorgen. Met een gegarandeerd minimale respons.

 

Steek je geld en tijd in web-marketing. Focus! Anders ben je over drie maanden terug op het forum omdat er niemand naar je winkel komt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

I would have thought a lazer printer would have been better in the long run and for two reasons.

One: you may be doing it “zonder afbeeldingen” so you only need black ink and.

Two: It’s no good only putting your advert only one time in the doors, its better to go back to the same address once every two weeks for a least three times.

 

I get three adverts to an A4 piece of paper and use a snyplank met hefboom to cut them out. I also use a spatel to put them in the letter boxes, this saves you from cutting your fingers and feeding the dogs.

 

If at first you dont succeed,

skydiving is not for you.

Link naar reactie
  • 0

Ik las net ergens op dit forum een tip van iemand om een persbericht te schrijven voor het plaatselijke krantje. Wat een prachtidee, dat ik daar niet zelf op gekomen ben! Dat ga ik doen, kost me vrijwel geen tijd en moeite en al helemaal geen geld. Folders maken hoeft dan niet. Inderdaad verwacht ik ook maar een heel klein percentage dat daadwerkelijk iets zal bestellen n.a.v. zo'n huis aan huis foldertje. Als ik alleen al kijk naar mezelf: de meeste folders die ik krijg gaan zonder dat ik er ook maar goed naar kijk, meteen bij het oud papier. Er zijn er slechts een paar bij die me wel interesseren.

 

Ik verwacht trouwens weinig tot geen zakelijk printergebruik; het versturen van fakturen en contracten ga ik digitaal doen. Kost me dus geen papier en postzegels. Zelfs van zakelijk telefoonverkeer verwacht ik heel weinig. Het is in deze branche gebruikelijk dat alles via mail wordt afgehandeld, afspraken worden per mail gemaakt, bestellingen voor de shop verlopen natuurlijk allemaal digitaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.