• 0

overdekt kinderatractiepark buitenland

Hallo beste mensen,

 

Wij zijn bezig een overdekt kinderatractiepark op te zetten in het buitenland.

Het plan is gedegen, genoeg potentiele klanten, een verslaanbare concurrentie, ervaren en geschoold management, zelfkennis, veel enthousiasme en motivatie.

Hoe zetten we dat plan om in een businessplan, waar (mogelijke) investeerders geen nee kunnen zeggen?

De financiering van ons plan moet komen van investeerders, zakenpartners (sponsoring & reclame) en banken.

Het moge duidelijk zijn dat, gezien de aard van de onderneming, het hier gaat om een behoorlijk startkapitaal.

Wie kan ons helpen met het geven van tips en tricks?

 

B.v.d.,

 

Harold. ;)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel erg specifiek reageren is lastig, maar toch een paar dingetjes:

 

Breng alle (mogelijke) stakeholders gedetailleerd in beeld. Er zullen een aantal partijen overtuigd moeten worden. Allereerst de gemeente waarin jullie je willen vestigen. Zoals je zelf al aangeeft ook partijen die kunnen investeren. Houd er wel rekening mee dat investeerders pas risico gaan lopen op het moment dat het bedrijfsconcept ook aantoonbaar tot uitvoering kan worden gebracht.

 

Wellicht kan je kapitaalkrachtige, gevestigde partners vinden door heel specifiek te kijken naar welke mogelijkheden jullie andere partijen kunnen bieden. Ik roep maar wat: speelgoedfabrikanten, zoetwarenhandelaars, kinderkledingproducenten, etc.

 

Maar ongetwijfeld zijn veel van deze zaken al bij jullie al bekend. Misschien is het beter je vraag wat meer te specificeren. Wat voor tips zoek je precies? Welk land ga je je vestigen?

Link naar reactie
  • 0

Ik moet inderdaad zeggen dat het moeilijk is voor anderen om hier een antwoord (of poging tot antwoord) op te geven. Dit is een zeer specifieke en eigen situatie, en zoals bekend, dient een businessplan vanuit de ondernemer zelf te komen.

 

Maar goed, wat mij meteen opviel is dat het hier om buitenland gaat. Zoeken jullie nu investeerders en sponsoren vanuit Nederland, of juist in het land zelf, of maakt dat voor jullie geen verschil. Ik denk in ieder geval dat in dit geval bepaalde autochtone investeerders meer gevoel zullen hebben bij jullie concept en de markt die tot de doelgroep behoort. Daarnaast zal dat de doelgroep zelf ook beter aanspreken in geval van reclame en sponsoring. Wellicht overbodige informatie voor jullie, maar dit kwam zo in me op.

 

Bovendien, mezelf even in de droom zettend dat ik als venture capitalist zou kunnen fungeren......investeren heeft natuurlijk enkel zin wanneer een bepaald te verwachten rendement kan worden gerealiseerd, en dat in een periode die contractueel vastgelegd kan worden. Het idee zelf, concept, markt, doelgroep of whatever is daaraan ondergeschikt.

 

Met andere woorden, de aard van de onderneming kan nog zo geweldig zijn, gevoelig of aaibaar....

 

- het business plan is om een investeerder inzicht te laten krijgen in aard van de ondernemer

- het financiële plaatje is waar de investeerder zijn ja-woord op geeft

 

groet

Jay

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
  • 0

Zal niet eenvoudig worden, uit ervaring weet ik dat het de laatste jaren in de pret en themapark omgeving geen vetpot was. Lagere (betalende) bezoekers aantallen. Investeringen bleven uit dus weinig nieuws. Maar de economie trekt aan dus? Efteling investeert weer 22 miljoen in attractie, Land van Ooit voor 22 Miljoen in nieuw park in Tongeren. Maar hoe kom je aan de cashflow? De voorbeelden die ik weet zijn, Ontwikkeling door Technische universiteiten vaak stage projecten drukt de R&D kosten, Fastfood bedrijven, Nuts bedrijven, Educatieve projecten met subsidie, Gemeente zelf (toeristen), en het thematiseren van een bestaand format of concept. Zie plopsaland enz, Sponsering via winkelketens, via spaaractie kun je toegangskaarten verkrijgen. Denken Jullie aan een soort Toverland? Denken jullie aan dure hightech attracties en welke doelgroep wat betreft leeftijd? Maar in ieder geval veel Succes.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Dank voor jullie reacties.

Ik zal wat meer specifieke informatie geven.

 

Wij zijn een gemengd gezin, van Nederlandse en Poolse komaf. Het plan is om ons in Polen te gaan vestigen.

Het eerste antwoord op ´waarom Polen´is hierbij gegeven. Verder is Polen een land met een snel groeiende economie. Betekend ook dat mensen geld willen (kunnen) uitgeven aan ontspanning. Bovendien is het niet verzadigd met parken, zoals wij dat hier kennen.

Het park zal een soort Toverland worden, met attracties afgestemd tot een leeftijd van 12 jaar.

Wij zijn inderdaad bezig om contacten te leggen met mogelijke partners.

Je moet dan denken aan Coca Cola, fabrikanten van kindersappen, etc.

In mei gaan we naar Polen, om met (mogelijke) partners een eerste gesprek te voeren. De ervaring leert dat op afstand contacten met mogelijke partners leggen, niet werkt.

Ook ligt er een voorstel bij de burgemeester van desbetreffende stad. We wachten nu op zijn reactie. Mocht die positief zijn, zal ook zij een partner worden.

Volgende week heb ik een afspraak met een mogelijke leverancier van attracties.

Qua marketing ben ik goed onderlegt, dat zal het probleem niet worden.

 

Wat nu lastig is om het financiele plaatje rond te krijgen. Een grote uitdaging die we aangaan, maar het moet haalbaar zijn!

 

Zeker met feedback van mensen zoals jullie!

 

Harold.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Polen lijkt mij zeker een groeimarkt voor een Themapark, ten eerste de eigen bevolking en in de toekomst de toeristen. Heb heel wat Polen bij het Land van Ooit meegemaakt, top ruiters en ridders. Wat voor attracties wil je in je park opnemen? Hebben Jullie geen sagen of sprookjes figuren. Vaak leuk thema zie Kabouter Plop, Ooit, Disney enz. Kun je ook leuke format, video(dvd) content en merchandising om heen bouwen.. Succes.

Link naar reactie
  • 0

De naam van het park wordt Magoland. In die naam zit het woord magie, wat als thema gebruikt wordt voor het park.

Het aanzicht van het park zal eruit gaan zien als een sprookjeskasteel met mascotte Magus (tovenaar) die alle kinderen zal verwelkomen.

Magus moet een bekend figuur gaan worden in de (verre) omtrek van het park. Zie bijlage.

Er werd gevraagd welke attracties wij in ons park willen plaatsen. Je moet dan o.a. denken aan:

luchtkussens

familieachtbaan

konvoy

zweefmolen

draaimolen

klimfestijn

kop en schotel

reuzeglijbaan

crazy bus

mini reuzenrad

mini trein

 

 

???Hoe kunnen wij het beste de naam van het park en Magus beschermen (copyright)

:-\ Is er iemand die ons kan helpen bij het opzetten van een eigen webside (accountregistratie en webhosting is geregeld)

 

Bvd,

 

Harold.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

bedankt voor jullie reacties.

We zijn nog steeds bezig...

Het is erg moeilijk om zonder eigen vermogen iets op te zetten. Toch geven we zeker de moeite nog niet op.

Alleen zoeken we eigenlijk een accountant/boekhouder die ons verder kan helpen om een financieel plan rond te maken.

We zijn op zoek naar partners, en binnenkort gaan we naar Polen om met mogelijke partners te spreken.

We moeten hen wel iets te bieden hebben. Dat hebben we ook, maar moet helder en aantrekkelijk omgezet worden op papier incl. bedragen, etc.

 

Nog mooier zou zijn, als een 1 van jullie iemand kent uit de amusementswereld, die ons verder kan helpen.

 

Groeten,

 

Magoland.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je zelf totaal geen connecties in die branche? Ik neem aan dat je niet zomaar op het idee komt om een pretpark op te zetten.

 

Opzich heb je wel een goede keuze gemaakt door je op de wat jongere doelgroep te richten. De investeringen die daarbij komen kijken liggen toch een stuk lager dan al die achtbanen die de parken aanschaffen die gericht zijn op de oudere doelgroep.

 

Woei, post #300 8)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Is het geen idee om het in samenwerking met een bestaand Nederlands pret of themapark te doen? je hebt dan een (bestaand) werkend concept naar je investeerders toe. zoiets als een VOF. Grote parken zullen er wel niets voor voelen, maar de kleinere? ik werk zelf wel eens (freelance) voor het Land van Ooit, deze hebben al een brede ervaring met Polen, dus?

Zij beginnen nu ook een nieuw park in Belgie Tongeren.

ps: geen zakelijke binding met LvO alleen als voorbeeld. ;)

 

zomaar een hersenspinsel hoor, in ieder geval Succes..

Link naar reactie
  • 0

wacht... ik kan je helpen... ik ken iemand die bezit het grootste indoorspeelparadijs van nederland. www.dollepret.nl ik weet zeker dat zij bereid is om informatie te geven.

 

betreft;

leveranciers;

beste reclamemogelijkheden;

tips hoe je je horeca het beste kan doen.

noem maar op ze weet het echt.

op de site kun je reageren... leg je verhaal uit en ze neemt gegarandeerd contact met je op.

 

let op: naar mijn mening is het zo wanneer je een atractiepark begint er altijd verplicht een personeelslid bij een atractie moet staan i.v.m. veiligheid.

 

wanneer je alleen softplay atributen gebruik en springkussens hoeft dat niet... over hoeveel oppervlakte zit je na te denken dan?

 

groeten frank

Link naar reactie
  • 0
Hoe kunnen wij het beste de naam van het park en Magus beschermen?

 

Zie de link naar Merknamen, Handelsnamen en Domeinnamen. Magoland kun je waarschijnlijk als woordmerk laten registreren, Magus wordt lastiger. Misschien moet je daar denken aan een beeldmerk, een character. Ik neem aan dat je de verschillende domeinnamen al in bezit hebt, de dot-com en de dot-pl natuurlijk!!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.