• 0

Jajah: Skype killer?

http://www.redherring.com/article.aspx?a=16284

 

Oh, dit is wel erg interessant: Jajah is een nieuwe VoIP dienst waarbij je niet eens meer iets hoeft te downloaden. Gewoon online jouw nummer en het nummer dat je wil bellen intoetsen en hatsa, cheapo bellen.

 

Een gerenonnomeerde VC heeft er net $2 miljoen in gestoken en volgens Red Herring heeft dit de potentie de telecom industrie nog meer op zijn kop te zetten. Wie volgt?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen killer app maar een app killer?

 

Significant verschil Skype en Jajah:

Gratis/niet gratis.

"Lage kosten" is nog altijd iets anders dan "gratis", ik vraag me af of je met de altijd nog niet heel erg overtuigende penetratiegraad van Skype (het is gewoon nog niet ingevoerd genoeg om écht te beklijven, het blijft meer een leuk extra'tje dan dat je er echt op moet inzetten denk ik, voorlopig althans wel) ook de overstap maakt naar Jajah.

 

Inzet lijkt 'jongeren', trouwens, te zien aan de (overigens erg lekker ogende catchy flashy) demo.

 

Link naar reactie
  • 0

het verschil is op zich niet zo verwonderlijk: Skype is alleen gratis bij gebruik tussen Skype gebruikers met de Skype programmatuur, naar een landlijn bellen is niet gratis.

 

De presentatie van Jajah vind ik trouwens verwonderlijk, meer neigend naar een hip and happening FMCG brand. Zal Alladin de ondernemers en grote organisaties aanspreken?

 

Ik vraag me trouwens af wanneer VoIP bellen echt ingeburgerd gaat worden. Ik merk aan mezelf dat het gebruik van een 'ouderwetse' telefoon zo ingebakken zit, dat elke handeling die daar niet bij past vreemd aanvoelt.

 

Dus ondanks het feit dat je geld kunt besparen, blijft de noodzaak om een programmatje te gebruiken te groot. Nu moet je dan online je nummers in gaan tikken, dus je moet met twee interfaces werken.

 

Maar goed, we komen steeds een beetje dichter bij. Over een paar jaar betaal je gewoon €5 flat rate voor unlimited calls naar welke bestemming dan ook, of, zoals het artikel van Red Herring suggereert, krijg je bellen gratis 'erbij' bij triple play producten.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

 

Wordt wel vermoeiend al die VentureCapitals die over al een graantje van mee willen pikken :-) Ondertussen zadelen ze iedereen op met de meest exotische aplicaties die op je PC met allerlei truukjes elkaar weer op zij staan te schuiven.

 

Er zijn momenten dat er vier verschillende chatboxen van diverse applicaties tegen me aan staan te knipperen, de telefoon gaat en zo'n blackberry in je broek staat te shaken. En ik weet, ik doe het zelf ook, eigenlijk allemaal ongevraagd!

 

Wanneer komt de gebruiker eens in control en bepaald wie jou wanneer mag en kan bellen en met welke media?

 

De telefoon heeft inmiddels een belmeniet database! via infofilter.

 

Gaan we dat voor iedere medium krijgen?

 

mmm, ...

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.