• 0

Bedrijfsaansprakelijkheids verzekering

Ik overweeg een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering af te sluiten voor mijn partner die naar de klant toe gaat. De activiteiten die hij bij de klant verricht verschillen van het simpelweg voeren van een verkennend gesprek tot het repareren en plaatsen van glas in lood ramen.

 

We zijn in januari begonnen en tot nu toe hebben we te maken gehad met:

 

18 gesprekken

2 reparaties op lokatie

1 verwijderen en plaatsen van raam

 

De meeste projecten zijn tot nu toe voor panelen geweest die sec geleverd worden en niet geplaatst.

 

Nu twijfel ik of het voor een dergelijk aantal gesprekken en werkzaamheden op lokatie wel de moeite waard is. De goedkoopste verzekering die ik heb kunnen vinden kost €160,- per jaar en heeft een eigen risico van €125,-.

 

Ik hoor graag ervaringen van jullie!

 

groetjes,

Tessa

 

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gewoon doen: de kosten ervan sla je gewoon over naar de leveranties die je doet: je haalt het gewoon niet van je winstmarge af. Als je het nu niet doet,en je haalt straks een grote klus binnen (je mag de Dom van Keulen opnieuw beglazen ofzo), dan ben je te laat als je met je bestelauto door een kuil rijdt en de boel ligt in het weiland.

 

In de bouw (en renovatie) komen nogal eens fouten voor: verkeerd ingemeten, net de verkeerde aantallen van een afmeting,niet de vereiste kwaliteit ( over een jaar waait alles eruit bij windkracht vijf...) dan komt de aannemer of opdrachtgever wel bij je reclameren. Als je dat die Dom van Keulen uit eigen zak opnieuw moet beglazen, dan ben je zuur (en arm).

 

Wat is ertegen? Het geld? Dan moet je gewoon wat meer verkopen. Met die verzekering kun je niet alleen glas verkopen: je verkoopt zekerheid: 'wij leveren het, en u bent gedekt van aanvraag tot plaatsing'.

 

Er zijn speciale verzekeringen voor aannemers en toeleveranciers in de bouw(naast de verplichte CAR-verzekering) (Interpolis en Nationale Nederlanden hebben speciale hiervoor. AON bied een verzekering aan op basis van DNR 2005,maar die is op jullie denk ik niet van toepassing.)

Link naar reactie
  • 0

Mijn gevoel zegt ook inderdaad dat ik 't gewoon moet doen. Wat me tegenhoudt is dat we op dit moment gewoon met name hele kleine projecten doen. Simpelweg omdat we nog maar net zijn gestart en (zeker niet onbelangrijk) we doen dit nu nog naast onze fulltime banen in loondienst. Met andere woorden; de uren die we in 't bedrijf steken EN de omzet, zijn nog niet echt wereldschokkend.

 

Overigens hoop ik dat de CAR verzekering voor ons niet verplicht is...

't Ruitje - Glas in Lood, op maat gemaakt!

www.t-ruitje.nl

Link naar reactie
  • 0

De Car-verzekering (Construction All Risks) dekt de aansprakelijkheid van materiele schade tijdens het bouw-of renovatieproces. Als je door een aannemer ingeschakeld wordt, zal hij een CAR-verzekering hebben, waar je op 'meelift'. Als je ook zelfstandig ingeschakeld wordt, kan levering onder een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vallen. Als je trap echter dooreen raam valt wat niet vervangen had moetenworden, zal dit daar misschien niet onder vallen. Een Car-verzekering is op basis van de totale prijs van een project,en zal in premie varieren. AON, Interpolis of NN kunnen je een advies op maat geven.

 

Rubriek deelverzekering CAR: het werk

 

Onder deze rubriek valt het project zelf. Of dit nu een nieuwbouw, herbouw of renovatie project is.

 

Tijdens de bouwtermijn is de materiële schade aan het te bouwen object verzekerd ongeacht de oorzaak inclusief de eventuele gevolgen van een eigen gebrek.

 

Doorgaans is de totale aanneemsom het verzekerd bedrag voor deze rubriek. Vaak is ook een maximumbedrag op de polis genoemd dat meestal 125% van de geschatte eindwaarde bedraagt.

 

bron : http://www.verzekeringen-online.nl/informatie/construction_all_risks_carverzekering_car_het_werk.

 

 

 

 

 

Moet ik in het bestek naast de verplichting dat de aannemer een CAR-verzekering afsluit met daarin opgenomen o.a. de rubriek aansprakelijkheid ook nog een aanvullende verzekering (door de aannemer af te sluiten) verplicht stellen voor het toebrengen van schade aan belendingen als gevolg van de uitvoering van het werk (ten gevolge van grond-, hei- en bouwwerkzaamheden)? Of is dit dubbelop?

 

Antwoord helpdesk:

Een CAR-polis verzekert alleen tegen 'materiële schade en/of verlies of vernietiging'. Bij de totstandbrenging van een bouwwerk kan op alle mogelijke manieren schade ontstaan. Bijvoorbeeld als gevolg van storm, brand of diefstal. Bestaande eigendommen van de opdrachtgever kunnen door de uitvoering van het werk schade oplopen, ingezet materieel kan schade oplopen en ook kan aan derden schade toegebracht worden.

De CAR-verzekering, die beperkt is tot materiële schade, biedt alleen dekking indien er iets kapot is gegaan. De verzekering biedt bijvoorbeeld geen dekking indien blijkt dat er zich niet voorzienbare kostenverhogende omstandigheden voordoen. Zo kan tijdens de uitvoering van het bouwproject het plotseling noodzakelijk blijken dat er extra damwanden moeten worden geplaatst. Dergelijke omstandigheden worden niet gedekt binnen de CAR-verzekering omdat er immers geen materiële schade is.

 

Het is derhalve dubbelop om een aanvullende verzekering verplicht te stellen. Daarnaast is de aannemer ook WA-verzekerd.

 

bron : www.stabu.nl

 

 

zie bijvoorbeeld :

http://www.aon.com/nl/nl/prod/construction/car_artikel_aon_inzicht.pdf

 

EDIT link ingekort

Link naar reactie
  • 0

Een CAR verzekering lijkt me inderdaad ook overbodig gezien het karakter van de werkzaamheden. Een AVB (bedrijfsaansprakelijkheid) is zeker aan te raden. Hierbij wordt een minimum premie gehanteerd waarbij de loonsom en jaaromzet van belang zijn.

 

Ga eens te rade bij een verzekeringsadviseur. Die kan bij een aantal maatschappijen een offerte voor je aanvragen en hij zorgt daarbij voor de juiste omschrijving (en dus ook dekkingsmogelijkheden) van je bedrijfsaktiviteiten. Voor de premie hoef je het echt niet te laten.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.