• 0

Factuur probleem

Een klant van me heeft een factuur gekregen die binnen 8 dagen moest worden betaald. Deze heeft nu 5 weken te laat betaald. Er is geen sprake van een ondertekende overeenkomst.

 

Nu heb ik voor het project een hoger bod gekregen. Kan ik het geld terug storen en de overeenkomst ( mondelinge ) verbreken zonder problemen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Excuses.

 

Een klant van me wilde een project van me kopen eind januari. Deze is vervolgens een factuur toegezonden met hierop de tekst dat deze binnen 8 dagen betaald diende te worden.

 

Nu is het geld pas 17 maart overgemaakt en is er ondertussen een andere klant gevonden die een beter bod heeft gedaan en waar ik zelf persoonlijk een betere band mee heb dan met de eerste koper.

 

Mijn vraag is nu of ik de eerste klant de koop kan ontzeggen en het geld kan terug zenden naar zijn rekening. Om zo vervolgens de koop te annuleren en mijn product aan de 2e koper te verkopen.

 

( is dit mogelijk en zo ja zijn hier geen concequenties aan verbonden? )

Link naar reactie
  • 0

Er heeft zich een gehele voorgeschiedenis afgespeeld met klant 1 en ik ben deze dan ook liever kwijt dan rijk.

 

Verder is het product uniek en kan het dus slechts 1 maal worden verkocht.

 

Bestaat er een mogelijkheid?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de verkoop is slechts een factuur meegezonden en geen algemene voorwaarden.

 

De algemene voorwaarden die ik hanteer met mijn eigen bedrijf hebben geen betrekking op het product dat is verkocht. Verder is er niets getekend en was er sprake van een mondeling overeenkomst.

 

Op de factuur stond duidelijk aangegeven dat de betaling dient te geschieden binnen 8 dagen. Er staan echter geen doorverwijzingen naar de algemene voorwaarden.

Link naar reactie
  • 0

Als uw wist waar de toestand om ging met klant 1 zou u zeker niet kiezen voor een nette oplossing.

 

Ondanks dat ik graag mijn zaken met mijn klanten fatsoenlijk afhandel is dit bij deze klant niet aan de orde.

 

Graag zou ik willen weten of ik de verkoop kan intrekken.

 

Link naar reactie
  • 0
Geachte heer,

 

Zou u toch zo vriendelijk willen zijn deze topic open te houden zodat ik weet wat ik dien te doen. Wellicht dat ik hier een duidelijk antwoord op krijg en de kosten voor een advocaat niet hoef te gebruiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jack Peels

 

Prachtig geen details en deze meneer wil toch een juridisch dekkend antwoord.

Wat ga je doen als wij als forum op basis van door jouw verstrekte gegevens een verkeerd antwoord geven ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij een foutief antwoord heb ik waarschijnlijk een probleem. Maar zoals de meeste topics op dit forum zijn de meningen per onderwerp vaak in een zelfde richting en hierom zou ik de gok dan ook nemen. Tenzij er te veel afwijkende antwoorden zullen worden gepost en ik toch een advocaat zal moeten raadplegen.

 

Maar om niet helemaal van de vraag af te wijken. Heeft iemand hier een antwoord op.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben geen jurist, maar volgens mij heb je geen poot om op te staan. Jij hebt geleverd, de klant heeft (weliswaar te laat) betaald. Klaar.

Stel je koopt een auto. Je betaalt (te laat) en na 3 maanden komt de verkoper met de boodschap dat hij jou als klant liever kwijt als rijk is en dat je de auto terug moet geven omdat een andere klant en meer voor wil betalen.......

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.