Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

pemp

Een klant van me heeft een factuur gekregen die binnen 8 dagen moest worden betaald. Deze heeft nu 5 weken te laat betaald. Er is geen sprake van een ondertekende overeenkomst.

 

Nu heb ik voor het project een hoger bod gekregen. Kan ik het geld terug storen en de overeenkomst ( mondelinge ) verbreken zonder problemen?

Featured Replies

Geplaatst:

Erik@chainsupport

kun je je vraag iets duidelijk formuleren? Ik snap niet zo goed wat je bedoeling is.

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Geplaatst:

pemp

  • Auteur

Excuses.

 

Een klant van me wilde een project van me kopen eind januari. Deze is vervolgens een factuur toegezonden met hierop de tekst dat deze binnen 8 dagen betaald diende te worden.

 

Nu is het geld pas 17 maart overgemaakt en is er ondertussen een andere klant gevonden die een beter bod heeft gedaan en waar ik zelf persoonlijk een betere band mee heb dan met de eerste koper.

 

Mijn vraag is nu of ik de eerste klant de koop kan ontzeggen en het geld kan terug zenden naar zijn rekening. Om zo vervolgens de koop te annuleren en mijn product aan de 2e koper te verkopen.

 

( is dit mogelijk en zo ja zijn hier geen concequenties aan verbonden? )

Geplaatst:

nonex.nl

Lijkt me slechte reclame om het zo te doen. Kun je niet gewoon aan de eerste klant leveren, en voor de tweede een beter product bedenken (gebaseerd op het eerste)?

Geplaatst:

Nico Schouten

In principe ben je met de klant een overeenkomst aangegaan die je niet zomaar kunt ontbinden. Ook als een klant laat betaald wil dat nog niet zeggen dat de overeenkomst daarmee vervallen is.

War heb je zelf in je algemene voorwaarden staan over dit soort zaken ?

Geplaatst:

pemp

  • Auteur

Er heeft zich een gehele voorgeschiedenis afgespeeld met klant 1 en ik ben deze dan ook liever kwijt dan rijk.

 

Verder is het product uniek en kan het dus slechts 1 maal worden verkocht.

 

Bestaat er een mogelijkheid?

 

 

Geplaatst:

pemp

  • Auteur

Bij de verkoop is slechts een factuur meegezonden en geen algemene voorwaarden.

 

De algemene voorwaarden die ik hanteer met mijn eigen bedrijf hebben geen betrekking op het product dat is verkocht. Verder is er niets getekend en was er sprake van een mondeling overeenkomst.

 

Op de factuur stond duidelijk aangegeven dat de betaling dient te geschieden binnen 8 dagen. Er staan echter geen doorverwijzingen naar de algemene voorwaarden.

Geplaatst:

Annedien Hoen

Je kan het project misschien terugkopen voor een kwart meer dan het verschil? Dan heb je nog altijd 3/4e meer winst dan je nu hebt.

Dat zou een 'nette' oplossing zijn.

 

Geplaatst:

pemp

  • Auteur

Als uw wist waar de toestand om ging met klant 1 zou u zeker niet kiezen voor een nette oplossing.

 

Ondanks dat ik graag mijn zaken met mijn klanten fatsoenlijk afhandel is dit bij deze klant niet aan de orde.

 

Graag zou ik willen weten of ik de verkoop kan intrekken.

 

Geplaatst:

Nico Schouten

Beste Micasa

 

Voordat wij ons als forum weer in jouw wespennest gaan wagen raad ik je aan een advocaat te raadplegen.

 

Het lijkt mij dat dit onderwerp nu ruimgenoeg besproken is punt

Geplaatst:

Nico Schouten

  Quote
Geachte heer,

 

Zou u toch zo vriendelijk willen zijn deze topic open te houden zodat ik weet wat ik dien te doen. Wellicht dat ik hier een duidelijk antwoord op krijg en de kosten voor een advocaat niet hoef te gebruiken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jack Peels

 

Prachtig geen details en deze meneer wil toch een juridisch dekkend antwoord.

Wat ga je doen als wij als forum op basis van door jouw verstrekte gegevens een verkeerd antwoord geven ?

 

 

Geplaatst:

pemp

  • Auteur

Bij een foutief antwoord heb ik waarschijnlijk een probleem. Maar zoals de meeste topics op dit forum zijn de meningen per onderwerp vaak in een zelfde richting en hierom zou ik de gok dan ook nemen. Tenzij er te veel afwijkende antwoorden zullen worden gepost en ik toch een advocaat zal moeten raadplegen.

 

Maar om niet helemaal van de vraag af te wijken. Heeft iemand hier een antwoord op.

Geplaatst:

Erik@chainsupport

Ik ben geen jurist, maar volgens mij heb je geen poot om op te staan. Jij hebt geleverd, de klant heeft (weliswaar te laat) betaald. Klaar.

Stel je koopt een auto. Je betaalt (te laat) en na 3 maanden komt de verkoper met de boodschap dat hij jou als klant liever kwijt als rijk is en dat je de auto terug moet geven omdat een andere klant en meer voor wil betalen.......

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.