• 0

Aanbevolen berichten

• 0

Het zinnetje was alleen bedoeld om de zaken zwart wit voor te stellen, en natuurlijk niet om die vele software bedrijven die aan fatsoenlijke ict dienstverlening doen hier een beetje te gaan beledigen.

Nu doe je het weer!

Wij maken een product, geen dienst. Ik weet wel dat 99% van de it bedrijven in ons land alleen diensten leveren, maar wij maken een mooi product. Het komt als een apparaat, in een grote doos, en het lijkt in niets op een dienst. En het is blauw, en komt in drie smaken.

hmpf

Christine

Waar natuurlijk voor een hoop mensen al een verschil is met 'pure' software: dat komt niet als apparaat. Dat is een CD-rommetje of DVD-tje met daarop allemaal 1-tjes en 0-etjes, en dus kan dat nooit zoveel kosten als 'een heel apparaat', en dus is het maar normaal om te kopiëren, want veel te duur om aan te schaffen.

Als je een apparaat koopt, koop je ook iets tastbaars. Dat dat apparaat in jullie geval (als ik de site ff snel bekijk) waarschijnlijk gewoon een redelijk standaard router is waar een door jullie ontwikkeld OS / software in zit, zegt die mensen niets.

Als jij in plaats van dat apparaat, de software op CD zou verkopen, zou jou dat in de kostprijs waarschijnlijk niet zo heel veel schelen: de grootste kosten zitten hem in het ontwikkelen van de software, en die blijft gelijk. En toch vinden mensen 150 euro voor een apparaat beter aanvaardbaar dan 130 euro voor dezelfde software, maar dan op CD.

• 0

ehm, 150 euro, wij zitten in een iets hogere prijs range. Maar je hebt helemaal gelijk dat mensen meer willen betalen als het product tastbaar is. Het is voor ons ook goedkoper om het als appliance te leveren: door standaardisatie is de installatie en het onderhoud veel eenvoudiger dan dat de klant het op eigen hw installeert die bij iedere klant geheel anders is. Bovendien hebben we een eigen OS, dat wil je eigenlijk alleen maar op een eigen appliance.

• 0

Het zinnetje was alleen bedoeld om de zaken zwart wit voor te stellen, en natuurlijk niet om die vele software bedrijven die aan fatsoenlijke ict dienstverlening doen hier een beetje te gaan beledigen.

Nu doe je het weer!

Wij maken een product, geen dienst. Ik weet wel dat 99% van de it bedrijven in ons land alleen diensten leveren, maar wij maken een mooi product. Het komt als een apparaat, in een grote doos, en het lijkt in niets op een dienst. En het is blauw, en komt in drie smaken.

hmpf

Christine

:-X

Product ja. ;)

• 0
Gast archlackware

Microsoft verdient veel geld, en Google en eBay ook. Van Microsoft vindt iedereen het schandalig, en van Google en eBay is het heel normaal. Dat is toch raar?

Nee dat is zeker niet raar, microsoft is een bedrijf dat binnen de kaders van de wet de uitersten opzoekt om op een ziekelijke manier concurentie uit te schakelen.

Enkele voorbeelden:

• Het financieren van de sco tegen linux rechtzaak
  • Een bedrijgende concurent in alle staten van de vs aanklagen voor een op een "bogus" grond, hierbij verliezen ze de rechtzaak wel maar is het bedrijf toch failliet door de kosten van de rechtzaken.
  • bedrijgende concurenten opkopen
  • Hun monopie positie misbruiken om het monopolie te versterken, voorbeelden hiervan zijn bewust zorgen dat frontpage (dat in het verleden bij office zat) fouten maakt in de code die alleen Internet explorer de pagina juist weergeeft, door de zelfde fouten. Ze maken diverse gesloten bestandsformaten voor welke rechten betaald dienen te worden om ze te mogen gebruiken (terwijl er open formaten zijn welke superieur zijn) vervolgens drukken ze de door hun gemaakte bestandsformaten er door en kunnen mensen niet meer zonder MS.

Zo kan ik eindeloos doorgaan met beargumenteren hoe microsoft op een ziekelijke manier concurentie kapot maakt. sla google er maar eens op na. Recent heeft Steve nog verteld linux gebruikers in de toekomst wellicht aan te klagen voor patent schending. Je kunt tegenwoordig nix meer omdat er overal patent op is aangevraagd.

• 0

Nee dat is zeker niet raar, microsoft is een bedrijf dat binnen de kaders van de wet de uitersten opzoekt om op een ziekelijke manier concurentie uit te schakelen.

Misschien denkt Microsoft wel dat ze een commercieel bedrijf zijn dat als belangrijkste of zelfs enige doel heeft om zoveel mogelijk geld te verdienen? Denk jij dat andere bedrijven niet alles in het werk stellen om zoveel mogelijk te verkopen en het de concurrenten zo moeilijk mogelijk te maken? De markt kiest massaal voor Microsoft, dan kun je MS toch niet kwalijk nemen?

Wij op HL zijn natuurlijk heel anders. Wij stellen alles in het werk om te zorgen dat onze concurrenten zo goed mogelijk zaken kunnen doen, dat de markt eerlijk wordt verdeeld, dat de prijzen eerlijk blijven, en ... uhm, maar waren daarvoor in de bouw niet mensen veroordeeld?

dagdag

Christine

• 0
Gast archlackware

Beste Christine,

Ik ben de laatste die tegen een goede marktwerking is, maar de wetten (patenten en nog meer) zijn zo raar geconstrueerd dat microsoft hiervan profiteerd op een manier die nix met marktwerking meer te maken heeft.

Je weet zelf dat je voor veel dingen gedwongen bent Microsoft producten af te nemen. Neem alleen al het feit dat veel media streams je dwingen een microsoft product te kopen. Mij lijkt niet dat dit nog gezonde marktwerking door vraag en aanbod is. Dit is mensen tot koopslaafjes maken. Opzich is het ook niet zozeer microsofts schuld (hoevel ik wel vind dat ze op een ziekelijke manier profiteren) maar de schuld van de idiote patent wetgeving. Op tweakers.net zie dagelijks berchten over bedrijven die elkaar aanklagen op basis van patenten. En er zijn somigge ziekelijke bedrijvewn waar patenten registreren een core business is geworden, terwijl het ooit voor inovatie in het leven is geroepen. Op dit moment werkt het alleen maar tegen.

Verder vind ik dat microsoft zo'n slechte producten levert dat ik me zou schamen als ik daar zou werken. Voorbeelden hiervan zijn server software die gevoelig is voor virussen ::) :o dit snap ik echt niet. En de windows 9* versies, welke zo vaak vast liepen dat dit niet meer normaal was. Het feit dat dit toen toch gebruik werd is omdat ze toendertijd een monopolie positie hadden verworven. Had jij een auto gekocht die er gemiddeld 5 keer per dag mee stopte en je aan de kant zou moeten zetten om opnieuw te starten???? NEE, dit komt omdat je concurerende autobedrijven hebt. Nu moet ik wel zeggen dat de nt5 serie (w2k wxp) qua stabiliteit redelijk is, maar het feit dat virussen op deze osen draaien is ook te gek voor woorden. Dit is niet omdat het het meest gebruikte OS is maar omdat MS programma's toelaat zichzelf te starten (iets wat in andere osen niet mogelijk is) en zo zijn er legio ontwerp fouten waardoor virussen en spyware zeer goed werken op windows.

Daarom is Emiel voor open standaarden en tegen patenten!

Open standaarden is niet open source, ik wil best voor een closed source stukje software betalen als ze kwalitatief goede software leveren, als ik maar de keuze houd!

• 0

Allereerst @Christine: Die 150 euro was ook maar een voorbeeld, ik heb zelf ook wel een vermoeden dat voor een product zoals door jouw bedrijf gemaakt wordt je waarschijnlijk toch minstens aan het tienvoudige denkt :)

Ik ben de laatste die tegen een goede marktwerking is, maar de wetten (patenten en nog meer) zijn zo raar geconstrueerd dat microsoft hiervan profiteerd op een manier die nix met marktwerking meer te maken heeft.

En als jij als bedrijf de mogelijkheid zou hebben om die manier een paar grote concurenten de das om te doen, binnen de grenzen van het legale, dan zou je dat niet doen?

Je weet zelf dat je voor veel dingen gedwongen bent Microsoft producten af te nemen. Neem alleen al het feit dat veel media streams je dwingen een microsoft product te kopen.

Dit is meer een 'fout' van de mensen die de stream aanbieden, er zijn genoeg opensource alternatieven voor het maken van streams. Daarnaast is RealMedia toch één van de meest geruikte volgens mij, en dat is geen MS-product.

Verder vind ik dat microsoft zo'n slechte producten levert dat ik me zou schamen als ik daar zou werken. Voorbeelden hiervan zijn server software die gevoelig is voor virussen ::) :o dit snap ik echt niet.

Voor Microsoft (en óók de servers inderdaad) zijn meer vulnerabilities bekend dan voor andere OS-sen. Dat wil niet zegen dat andere OS-en niet vulnerable zijn, maar dat ze minder aantrekkelijk zijn voor 'hackers', simpelweg omdat ze veel minder gebruikt werden.

En de windows 9* versies, welke zo vaak vast liepen dat dit niet meer normaal was. Het feit dat dit toen toch gebruik werd is omdat ze toendertijd een monopolie positie hadden verworven. Had jij een auto gekocht die er gemiddeld 5 keer per dag mee stopte en je aan de kant zou moeten zetten om opnieuw te starten????

Doe jij onderhoud aan je auto? Af en toe een beetje lucht in je banden, oliepeil controleren? Beurtje op z'n tijd en zelfs een APK? Dat zijn dingen die de meeste mensen met hun computers niet doen. Stelling: 95% van de fouten wordt veroorzaakt door de gebruiker, niet door de software / het OS.

Nu moet ik wel zeggen dat de nt5 serie (w2k wxp) qua stabiliteit redelijk is, maar het feit dat virussen op deze osen draaien is ook te gek voor woorden. Dit is niet omdat het het meest gebruikte OS is maar omdat MS programma's toelaat zichzelf te starten (iets wat in andere osen niet mogelijk is) en zo zijn er legio ontwerp fouten waardoor virussen en spyware zeer goed werken op windows.

En zo zijn er ook virussen die goed teren in een MySQL database, een xml-rpc exploit, was er onlangs een virus voor de MacOSX, en zelfs al virussen die debian-telefoons infecteren. Daar heb je dus écht geen windows voor nodig.

Maar goed, je komt regelmatig op tweakers.net en wellicht ook op het bijbehorende forum, dus je kent de MS vs. Non-MS flamewars. Niet echt zinnig om dat hier opnieuw te beginnen dan, dus ik houd ff op :)

• 0
Gast archlackware

Voor Microsoft (en óók de servers inderdaad) zijn meer vulnerabilities bekend dan voor andere OS-sen. Dat wil niet zegen dat andere OS-en niet vulnerable zijn, maar dat ze minder aantrekkelijk zijn voor 'hackers', simpelweg omdat ze veel minder gebruikt werden.

Ik weet niet of je enig idee hebt hoeveel servers er op bsd/linux/unix draaien, dit lijkt mij een zeer aantrekkelijke doelgroep voor hackers. Veruit de meeste webservers zijn bsd/linux!

Doe jij onderhoud aan je auto? Af en toe een beetje lucht in je banden, oliepeil controleren? Beurtje op z'n tijd en zelfs een APK? Dat zijn dingen die de meeste mensen met hun computers niet doen. Stelling: 95% van de fouten wordt veroorzaakt door de gebruiker, niet door de software / het OS.

Zelfs als je onderhoud pleegt regent het BSOD's, het feit dat ze er zo om bekend staan wil toch wel iets zeggen!

En ik kan je vertellen dat een niet onderhoude macos/linux/bsd zeker niet instabieler gaat draaien. Dit is omdat win9* zich laat vervuilen en andere OS'en dit niet doen.

Maar idd een flame heeft geen zin, ik ben het alleen met Technico zijn uitlatingen eens dat veel ict bedrijven niet erg netjes met de klanten en concurenten omgaan. En daar is MS een sprekend voorbeeld van!

• 0

En zo zijn er ook virussen die goed teren in een MySQL database, een xml-rpc exploit, was er onlangs een virus voor de MacOSX, en zelfs al virussen die debian-telefoons infecteren. Daar heb je dus écht geen windows voor nodig.

Dat was geen virus maar een Trojan.

• 0
Gast archlackware

Dat was geen virus maar een Trojan.

En (om even aan te vullen) een trojan kan op elk OS omdat het gewoon een programma is wat de gebruiker moet installeren. Als iemand last heeft van een trojan heeft ie hem zelf geinstalleerd!

• 0

.... En zo zijn de meeste (in ieder geval de bekendste en meest voorkomende) virussen voor Windows OS-en ook trojans. Want wie wil nou niet die mooie screensaver openen, dat leuke plaatje bekijken, illegale software (en daarmee spyware en andere zut) downloaden, enzovoort.

En regelmatig update van het os en andere software zorgt er dan ook nog eens voor dat 99% van die malware geen vat meer heeft op je systeem.

Kun je mij malware noemen die wijd verspreid is, maar die niet door virusscans / spywareblokkers / OS-updates buiten te houden is?

Inderdaad, als je een verse XP installatie (zonder SP) aan het internet hangt zonder virusscan / firewall, heb je binnen twee minuten vijf verschillende soorten malware op je PC staan. Vandaar dat OS-en (en niet alleen Windows!) regelmatig geupdate moeten worden, en er servicepacks uitkomen.

• 0

ja, de verkoper zit fout.

maar de koper ook, die pleegt ook HELING.

helaas dus.

Software is geen goed, dus er wordt geen heling gepleegd.

Ik zou bij de jurist die jou dit wijs heeft gemaakt, geen diensten afnemen.

Maar goed, als jij denkt dat het legaal kan, doe dan maar. Eigen risico.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

ja, de verkoper zit fout.

maar de koper ook, die pleegt ook HELING.

helaas dus.

Software is geen goed, dus er wordt geen heling gepleegd.

Ik zou bij de jurist die jou dit wijs heeft gemaakt, geen diensten afnemen.

Maar goed, als jij denkt dat het legaal kan, doe dan maar. Eigen risico.

Hij levert geen diensten, maar is hoogleraar in ictrecht. Ik ging er overigens wel vanuit dat de software niet gestolen was en enkel contract breuk werd gepleegd. En zolang er geen vergelijkbare zaak behandeld is door een rechter zullen we voorlopig niet weten wie er gelijk heeft. Mocht er sprake zijn van gestolen software dan kan er wellicht sprake zijn van heling, maar als je tweedehands software koopt en diegene heeft een aankoop bon of factuur dan kan je er niet redelijkerwijs van uitgaan dat het mogelijk om gestolen software gaat.

Waarom denk je dat software niet goed is?

huh?

• 0

Software is geen goed

Waarom denk je dat software niet goed is?

huh?

Grapjes verliezen aan kracht als je ze moet uitleggen, maar goed.

dagdag

Christine, die van haar kinderen ook geen grauwe flapjes meer mag maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar