Samenwerken aan een goed idee: Avatars

Aanbevolen berichten

Als ik het goed lees dan zitten de verschillen tussen Annedien en Evert vooral op het punt van het soort avatars en of het een realtime of batch systeem moet worden.

 

Annedien denkt mee vanuit een soort type personen (b.v. tovenaar), en Evert meer vanuit functies van de personen (b.v. marketeer) Dit is op zich geen probleem, je zou dan 2 verschillende groepen avatars in het programma kunnen zetten waarbij men bij elk idee/probleemoplossing kunt kiezen tussen deze twee verschillende groepen avatars.

 

Ik denk dat een batch systeem hierbij beter functioneert dan een realtime systeem. Er moeten dan twaalf mensen op dezelfde tijd online zijn en men heeft dan weinig tijd om na te denken.

Link naar reactie

Mijn geest hinkt nog op de creatieve vrijheid die denken in mythologische personen biedt en de toepasbaarheid die de heel 'functionele' avatars bieden- hoewel zo'n combinatie wel weer goed weerspiegelt hoe het gaat in zaken ;D

Een tovenaar en een marketeer kunnen leuke dingen bedenken samen.

Een eurodenker en een fee misschien ook wel ;D

 

Meningen?

Gooi, schiet, geef op, roep maar!

 

Annedien

Link naar reactie

Ik heb net nog even nagedacht over de visualisering en opbouw van zo'n programma. Ik denk dat het het beste is om zo'n brainstorm sessie in tweeën te verdelen. Sessie een: de ideegeneratie en sessie twee: de idee-screening. In de eerste sessie worden alleen maar ideeën bedacht. Kritiek mag in de eerste sessie niet worden geleverd om het creatief denken niet dwars te liggen. Dit creatief denken gebeurt dan via een hele grote mindmap. In het midden staat dan het onderwerp waar het over gaat, en aan dat onderwerp zitten verschillende avatars vast. Als iemand een idee heeft, kan hij dit aan een bepaalde avatar toevoegen. Zo krijg je waarschijnlijk een hele grote mindmap. In de Tweede fase kun je dan de verschillende ideeën gaan bekritiseren, en er discussies over voeren. Dit kun je in de vorm van een soort forum doen. Zo vallen een hoop ideeën af. Daarna blijven nog een hoop ideeën over. Dan zou iedereen aan elk idee een bepaald gewicht een bepaald gewicht kunnen tekennen, waarna de ideeën met het slechtse cijfer afvallen.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.