Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
Ik had gisteren een leuke discussie en ben benieuwd naar jullie mening.
In Nederland is de angst om te falen een veel grotere reden om niet met een eigen bedrijf te starten dan in Amerika.
Mijn gesprekspartner van gisteren claimde dat je als medewerker in Amerika nagenoeg even onzeker bent over je toekomst als wanneer je zelfstandig ondernemer zou zijn. De ontslag regeling in amerika is namelijk te vergelijken met: Vandaag oprotten en je mag blij zijn als je een week loon mee krijgt. (geen gouden handdruk, geen opzegperiode, etc.)
Dit staat natuurlijk in schril contrast met hoe moeilijk het is om in Nederland iemand te ontslaan.
Nou de gevaarlijke (maar leuke) stelling: "Als we in Nederland de ontslagregels voor de werkgever zouden vergemakkelijken, zou dat ten goede komen van het aantal nieuwe startende ondernemers?"
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten