Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

nonex.nl

Dinsdag, 30 mei 2006 - De Europese Unie overweegt om btw in te voeren over e-mail- en sms-berichten. Een commissie van het Europees Parlement buigt zich momenteel over dit plan. Volgens de Franse europarlementariër Alain Lamassoure, die het plan lanceerde, kan de belasting een nieuwe inkomstenbron voor de Europese Unie vormen.

Hoewel het beoogde belastingtarief voor e-mail erg laag is (0,00001 cent), kan het de Unie veel opleveren. Dagelijks worden namelijk miljarden e-mails verzonden. Dat betekent echter ook dat het grotere ondernemingen het nodige kan kosten. Het belastingtarief voor sms’jes moet hoger komen te liggen: anderhalve cent per bericht. Lamassoure denkt dat de e-mail en sms-belasting gemakkelijk te innen zal zijn. (Bron: Nu.nl)

Belachelijk: e-mail is een dienst waarvoor je betaald via je internetverbinding. Daar wordt al btw over geheven. Ik betaal toch ook geen afzonderlijke btw over de electriciteit in een penlite?

Featured Replies

Geplaatst:

qommuniqa

"" Ik betaal toch ook geen afzonderlijke btw over de electriciteit in een penlite? ""

Breng ze maar niet op ideeen!!

Geplaatst:

MarkScholten

Ach die 0.00001 eurocent kost in de praktijk natuurlijk toch gauw 0.01 eurocent of zelfs meer. Denk hierbij aan de kosten die direct of indirect doorberekend zullen worden (uurloon/techniek/etc.).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Geplaatst:

Ard-Sc

Als je de ontvangen spam mail dan ook als voorheffing af mag trekken wordt het nog interessant ..... ;)

Wel typisch dat het van een fransman komt, Frankrijk schijnt nog meer bureaucratie te kennen dan ons eigen landje ...

Groeten Ard

Geplaatst:

Anders Floor

Ik snap de ophef niet hoor. Dit bericht is verschenen op Reuters, CNN en de rest van de wereldpers, maar blijkbaar ben ik de enige ter wereld die het heeft narekend??

http://www.ebase.nl/nieuws/algemeennieuws/Vraagtekens.rond.Europese.e.mailbelasting/1243

"Wereldwijd worden dagelijks 60 miljard e-mails verstuurd. Wanneer aangenomen wordt dat een kwart daarvan wordt verstuurd in Europa, zou het voorstel van Lamassoure neerkomen op een totaal van 1500 euro aan belastinginkomsten per dag."

Geen tikfout, geen rekenfout: 1500 euro per dag levert dit voorstel op. Daar kunnen ze in Brussel nog geen eens de bitterballen op de vrjdagmiddagborrel van betalen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Jaja.. de papierhappers hebben geloof ik de lente wel in de kop :)

Vraag me sowieso af of ze zich hebben afgevraagd -hoe- je precies moet bepalen wie hoeveel mailtjes heeft verstuurd... of tellen we webmail clients en dergelijke sowieso maar niet mee?

Als het er door komt: Opbregst: 1500 per dag, administratiekosten, 1.500.000, per dag ;)

Geplaatst:

LBX

[off topic]

Als we het toch over verspilling in Euroland hebben: de periodieke verhuizing naar Straatsburg is een kostbare grap.

Er bestaan gelukkig ook ambtenaren met goede ideeen, getuige de petitie om deze verhuizing af te schaffen (www.oneseat.eu).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.