Dit heeft niet direct te maken met praktische ondersteuning die aangeboden wordt aan startende ondernemers, maar ik ben op zoek naar leerstoelen Entrepreneurship binnen universiteiten in Nederland.
Ik ben namelijk benieuwd of universiteiten die veel praktische ondersteuning aan bieden (Twente, Nijmegen) ook veel doen aan (theoretisch) onderzoek naar Entrepreneurship. De volgende leerstoelen die (indirect) te maken hebben met Entrepreneurship heb ik al gevonden. Heeft iemand hier nog aanvullingen op? Als het kan een korte omschrijving (Of verwijzing naar website waar die te vinden is) over de leerstoel en wie nu die leerstoel bezet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Dit heeft niet direct te maken met praktische ondersteuning die aangeboden wordt aan startende ondernemers, maar ik ben op zoek naar leerstoelen Entrepreneurship binnen universiteiten in Nederland.
Ik ben namelijk benieuwd of universiteiten die veel praktische ondersteuning aan bieden (Twente, Nijmegen) ook veel doen aan (theoretisch) onderzoek naar Entrepreneurship. De volgende leerstoelen die (indirect) te maken hebben met Entrepreneurship heb ik al gevonden. Heeft iemand hier nog aanvullingen op? Als het kan een korte omschrijving (Of verwijzing naar website waar die te vinden is) over de leerstoel en wie nu die leerstoel bezet.
Alvast bedankt!
---------------------- Overzicht leerstoelen Entrepreneurship ------------------
KU Nijmegen
- De Mercator leerstoel voor kennis en Ondernemersschap gevestigd in de faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica.
- Opgericht: 1994
- prof. dr. J.T.P. Derksen (vanaf 1999)
KU Nijmegen
- De leerstoel Research Strategie en Management in de faculteit de Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica.
- Opgericht: 1-6-2000
- prof. dr. J. de Wit
KU Nijmegen
- De leerstoel Publiek-Private Samenwerking in stad en regio gevestigd in de faculteit der Beleidswetenschappen.
- Opgericht: 1-1-2001
- prof. dr. M.J.W. van Twist
Erasmus
Algemene leerstoel aan de Faculteit der Bedrijfskunde
- Opgericht: 1998
- prof.dr. P.H.A.M. Verhaegen
Uva
- Anton Dreesmann Leerstoel (in oprichting)
- Opgericht: 2002?
Nyenrode
- Philip Morris Chair in Strategic Entrepreneurship
- Prof. F.W.I. Lachotzki
Nyenrode
- NCR Chair in Coöperatief Ondernemerschap
- Prof. dr. G. van Dijk
Nyenrode
- Chair of Entrepreneurship
- Prof. Dr. K.J. Samsom & Dr. E.B.J. Postma
Nyenrode
- SVN/VROM leerstoel Duurzaam Ondernemen
- Prof. drs. G.H.J. Keijzers
Universiteit Twente
- 1 leerstoel. Naam?
VU
- Tinbergen leerstoel?
TU Eindhoven
- 1 leerstoel. Naam?
Wageningen
- Bijzonder hoogleraar voor innovatief ondernemerschap
- Tom Elfring
RUG
- Deeltijdleerstoel 'industriële biotechnologie'
- Opgericht: 1989
Hans Derksen
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9-leerstoelen-entrepreneurship-bij-universiteiten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag