• 0

Ideal betaalmogelijkheid, hoe werkt/bevalt het?

Al een poosje is er Ideal. Nu vroeg ik me af, hoe bevalt het?

Is het voor jezelf makkelijk te gebruiken, maar ook voor de klant?

Is het makkelijk te instaleren of viel dat tegen?

Vallen de kosten mee of tegen?

 

Wie gebruikt Ideal en ben je er tevreden over?

 

Mijn vraag komt voort uit de gedachten wellicht ook Ideal te willen gaan gebruiken als betaal mogelijkheid, maar vind het iets wat eng.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Met de integratie van Ideal van een van de banken zijn we ongeveer 5 maanden geleden begonnen. Na een week vroeg ik een van mijn medewerkers hoe ver hij was, maar hij kwam er niet uit. Toen ik informeerde waarom de integratie zo moeilijk moet verlopen, werd mij verteld dat het ongeveer 2 weken duurt om IDeal te integreren. We hebben al een aantal Payment Service Providers geintegreerd, dus ik vond het vreemd. Het bleek dat de zelfbouw handleiding gestuurd was, een verkeerde handleiding. Toen we de nieuwe handleiding ontvingen, bleek het nog 2 weken werk en inmiddels hebben we er nog geen tijd voor gehad. Een voordeel is dat de kosten nog niet berekend zijn, pas wanneer er gebruik van gemaakt wordt, worden de kosten berekend. Dit lijkt me overigens niet echt een fout van de bank, maar een foutje van alle banken aangezien ik dit soort verhalen al vaker gehoord heb en verder uitermate tevreden ben over onze bank. Dit soort functies wil de bank volledig beveiligen en de integratie ervan kost dus ook meer tijd. Een nieuwe medewerker vertelde overigens veel sneller klaar te kunnen zijn, dus het verschil in opleiding speelt mee. Vooral de beveiliging is uitermate hoog en complex waardoor het meer tijd kost om IDeal te integreren. Het abonnement is redelijk duur, dus als je een kleine webwinkel bent kun je het beter via een Payment Service Provider nemen zoals Ogone. We willen voor sinterklaas IDeal aan gaan bieden, dus binnen een aantal weken zullen wij IDeal gaan integreren (als we er eindelijk tijd voor hebben) ;-)

In de tussentijd heb ik al heel wat betalingen via IDeal gedaan.

 

Manolito van de Wouw

Clickbizz Internet Solutions

http://www.clickbizz.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het weekend iDEAL Basic geimplementeerd.

Het ontwikkelstuk viel mij erg mee, heb de code in (clasic) ASP geschreven.

 

Ik heb gekozen voor de hash variant van iDEAL Basic.

Het is dan een kwestie van een html form te vullen en een SHA code te genereren en naar een url te sturen.

 

ik heb een postbank account en hier betaal je geen opstartkosten voor alleen transactiekosten.

 

 

Als mensen vragen hebben over de implementatie mag je mij ook mailen.

 

Als het mogelijk zou zijn zou ik graag het stukje code in asp classic van je willen zien, ben al geruime tijd bezig met de implementatie van rabo ideal en het wilt niet vlotten ten opzichte van abn-amro ideal wat snel te implenteren was.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er aan te denken om ideal aan te schaffen. Maar ik beheer mijn website zelf en zou graag vooraf weten hoe ik de informatie aangeleverd krijg en wat ik moet doen.

 

Kan iemand mij zijn bestand mailen hoe hij/zij de informatie heeft ontvangen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Dat is erg afhankelijk van de iDeal variant die je kiest en bij welke bank je iDeal aanvraagt. Ik heb verschillende iDeal-integraties verzorgt, maar er zit aardig wat verschil in het materiaal wat beschikbaar is en de duidelijkheid hiervan (als je het mij vraagt tenminste).

 

Ga je voor een Lite-variant, dan zal de integratie eenvoudiger zijn maar heb je geen directe terugkoppeling (waar je op kunt vertrouwen).

Link naar reactie
  • 0

Ik zit er aan te denken om ideal aan te schaffen. Maar ik beheer mijn website zelf en zou graag vooraf weten hoe ik de informatie aangeleverd krijg en wat ik moet doen.

 

Kan iemand mij zijn bestand mailen hoe hij/zij de informatie heeft ontvangen?

 

Alvast bedankt.

Het verschild per bank hoe het gaat....Bij ING krijg je (toen iig, weet niet hoe nu) een pdf met uitleg en een aantal bestanden die je nodig zal hebben. Het kan nog best tegenvallen hoeveel gepuzzel het is, ook omdat je een soort certificaat op je server moe hebben, maar het is wel allemaal de moeite waard. Ik adviseer wel de advanced versie te kiezen, aangezien je dan automatisch kunt checken of betalingen gelukt zijn. Het gebeurd namelijk vaak dat de klant na het betalen meteen de site sluit, waardoor je webwinkel geen terugkoppeling krijgt dat de betaling is gelukt. Bij de lite moet je dan inloggen om te kijken of het is gelukt, bij de advanced kan dat automatisch.

Link naar reactie
  • 0

Fijn om te weten dat elke bank een ander systeem hanteert.

 

Van de personen die dit eerder hebben moeten doen, zou ik eens kunnen inzien wat jullie aangeleverd hebben van de bank.

Dan kan ik mede op basis van het systeem bepalen bij welke bank ik het wil aanschaffen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 1

Die informatie is op de websites van banken of via de service desks eenvoudig verkrijgbaar. Weet je niet hoe dit moet, dan kun je misschien beter even iemand inhuren via de vraag&aanbod-sectie van dit forum.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 43 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.