• 0

Wil de echte Calimeromarketing nu opstaan?

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dat is een duidelijk geval van inbreuk op het merkrecht, en het lijkt mij ook ter kwader trouw.

 

Onderstaand de info die op de site van het BMB te vinden is.

 

01 Inschrijvingsnummer

0771060

Nummer en dagtekening (dag en uur) van het depot

1072620      28-02-2005 , 23.59

02 Vervaldatum

28-02-2015

03 Naam van de houder

Catharina M. Romme

04 Adres (straat en nummer) van de houder

Ringbaan Oost 125

05 Postcode, plaats en land van de houder

5014 GB Tilburg,

Nederland

08 Woordmerk

Calimeromarketing

13 Klasse-aanduiding en opgave van de waren en diensten

Kl 9 Wetenschappelijke, zeevaartkundige, landmeetkundige, fotografische, cinematografische, optische, weeg-, meet-, sein-, controle- (inspectie-), hulpverlenings- (reddings-) en onderwijstoestellen en -instrumenten; apparaten en instrumenten voor de geleiding, de verdeling, de omzetting, de opslag, het regelen en het sturen van elektrische stroom; apparaten voor het opnemen, het overbrengen en het weergeven van geluid of beeld; magnetische gegevensdragers, schijfvormige geluidsdragers; verkoopautomaten en mechanismen voor apparaten met vooruitbetaling; kasregisters, rekenmachines, gegevensverwerkende apparatuur en computers; brandblusapparaten.

Kl 16 Papier, karton en hieruit vervaardigde producten voor zover niet begrepen in andere klassen; drukwerken; boekbinderswaren; foto's; schrijfbehoeften; kleefstoffen voor kantoorgebruik of voor de huishouding; materiaal voor kunstenaars; penselen; schrijfmachines en kantoorartikelen (uitgezonderd meubelen); leermiddelen en onderwijsmateriaal (uitgezonderd toestellen); plastic materialen voor verpakking, voor zover niet begrepen in andere klassen; drukletters; clichés.

Kl 35 Reclame; beheer van commerciële zaken; zakelijke administratie; administratieve diensten.

Kl 41 Opvoeding; opleiding; ontspanning; sportieve en culturele activiteiten.

14 Klasse-opsomming en opgave van de waren en diensten

09 16 35 41

Datum inschrijving

04-08-2005

Publicatiedatum van het depot

01-05-2005

Publicatiedatum van de inschrijving

01-10-2005

Status

Merk ingeschreven

Link naar reactie
  • 0

Krijgen we binnenkort een geschilletje Catharina Romme v. Success Express?

 

Als ik Romme was en ook rechtsbijstand zou hebben, zou ik er wel even wat werk van maken ja. Alleen al het feit dat ze het concept verkrachten met van die mlm pillen, als ze er nou nog wat zinnigs van hadden gemaakt, zou Catherine kennende misschien zelfs overwegen om het aandacht te geven en er een win win van te maken als er wat zinnigs stond.

 

Er staat nog meer op het web iets van eivancalimero.web-log vind het de moeite niet waard om de volledige link te noemen ...weg ermee.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ze zal het niet zomaar als merk geregistreerd hebben... ze kan het ook nog zo gaan doen als Jay Conrad Levinson (de guerrillamarketing-dude). Als je dan even naar Amerika hobbelt en een cursusje van 10.000 dollar bij hem volgt word je gelicenceerd en mag je je met 'guerrilla marketing' profileren.

 

Calimero is op diens beurt ook weer een geregistreerd merk dus hoe dat allemaal nou precies zou zitten dan weet ik ook niet, want ik begrijp die codes niet

 

 

;)

Link naar reactie
  • 0

Calimero is op diens beurt ook weer een geregistreerd merk dus hoe dat allemaal nou precies zou zitten dan weet ik ook niet, want ik begrijp die codes niet

 

Daarover gesproken.. dat logo van de 'valse' calimero heeft het stripfiguurtje erin verwerkt zitten.

 

Als de echte calimeromarketing van mij was, zou ik eens anoniem een berichtje droppen bij de eigenaar van het rechten op het figuurtje - goed kans dat er niet voor het gebruik betaald is?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Om de annalen van HL even te actualiseren hier een berichtje van Catharina. 8)

 

Na een tip van een collega-ondernemer (ten tijde van jullie discussie had ik vakantie) heb ik een aantal maanden geleden voor een andere route gekozen dan jullie hadden bedacht. Ik ga namelijk uit van de goede bedoelingen van mensen totdat men mij het tegendeel heeft bewezen. Daar ik weet dat de meeste kleine ondernemers nul kennis hebben van het merkenrecht was ik er niet van overtuigd dat zij bewust te kwader trouw handelde.

 

Ik heb dus gewoon een vriendelijk mailtje gestuurd naar de dame die inbreuk pleegde op mijn merkrecht, waarin ik haar informeerde dat ze dat deed. In dat mailtje heb ik haar verzocht daarmee te stoppen. Vorige week kwam ik erachter dat ze dat inderdaad heeft gedaan (zonder mij daarover te informeren weliswaar). Om herhaling te voorkomen heb ik uiteraard meteen het domein met tussenstreepje aan mijn eigen site gekoppeld.

 

Deze benadering heeft mij in ieder geval weer eens laten zien hoeveel je kunt bereiken met positieve communicatie.

 

Groeten Karen (aka Catharina)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

je zult maar klein zijn en die ander groot..... 8)

 

@ Erik,

Dan kun je er als kleine ondernemer voor kiezen iedere dag te genieten van het feit dat jij geen last hebt van al dat interne gedoe in grote bedrijven en gewoon lekker je eigen ding kunt doen. Heerlijk. ;D

 

@ Peter: Ik had geen onaardige bijbedoelingen, het was gewoon een menselijk tikfoutje. Zijn we nu weer vriendjes? ;)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Die meneer met z' n ScoobyDoo touwtjes heeft geluk gehad.

Hanna & Barbara productions was op de hoogte maar had er geen problemen mee dat haar naam werd geassocieerd met "giftig" kinderspeelgoed.

 

Minder goed ging het met een dame die een aantal jaren geleden in Nijmegen de tweede coondoonspeciaalzaak in Nederland startte. De éérste (in Amsterdam) heette "Het Gulden Vlies". Voor háár winkeltje had ze (hoe orgineel) de naam "Het Gouden Vlies" bedacht. Niet slim. Ongetwijffeld had ze veel verstand van condooms maar zeker niet van merkenrecht.

Na een korte blafbrief mocht ze haar winkelruit én bedrijfswagen opnieuw beletteren, haar inschrijving bij de Kamer van Koophandel wijzigen, nieuw drukwerk bestellen, etc. etc.

 

Met Calimero zal het misschien wel loslopen.

De Italiaanse merkhouders hebben het merk welliswaar geregistreerd voor klasse 35 (Services de publicité et affaires) maar Durigon GmbH heeft het merk geregistreerd voor ijsjes en is óók niet aangepakt.

Óf Durigon heeft een licentieovereenkomst gesloten met de familie Pagotto...

 

De orgideënkweker in De Lier hoeft zich vooralsnog geen zorgen te maken. HIJ heeft het Merk Calimero geregistreerd voor Land en Tuinbouwproducten en dát hadden de Italianen niet gedaan.

 

Ga naar deze pagina en toets Calimero in het zoekscherm:

http://register.boip.int/bmbonline/search/bywordmark/perform.do

 

Succes.

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.