Ga naar inhoud

Moeilijke doelgroep?

Geplaatst:

Touched

Hallo allemaal,

 

Na het doorspitten van het hele forum, heb ik besloten om toch een bericht te plaatsen.

 

Sinds een klein jaartje ben ik een eenmanszaak begonnen in het ontwerpen, produceren en verkopen van exclusieve sieraden. Ze zijn hoofdzakelijk bedoeld voor speciale gelegenheden ( gala, premieres, businessdiners enz., Het hogere segment, dus niet écht "trendy".

Geen goud en zilver, maar wel eerste klas kwaliteit! ;D

 

 

Adressenbestand aangelegd van bruids/avondkledingwinkels, en brieven verstuurd met enkele foto's als voorbeeld. Daar zijn wat afspraken en orders uitgekomen, maar nu staat het stil.....

 

Ik heb het vermoeden, dat ik een andere weg moet nemen naar mijn doelgroep, maar weet niet goed welke, en hoe!

Er is geen budget voor mooie advertenties e.d.

 

Ik stel jullie reakties erg op prijs, want veel weten meer dan ik alleen.

 

Er word gewerkt aan een nieuwe website!

 

Bedankt....

 

 

 

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

djluc

Je naam oogt niet exclusief, je site oogt niet exclusief, je taalgebruik past niet bij exclusieve producten enzovoorts. Hard maar waar.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

LBX

Beste Touched,

 

Ik heb je site eens bekeken, en moet het met djluc eens zijn.

 

Als je bij het upper segment wilt aanhaken, moet je jezelf volgens mij met een chique aura omringen. Dat geldt zowel voor de vormgeving van je beeldmerk, naam, reclamemateriaal als voor je taalgebruik. Hardroze en sterretjes passen daar volgens mij niet bij.

 

Zaken die voldoen aan de verwachtingen die ik als consument voor chique sieraden heb zijn bijvoorbeeld:

 

Kleine zaak, toch chique:

http://www.kroonjuweel.nl/

http://www.annetjebierma.nl/

http://www.atelier-enid.nl/

http://www.ateliermerique.nl/designsieraden.htm

 

Niet mijn smaak, wel netjes:

http://www.peperkamp.com/store/productView.aspx?idProduct=3279

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Geplaatst:

zrski

Rot om te horen maar de lex en djluc maken raken punten...

Aangezien je zegt "geen goud en zilver" moet ik denken aan Swarovski (http://www.swarovski.com/index/) dat zijn luitjes die goed in de marketing zijn.

Probeer voor jezelf een waarde te vinden die centraal staat in jouw merk, bouw daar je image omheen... En je image daar zou ik erg veel tijd aan besteden, je zit immers in de image business.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

Christine

Het kan wel. Ik ken (kende) een winkel aan het Singel waar ze exclusieve sieraden maakten die niet van edelmetalen waren maar ze hadden wel exclusieve klanten en resellers. Dat was opgebouwd in 30 jaar marketing door een zeer gedreven ondernemer.

 

Je moet naam hebben om exclusieve sieraden te maken die niet van goud en briljanten zijn anders kom je er niet. Je kunt naam maken door prijzen te winnen of door een hype te creeren rond jezelf en je producten. Als jij in alle exclusieve bladen staat dan wordt je vanzelf exclusief. Trek daar rustig vijf jaar voor uit.

 

Je kunt ook profiteren van een bestaande naam of winkel. Ik koop wel 's sieraden bij een winkeltje op de Niewezijds, waar vroeger een oude edelsmid zat die mooie dingen maakte en nu een jonge jongen die ook mooie dingen maakt, en die een vliegende start maakt door de naam van de oude man. Daar had 'ie wsch navenant voor betaald, aan "goodwill". Mijn oorknopjes zijn van hem, op bestelling gemaakt van witgoud met een briljantje. Wel exclusief dus.

 

Weet je wat ik het meeste mis op je site? Wie je bent. Als jouw sieraden exclusief zijn en je maakt ze zelf, dan zou ik als potentiele klant vooral willen weten wie de sieraden maakt, wat je achtergrond is, waarom je denkt dat je sieraden goed zijn, wat je filosofie is. Zonder foto van de kunstenaar/edelsmid zou ik niet de moeite nemen verder te kijken.

Geplaatst:

Anoniem6

Naast de bovengenoemde commentaren, waar ik me goed in kan vinden, zou ik ook absoluut die pop-up weglaten. Reclame (en dan met name pop-ups) zijn sowieso al uit den boze wat mij betreft, maar op een zakelijke website des te meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.