• 0

Handelsnaam bedacht, maar al in gebruik

Gast Verwijderd account

Hallo,

 

Ik heb de ideale handelsnaam voor mijn toekomstige bedrijf bedacht, maar nu blijkt er onder deze naam ook al een BV actief te zijn. Deze BV heeft de door mij beoogde handelsnaam echter alleen gebruikt voor zijn juridische naam, de BV handelt onder een totaal andere naam en de activiteiten van de BV vertonen geen overlap met mijn bedrijfsactiviteiten.

 

De bedachte handelsnaam is nog vrij als domeinnaam en als merknaam.

 

In hoeverre mag ik hier nu wel of niet gebruik van gaan maken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik moet het nog tegenkomen dat broodroosters én rioolreiniging de ideale handelsnaam delen. ;D Oftewel er is meestal sprake van een gemeenschappelijke factor als het om 2 bedrijven gaat met dezelfde ideale handelsnaam gaat.

 

Ben benieuwd naar de branches idd als ze heel verschillend zijn is het geen probleem.

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het al bestaande bedrijf zit in de containerreinigings business, ik wil een administratiekantoor / debiteurenmanagementbureau beginnen. Ik denk dat deze activiteiten voldoende uit elkaar liggen, maar wat ik mij afvraag is of de KvK het accepteert als ik zijn juridische handelsnaam ineens ook ga gebruiken?

 

Stel dat ik eerst een eenmanszaak opricht en later een BV, kunnen deze BV's dan ook dezelfde juridische naam hebben?

Link naar reactie
  • 0

Zeker als zij de naam slechts voor hun holding gebruiken, lijkt me dat er in de markt niet of nauwelijks verwarring kan optreden. Het komt veel vaker voor dat bedrijven dezelfde naam hebben, denk alleen maar aan al die Philipsen. Mij lijkt er geen bezwaar om domeinnaam, merknaam en handelsnaam te laten registreren, mits je duidelijk afstand houdt van het domein waarin zij actief zijn.

 

Waarschijnlijk kan je als de merkregistratie geaccepteerd is ook vrij makkelijk de handelsnaam toevoegen aan je KVK-registratie, omdat die toetsing strenger is. Een merkrechtdeskundige kan daar echter verstandiger dingen over zeggen.

 

Oh trouwens: Clareyn versus Klarein is een oude case in het merkrecht. De jenever kon het schoonmaakmiddel niet van de markt krijgen. Geen kans op verwarring, oordeelde de rechter.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.