• 0

Kijken , kijken............niet kopen !!

Hi,

Ben onlangs online gegaan met mijn webwinkel in trendy mode accessoires www.accessoryaddict.nl. Heb muchos kijkers/bezoekers na de eerste week, maar bestellen ho maar..........Op- of aanmerkingen over wat je van de site vindt zijn van harte welkom.......so shoot !!! Thanks, groetjes Jerney

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9243-kijken-kijkenniet-kopen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Wellicht dat je wat aandacht aan je betalingswijze moet besteden.

Persoonlijk koop ik alleen op rekening of onder rembours, het feit dat je dat niet aanbiedt zou voor mij al reden voldoende zijn om niets te bestellen.

Mogelijk dat de "nieuwe" methoden ook drempelverlagend kunnen werken zoals Ideal als ik het wel heb.

Succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

• 0

Mee eens.

Je webwinkel ziet er overzichtelijk uit maar ik ben van mening dat je het voor een klant zo makkelijk mogelijk moet maken. Diverse betaalmogelijkheden aanbieden is een groot onderdeel alsmede verzendkosten: vanaf een bepaald bedrag kun je die gratis aanbieden wat klanten aanspoort te kopen.

Je kunt ook de verzendkosten inbouwen in je prijs zodat je gratis verzending kunt aanbieden!

• 0

Aan de teller te zien 2800 bezoekers, maar geen verkopen?

Belangrijk is wellicht eens na te gaan waar die bezoekers precies vandaan komen - maak je bijv reclame op websites, via adwords, of iets dergelijks?

• 0

Zijn er eigenlijk soort gelijke sites die wel succesvol zijn?

Kijk eens hoe die er uit zien! Voor de goede orde hoeft allemaal niet hier geplaatst te worden.

Het is vrij impulsieve handel dat je online wilt gaan verkopen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die het van achter hun pc willen kopen.

Verder, de site is gemaakt in de open source webshop oscommerce. Niets mis mee, maar mijn ervaring is dan je altijd eerst een hoop techneuten op bezoek krijgt vanuit de oscommerce community.

Vergeet niet dat je ook offline veel zult moeten communiceren, maar nogmaals vraag me af of er mensen zijn die deze spullen wel online willen kopen.

Perry

• 0

En teksten als

Aangezien de onlangs gestegen kosten van TPG Post voor pakketten zullen wij voornamelijk proberen de bestelling in kleine doosjes te versturen. Deze passen door de brienbus zodat wij de verzendkosten zo laag mogelijk kunnen houden voor de klant.

Helpen ook niet echt. Wat weet ik nu van de kosten van de TPG, wat is een brienbus, waarom spreek je mij aan met 'de klant'?

Al met al ben ik bang dat je in de aloude 'build it and they will come' val bent gestapt, door iets op internet te zetten en te verwachten dat de orders dan vanzelf komen...

• 0

maar mijn ervaring is dan je altijd eerst een hoop techneuten op bezoek krijgt vanuit de oscommerce community.

Dat zal alleen gebeuren als je tijdens het ontwikkelen via de supportfora vragen neerlegt - die mensen gaan dan uiteraard wel eens naar je site om het 'probleem' (oid) te bekijken.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er mensen zijn die het van achter hun pc willen kopen.

Mensen kopen van alles online, vergis je er niet in ;)

Uiteraard kan het best zo zijn dat de producten of prijzen niet bevallen, daar heb ik in dit geval weinig inzicht in. Maar er zal toch wel enige interesse zijn denk ik, anders zouden er ook geen bezoekers op de site komen?

• 0

als ik op je site kom zie ik tekst, en geen artikelen die ik kan kopen. Persoonlijk zou ik de index pagina zo maken dat je onmiddellijk de eyecatchers, je mooiste producten, groot in beeld heb met een "buy" button erbij. Met paypal, ideal, creditcard, rembours, op rekening, etc.

Zet er ook wat referenties op van tevreden klanten.

• 0

Wellicht dat je wat aandacht aan je betalingswijze moet besteden.

Persoonlijk koop ik alleen op rekening of onder rembours, het feit dat je dat niet aanbiedt zou voor mij al reden voldoende zijn om niets te bestellen.

Mogelijk dat de "nieuwe" methoden ook drempelverlagend kunnen werken zoals Ideal als ik het wel heb.

Succes

Best Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga me toch maar eens in de verschillende betaalmogelijkheden verdiepen. Heb me wijs laten maken dat er hoge kosten aan verbonden zijn, stom van mij om dit als waarheid aan te nemen.

Jij ook succes verder

• 0

Aan de teller te zien 2800 bezoekers, maar geen verkopen?

Belangrijk is wellicht eens na te gaan waar die bezoekers precies vandaan komen - maak je bijv reclame op websites, via adwords, of iets dergelijks?

Beste Benm,

Volgens mij klopt die teller niet onderin de site, volgens mijn statistics heb ik nu 128 bezoekers, 10750 hits, na 1.5 week. Volgens mij is dit niet slecht, ze komen het meest rechtstreeks naar de site. Dit kan goed kloppen want verspreid veel flyers......Verder heb ik veel fashion forums aangeschreven (en hier komen ook mijn bezoekers vandaan) voor links en veel advertenties geplaatst op het gebruikelijke Markplaats ed. Qua marketing mag ik dan ook zeggen dat ik zeker niet stil zit.......Het is een mysterie :( maar geduld siert de mens ! Anyways bedankt voor je reactie

• 0

Hey Accessory Addict,

Weet je wat ik eigenlijk mis op je site wat ik zelf altijd erg belangrijk vind bij het online winkelen? Ik wil altijd graag weten wie er achter een dergelijke site schuil gaat en welk bedrijf deze website opgezet heeft.

Een bedrijfsprofiel met de gegevens over het bedrijf, de doelstellingen e.d. zou volgens mij geen overbodige luxe zijn. Als ik nu op je website ben, dan krijg ik wel het idee van een webwinkel maar ik heb echt geen flauw idee van waaruit dit nou geregeld word.

Daarnaast vind ik zelf een contact mogelijkheid via de email bij een webshop altijd erg beperkt. Misschien moet je zorgen dat je een verbeterde klantenondersteuning op dit gebied hebt. Een nummer en adres voor vragen lijkt me dus geen overbodige luxe. Daarnaast is een FAQ misschien een goed idee, waar je eerder gestelde vragen in kunt zetten.

Het gebrek aan bovenstaande feiten maakt dat je webshop niet echt betrouwbaar op mij overkomt. Zorg dus gewoon dat de consument weet hoe ze kunnen betalen, zoals eerder aangegeven en vooral ook met wie ze te maken hebben!

P.S. Alles wat hier gezegt word, moet je opvatten als positieve feedback, niet als kritiek. Dat Jeroen (die doorgaans uitstekende adviezen geeft) die dingen opmerkt, die jij misschien niet zo ziet, betekend niet meteen dat het ook geen probleem vormt. Misschien is het wel gewoon iets waar jij zelf makkelijk overheen kijkt, maar waar jouw bezoeker een stuk meer moeite mee heeft.

• 0

Hi Vormgever,

Allereerst bedankt voor je waardevolle reactie, hier kan ik zeker wat mee. Een aantal belangrijke dingen die je aansnijd zijn al in de maak, zoals overige contactmogelijheden, bedrijfsgegevens vermelding.

FAQ zijn zeker een goed idee alsmede een bedrijfsprofiel, aan het laatste had ik eigenlijk niet aan gedacht. Ik keek inderdaad nogal met een roze bril naar mijn "geweldige" site, maar kan me wel voorstellen dat mensen het "onbetrouwbaar" over vinden komen. Lijkt me toch wel een belangrijk ding! Ik had de reactie van Jeroen inderdaad als afzeikende kritiek ervaren, door mijn roze bril en omdat het maar platte text is zonder intonatie. Dus Jeroen als je dit leest, excuses voor mijn botte reactie terug. En Vormgever als laatste nog een vraag, bedoel je dat mensen het ook belangrijke vinden wie het Webdesign heeft gedaan, in dit geval mijn broer ? Thanks again, groetjes Jerney

• 0

Jeroen aka zeikertje,

[cynische mode aan]

Erg professioneel zo'n reactie tegen iemand die de moeite neemt om te reageren. :o

[cynische mode uit]

Wellicht doe je er goed aan eerst tot 10 te tellen voor je typt. Jeroen zou ook een klant van je kunnen zijn!

Lijkt me niet relevant om hier spelfouten te gaan vermelden

Er werd niet over een spelfout gesproken maar over de manier waarop je de klant aanspreekt. Ik word liever met 'jij' of 'u' aangesproken dan met 'de klant'. Het laatste is erg onpersoonlijk en voelt daarom afstandelijk aan.

Veel succes!

Groet,

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

• 0

Beste Ronnie,

Je hebt inderdaad gelijk, het was nogal onprof en had beter even tot 10 kunnen tellen. Heb boven jouw post ook mijn excuus aangeboden aan Jeroen. Toen ik er over na ging denken hebben jullie hier gewoon belangrijke punten, heb mijn roze bril inmiddels afgezet :)

Thanks,

Jerney

• 0

Hoi Accessory Addict,

Je kunt natuurlijk altijd een soort colofon op je website maken. Hierin kun je dus inderdaad aangeven wie je website heeft gemaakt. Maar dit is niet persee nodig vind ik. Denk dat je beter aandacht kunt besteden aan een goed 'bedrijfsgedeelte' achter je website.

Wil je je eigen site wat verpersoonlijken, dan kun je er inderdaad voor kiezen om met namen te gaan werken. Dus niet in de zin van Accessory Addict is een handelsnaam van Leuke Prutjes B.V. maar meer iets in de zin van Accessory Addict is opgericht door Jerney .... enzovoorts. Het is maar net wat hier je eigen voorkeur geniet en ik denk ook dat je hiervoor even goed naar je doelgroep moet kijken, voor je hier een keuze in maakt.

• 0

Beste AA,

Wat mij als eerste opviel toen ik op jouw site kwam, was het gevoel dat ik op een weblog terecht was gekomen en niet op de site van een webwinkel. De site mist een etalage. Als je wilt verkopen, lijkt me dat toch een belangrijke constatering.

Succes.

• 0

Beste AA,

Wat mij als eerste opviel toen ik op jouw site kwam, was het gevoel dat ik op een weblog terecht was gekomen en niet op de site van een webwinkel. De site mist een etalage. Als je wilt verkopen, lijkt me dat toch een belangrijke constatering.

Succes.

Ik ben het zeker eens met onze hulpdirecteur. Ik weet niet of er voor OS-Commerce standaard uitbereidingen of iets dergelijks te krijgen zijn, maar ik kan me voorstellen dat je juist de ruimte waar nu het grote stuk tekst staat, gaat gebruiken voor jouw flitsende aanbieding. Neem bijvoorbeeld is een kijkje op www.wehkamp.nl

Hier is ten eerste een grote hoofdaanbieding te zien, en 4 kleine subaanbiedingen. Wellicht is dit ook het overwegen waard voor jouw website. Door het wisselen van content houd je je site niet alleen aantrekkelijk, zo zien bezoekers ook dat er beweging in je site zit.

Zet bijvoorbeeld elke maand een speciale actie op. Bijvoorbeeld: "Bestel nu en ontvang een gratis armband". Daarnaast zijn er nog enkele andere manieren om bezoekers aan te trekken wat te kopen. Ik denk dat je bij dit soort dingen ook moet denken aan het AIDA model (Attention, Intrest, Desire, Action, geloof dat ik dat zo goed zeg) Probeer eerst de attentie te krijgen van je bezoeker, bijvoorbeeld door een mooi sfeerbeeld van een armband, vervolgens wek je de interesse (lage prijs!, gratis zelfs). De consument concludeerd dat hij of zij het goed kan gebruiken en gaat tot aankoop over.

Om dit laatste punt nog wat versneld te laten gebeuren word bij sites zoals Wehkamp.nl vaak gebruik gemaakt van een klik hier knop. Je geeft dus concreet het voordeel aan en de mogelijkheid tot aanschaf, het liefst met zo min mogelijk klikken.

• 0

Wat mij eigenlijk gelijk op valt zijn een aantal dingen rechts:

Er zijn geen reviews over dit artikel. Wees de eerste!

Dat snap ik, want ik bekijk nog geen product. ;)

Talen en valuta... Tja, als ik toch geen keuze heb, geef me dan ook geen keuze. Dat is zoiets als mensen een ingang laten kiezen als er maar één deur is.

(Twee) bestsellers terwijl je geen verkopen hebt?

Fabrikanten ook maar twee... Is ook weer een bijna geen keuze dus. Jammer.

Aangezien je toch weinig producten per categorie hebt, misschien leuk om een optie te geven alle producten te bekijken? Nu moet ik alle categorieën doorklikken...

• 0

Nog een aanvulling op de post van Martijn over de producten in de categorieën, misschien kan je het aantal producten in de desbetreffende categorie gewoon weg laten. Dit voegt niets toe en bij weinig producten heb je helemaal het idee dat je niet echt met een betrouwbaar partner te maken hebt.

Probeer daarnaast ook wat meer aandacht aan je fotografie te besteden. Je doet het goed door op een wit achtergrondje te fotograferen maar zelfs met huis tuin en keukenmiddelen kun je qua belichting wat verder gaan. Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik stoor mij bijvoorbeeld aan de niet volledig witte achtergrond van het product. Geen kritiek, maar gewoon een puntje van aandacht waar ik als ik jou was, wanneer daar wat meer tijd voor is ook eens naar zou kijken.

• 0

Ik ben overigens zo vrij geweest een ontwerpschets te maken van mijn visie, die ik als bijlage heb bijgesloten. In het ontwerp heb je 1 hoofdaanbieding op de introductiepagina, daarnaast nog 3 subvlakken voor producten die je ook in de picture wilt hebben en helemaal onderaan vier random vlakken waar telkens een ander product komt te staan. Ik weet niet hoe handig jouw broer is met al die scripts, maar een beetje techneut krijgt dat wel voor elkaar. Daarnaast heb ik tevens een aantal onderwerpen uit de navigatie geschrapt die er volgens mij en de andere reageerders op dit forum niet echt toe doen.

aa.thumb.jpg.483951d6821c897c8aba529d958e3d4c.jpg

• 0

Een voorpagina met een beetje meer schwung kan natuurlijk geen kwaad - nu is de voordeur vooral een lap tekst. Wellicht goed om er een paar bijzonder fraaie artikelen neer te zetten.

Betalen via ideal en/of paypal is zeker handig, vooruitbetalen is toch vrij lastig en heeft iets onbretrouwbaars over zich.

Verder moet er een -duidelijk- verhaal op over de verzendkosten: Er staat nu een tabelletje met de TPG tarieven, maar ik kan, als klant, niet ruiken of een ingepakt artikel nou 50 of 250 gram zal wegen. Dit soort dingen willen mensen graag vooraf weten, in ieder geval voordat ze hun NAW moeten invullen.

• 0

Je hebt inderdaad gelijk, het was nogal onprof en had beter even tot 10 kunnen tellen.

Misschien moet je dan ook even je post editen en die woorden weghalen.

//offtopic: vind ik niet, dat vind ik vergelijkbaar met later zeggen dat je iets niet gezegd hebt ofzo. Het is juist mooi dat je op een forum zulke leermomenten vast liggen....

Ontopique: Vormgever dat lijkt er inderdaad op, simpel maar heel effectief.

@TS: Hoe verwacht je dat je productaanbod gaat groeien? Als ik bij de meiden hier kijk kunnen die urenlang door al die rekken met kettingkjes, tasjes en andere frutsels struinen. Dat valt met je beperkte aanbod niet mee, denk je niet dat dit een probleem vormt?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

@TS: Hoe verwacht je dat je productaanbod gaat groeien? Als ik bij de meiden hier kijk kunnen die urenlang door al die rekken met kettingkjes, tasjes en andere frutsels struinen. Dat valt met je beperkte aanbod niet mee, denk je niet dat dit een probleem vormt?

Klopt, het aanbod is nog beperkt aangezien dit de zomercollectie is en deze al voor de helft voorbij is heb ik niet groot ingekocht. Ik ga in mijn vakantie eind juli veel beurzen bezoeken en een uitgebreide wintercollectie inkopen. Hoop hiermee het aanbod aanzienlijk uit te breiden. Zeker mijn inkoopkanalen aangaande tassen zijn op dit moment nogal beperkt...

• 0

Kan je niet wat overstocks proberen te kopen, eventueel te "lenen" van je leveranciers?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar