• 0

hoe werf ik sponsors?

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt me slim dat je in zo'n geval concreet je plannen op papier zet. Wat ben je van plan, waar liggen je doelen, wat wil je bereiken, wat is je doelgroep. Met die gegevens zou je eens een gesprek aan kunnen gaan met enkele voor jullie potentieële sponsoren. Denk er niet meteen aan om bijvoorbeeld Planet Internet als sponsor binnen te slepen maar probeer eerst eens een lokale computerhandelaar, misschien kan hij je enkele pc's sponsoren in ruil voor wat reclame in je cybercafe.

Link naar reactie
  • 0

We zijn al geruime tijd bezig met het opzetten van een plan..alles staat ook al op papier en de nodige berekeningen zijn gemaakt...aan de meeste dinge zijn ged8 zoals welke software te gebruiken en hoe er aan te komen....hoe we aan een potentiele sponsor ons verhaal zullen doen dat is ook al uitgedokter.nieuwsbrieven/mails om rond te sturen ook al aan ged8...het is meer van hoe komen we achter het adres van een bedrijf en naar wie moeten we het opsturen..we hebben nu al diverse adressen gekregen via het kvk..maar welke afdeling of contacpersoon gaat er over....we hebben ook geprobeerd te bellen naar bedrijven en de personen die opnamen die wisten ook weining tot niets..maar is wel een goed idee om het hier op te zetten..alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

Zonder meer bellen is vragen om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Het minste dat je moet doen is vragen naar de sales of marketingafdeling. Nog beter zal het zijn via bestaande contacten te werken dan kan je waarschijnlijk zelfs de juiste contactpersoon benaderen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een wat vaag verhaal. Je hebt alles in plannen gegoten, maar je laat je afleiden door de receptioniste die de telefoon opneemt? Welke bedrijven willen jullie nu eigenlijk bereiken? Computermerken? Weet je wel dat die honderden keren per dag benaderd worden voor sponsorverzoeken?

 

En adressen gekregen van de KvK? Die zijn doorgaans niet zo scheutig met weggeven :-\ Weet je wel zeker dat je ze gekregen hebt?

 

Ik zou maar eens beginnen met de lokale computerwinkel (wie heeft jullie apparatuur geleverd?). En dan beslagen ten ijs komen.

 

 

En even terzijde: je vragen en mededelingen komen nogal gemakzuchtig over. Je taalgebruik ook, op een forum schrijf je gewoon Nederlands en geen sms-taal.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tips allemaal,

 

 

en even ter zijde rene zonneveld..het zal me worst wezen wat jij ervan vind hoe ik me verbaal uit..het punt is dat jij me gewoon begrijptof het nou sms taal is of niet...het is tenminste geen chinees..so fuck off!!

Link naar reactie
  • 0
hoe werfen wij zo een sponsor?

Wat dacht van zoeken op dit forum?

 

Het punt is niet of ik je begrijp of niet. Het punt is of jij de moeite wilt nemen om een vraag te stellen waar serieuze forumleden soep van kunnen koken. Da's de kern van communicatie. Maar gezien je reactie gaat dat je niet best af. Wat betekent trouwens 'so fuck off?'

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0
zal me worst wezen wat jij ervan vind hoe ik me verbaal uit..het punt is dat jij me gewoon begrijptof het nou sms taal is of niet...het is tenminste geen chinees..so fuck off!!

 

Zou je dit soort taal achterwege willen laten. Zoals je kunt zien zijn alle mensen die in dit topic gereageerd hebben leden die al veel antwoorden aan dit forum hebben bijgedragen, dus graag wat meer respect en nettere taal.

Link naar reactie
  • 0

:o waar kwam die onzin ineens vandaan? Zonde, ik had wel een goeie indruk van je. Maar ik vind dat door dit soort taalgebruik je een stuk minder serieus overkomt, en ik ben bang dat je daardoor ook een stuk minder serieus genomen zal worden.

 

Anyway, je hebt inderdaad grote concurentie als er een ander cybercafe in de buurt zit. En zeker als die sponsers e.d. heeft.

 

Dus je moet goed nadenken wat jou nou beter maakt dan die andere. Het kan best zo zijn dat aangezien jou concurent een sponser heeft, jij ervoor moet zorgen dat jullie café veel "klant vriendelijker" is. Dat jij meer een band bouwt met je klanten zodat ze vaker terug willen komen.

 

Ik denk dat het best eens zou kunnen werken dat jij geen groot internet café word, maar kleinschalig blijft, dus minder kosten. Maar genoeg klanten werft omdat je simpelweg aardig tegen je klanten bent. En ze bijvoorbeeld herkent als ze een 2e keer binnenkomen. Dat vinden klanten altijd leuk. Je kan jezelf voorstellen etc. Zorg dat je een aantal vaste klanten krijgt, misschien zorgen die voor mond-op-mond reclame.

 

Je hoeft niet groter te zijn dan de concurent om succes te hebben met je bedrijf.

 

Veel succes.

Link naar reactie
  • 0

Als je sponsors zoekt, dien je vooral duidelijk te maken wat ZIJ er aan hebben om jou geld/spullen te geven.

 

Hoe kom je in contact met ze? Ga eens langs met je voorstel. Toegegeven als je bij Dell langs wilt gaan, zal je meer moeite moeten doen dan bij de pcboer op de hoek.

 

Enneeh niet zo schelden he?! We zijn hier allemaal nette menschen. ;D

Niemand hanteert hier echt de strakke regels van het groene boekje. Mijn leraar Nederlands zou hier behoorlijk wat onvoldoendes uitdelen.

If it happens it must be possible

Link naar reactie
  • 0

Ja sorry hoor maar moest hier even op reageren hoor, cybercafe is moeilijk weinig marge tussen de vele cybercafeetjes die nl tegenwoordig heeft. En aangezien je weinig respect kan opbrengen voor mensen die je serieus nemen de moeite nemen door je te helpen om even een stukje te tikken in dit forum, zal je ook nog het een en ander aan je normen en waarden te doen mijn vader zei altijd je hebt maar 1 kans voor een eerste indruk !!

Evengoed succ6 je zal het nodig hebben in dit mkb onveilig land haha

"Zwicht en je zegeviert;

Buig en je zult niet barsten;

Maak jezelf leeg en word vol;

Verslijt en je wordt als nieuw;

Heb weinig en je zult er bij winnen;

Heb veel en je raakt in verwarring"

Tau Te Jing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.