Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ruudz
ruudz
Ik krijg binnenkort een ontslagvergoeding die ik in een stamrecht BV wil stoppen. Ik heb nogal wat specifieke vragen/onduidelijkheden.
- Ik kan privé lenen uit de BV; voor welke doelen, is dat b.v. interessant i.g.v. aankoop huis (als deel hypotheek)?
- Kan ik extra geld stoppen/lenen aan de BV, om een bepaalde ruimere belegging te kunnen doen met de BV?
- Kan de BV een bedrijf kopen/zich inkopen bij een ander bedrijf?
- Een salaris voor de DGA; moet dat? hoeveel?
- Zijn de eventuele beleggingsmogelijkheden vrij; kan er b.v. onroerend goed mee worden aangeschaft?
- Hoe zit het met de BV inzake het erfrecht i.g.v. overlijden van de DGA; is extra aandacht in testament en/of samenlevingsovereenkomst nodig?
Alvast zeer bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9269-stamrecht-bv-en-mogelijkheden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag