• 0

Launching party in de gay-scene... Maar hoe pak ik dat aan?

Als gevolg op een eerder bericht heb ik besloten om te proberen ShotCode in de gay-scene neer te zetten. Ik heb ondertussen contact met een aantal middel-grote gay-event organisaties en websites in zowel Zweden als Nederland. De algemene feedback is dat we denken dat een ShotCode feest mogelijk zou moeten zijn. Nou vraag ik me af hoe ik dit het slimste aan zou kunnen pakken.

 

Aangezien we ShotCode voor de matching willen gebruiken zal het feest waarschijnlijk een hoog "vleesmarkt gehalte" krijgen... Jantje loopt rondt, Pietje scant Jantjes ShotCode en het blijkt dat Jantje en Pietje een match zijn.

 

Mijn doel is om een aantal opinion leaders in Zweden en Nederland te vinden en hen de boegbeelden van het feest te maken. Ik heb echter nog geen idee hoe ik dat ga doen :P

Ook heb ik de uitdaging dat niet iedereen een compatible mobieltje heeft... Ik denk dat we webcam stations neer zouden kunnen zetten, maar hoe maak ik het dan aantrekkelijk dat Jantje en Pietje naar de webcam lopen om elkaar te scannen?

Wat voor thema zou het feest kunnen hebben? ShotCode kent niemand dus dat zal waarschijnlijk niet werken. Misschien iets Cluedo achtigs?

Hoe gaan we de ticket verkoop handelen? Pakken we het gelijk groots aan of starten we intiem?

 

Al met al heb ik wel wat ideeen voor een feest maar weinig tot geen ervaring over hoe ik het aan zou moeten pakken. Met andere woorden: Iedereen die ons kan/wil helpen is van harte welkom ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

laat de simpele ziel nou eens zien wát voor gemak ze er van kunnen hebben !!!

 

Shotcode is een beetje software en desgewenst wat service om van je camera-foon een barcode-lezer te maken. Je scant barcodes door je camera erop te richten, en dan krijg je informatie op je beeldscherm. Dat kan vanalles zijn: gebruiksinformatie ("ja, pindakaas bevat noten"), bestelinformatie ("dit boek kost 10 euro bij Bol.com) of iets anders ("uw lucky code! u wint een reisje langs de rijn").

 

Barcodes zijn niet alleen die vierkante streepjes; ze bestaan in alle vormen en maten. Een bedrijf dat iets met shotcodes wil doen, kan dus ook codes in eigen stijl gebruiken. Maar je hebt dan wel een medium nodig om ze te tonen: verpakking, objecten, tijdschriften, t-shirts, stickers.

 

Zrski heeft dan ook ruwweg twee opties. Een groot bedrijf vinden dat een toepassing ziet, of zelf diensten opzetten (en zelf dragers ontwikkelen). Stel bv dat hij gezondheidsinformatie van levensmiddelen beschikbaar wil stellen. Dan moet hij van alle unieke productcodes de data hebben. Knap lastig.

 

Het is maw technologie die wacht op een toepassing. Beetje voor de markt uit ontwikkeld. Kan ook niet anders, want als de vraag ineens ontstaat, gaat het waarschijnlijk heel snel. Er moet gewoon iemand langskomen die precies zoiets zoekt: een manier om objecten te identificeren met de telefoon, zonder al teveel gedoe voor de gebruiker.

 

Tijdschriften hebben bv barcodes op de omslag om de kassa-aanslag te vergemakkelijken. Daarover hebben de uitgevers afspraken gemaakt. Die kunnen bv ook afspreken om adcodes ter beschikking te stellen. De lezer scant dan even de advertentie, en krijgt direct info van of contact met de adverteerder. Er is mee geëxperimenteerd, maar dat was blijkbaar geen groot succes.

 

Een kleine markt ontwikkelen om te demonstreren wat kan, is dan een goed alternatief. Go Gay! Doe diabeet! ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien schiet ik weer aan alles voorbij, maar waarom is er gekozen voor de Gay scene? Niet dat daar iets mis mee is alleen mis ik het verband.

 

(waarschijnlijk is hier al aan gedacht) maar als ik aan mobiel en camera's denk dan zie ik jeugd / scholieren voor me.

 

Misschien ook wel een idee om op schoolfeesten shotcodes te introduceren. Of commerciele ontwikkelingen op scholen, roosters, uitgevallen lesuren, extra mededelingen,

 

Concierge hangt een shotcode op en de leerlingen kunnen info op mobiel zien???

 

Ik zou juist het idee hebben dat de Gay scene hier minder open voor zou staan dan bv Jongeren.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

De community eigenschappen van de gay-scene zijn perfect. Zowel geografisch als centraal interesse gebied zijn goed te beinvloeden. En een ShotCode gebruiken om een date te vinden is een redelijk goed incentive om het te gebruiken (volgens de theorie). We zijn hard aan het knokken om dit te bewijzen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Organiseer een feest (samen met een van de aan het begin van het draadje vermelde organisaties) hou de locatie geheim, en publiceerd deze middels een shotcode, alle mensen die komen hebben hun mobieltje alvast gepreped.

 

Staat ook wel leuk op posters denk ik locatie in de vorm van een shotcode.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

In steeds meer discotheken en ook homo uitgaansgelegenheden word gebruik gemaakt van die grote flatscreen tv's. Hierop word live video getoond maar ook bijvoorbeeld foto's van het uitgaan e.d. Kun je niet met diverse gaybars overeenkomsten sluiten voor het aanbieden van de shotcodes op deze monitoren? Ik stel me zo voor dat je op een avond diverse keren een shotcode laat voorbij komen, waarmee een bezoeker van deze tent bijvoorbeeld een gratis cocktail kan krijgen, of iets anders waar ze wat aan hebben. Zo zijn ze meteen geneigd om je shotcodes te schieten. Voordeel voor shotcodes is dat steeds meer mensen naar mijn mening af gaan vragen wat het is, en aangezien de drempel van contact leggen in deze scene toch al wat lager is, denk ik dat mensen sneller geneigd zijn een gesprek aan te knopen waarom je nou met je telefoon naar die monitor stond te wijzen.

 

Ik wil graag ook even inhaken op het datingprincipe waar je op borduurt. Ik hoop dat je je realiseert dat daten veel laagdrempeliger gaat in de homo wereld en dat hier ondanks de goede voorlichting toch nog veel aan onveilig geslachtsverkeer word gedaan. Ik denk juist dat als je dating als insteek gebruikt voor je product in de gayscene, dat je deze dingen toch wel in je achterhoofd moet houden. (ook al klinkt dit nu best suf ;))

 

Laatste ideetje is misschien een soort shotcode spel op te zetten. Maak een ruimte met een X aantal shotcodes her en der verspreid. Elke shotcode leid je naar een tip op een kleine actiewebsite. Door die tip juist uit te zoeken schep je weer een mogelijkheid om een nieuwe tip te vinden. Door de tips op te lossen kom je niet alleen dichter bij je einddoel, je spaart ook punten. Wil je meer punten sparen, zorg dan dat je shotcode doorstuurt naar een aantal van je vrienden (wil je meer kans maken op deze televisie, stuur shotcode dan door naar je vrienden, hoe meer vrienden , hoe meer kans, een beetje dat idee)

 

Ik hoop dat ik nog duidelijk over kom zo. Mocht het een probleem worden te begrijpen dan hoor ik het graag ;)

Link naar reactie
  • 0

De dating wereld is zo slecht nog niet natuurlijk, maar je moet denk ik van te voren wel goed nagaan of je hier als serieus bedrijf (Shotcode/OP3) op in wilt spelen. Als je het hebben van geslachtsverkeer met de toepassing van shotcodes vereenvoudigd denk ik wel dat je de risico's die je hiermee loopt goed in kaart moet brengen.

 

Een goed gesprek met Durex zou dan wellicht wonderen kunnen doen. Ik denk dan dat inderdaad de insteek shotcode in samenwerking met Durex voor een veilige en flexibele aanpak meer kans van slagen heeft. Je wilt natuurlijk niet met negatieve publiciteit geassocieerd worden (ook al is dit wel publiciteit)

 

Je mist trouwens nu wel je uitgelezen kans voor de introductie in NL, Dennis. Aanstaande zaterdag is de gaypride...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.