• 0

Cancellen Offerte

Een klant heeft een offerte getekend voor het maken van een website. Echter deze wil er nu (ineens) vanaf. De website is door ons al deels gemaakt.

 

Is de klant nu verplicht het volledige bedrag van de ondertekende offerte te betalen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt er een beetje aan....

Hoe zijn je algemene voorwaarden opgesteld, wat waren de afspraken omtrent de totaal betaling (deelbetalingen) etc..

 

Voor de klant zou ik zeggen laat hem betalen voor wat je tot nu toe gedaan hebt! Redelijkerwijs uiteraard.

Probeer niet het onderste uit de kan te halen, geeft alleen maar frustraties en een slechte naam.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me geen juiste reden. Ik zou de klant opbellen en de situatie uitspreken. Wees duidelijk dat jullie al werk hebben gedaan en dat er kosten gemaakt zijn. Zoals qom. als zei: Probeer niet het onderste uit de kan te halen maar gewoon tot een mooie oplossing voor beide partijen te komen. Dat kan je een hoop kopzorgen schelen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Ligt er een beetje aan....

Hoe zijn je algemene voorwaarden opgesteld, wat waren de afspraken omtrent de totaal betaling (deelbetalingen) etc..

 

Voor de klant zou ik zeggen laat hem betalen voor wat je tot nu toe gedaan hebt! Redelijkerwijs uiteraard.

Probeer niet het onderste uit de kan te halen, geeft alleen maar frustraties en een slechte naam.

 

Succes

 

Rick

 

Ik sluit mij hier bij aan. Het is inderdaad relevant om te weten wat er precies met de klant is overeengekomen. Zonder afwijkende regeling in de algemene voorwaarden geldt het volgende.

 

Stikt genomen betreft het hier een overeenkomst van opdracht. Wanneer de opdrachtgever zijn opdracht intrekt is hij op grond van de wet verplicht naar rato van de reeds verrichte werkzaamheden de kosten te vergoeden. Dat kun je dus minimaal eisen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Interessante vraag, hier zat ik namelijk ook mee. Ik ga beginnen in de tussenhandel gericht op export van bepaalde producten (parallelhandel)

 

Stel mijn afnemer in Denemarken plaatst een handtekening ondertekende order bij mij. Ik ga de producten vervolgens bestellen bij mijn leveranciers en het duurt 14 dagen voor ik deze producten gereed heb voor verzending.

 

Wat nu als mij na 10 dagen hetzelfde overkomt als Justb en mijn afnemer mij zegt de producten niet meer nodig te hebben of eigenlijk maar de helft te willen?

Kan ik hem dan ook dwingen alles af te nemen?

Indien hij niet alles afneemt heb ik nl een enorm probleem en hou ik voor 15.000 euro voorraad over die ik ook niet zomaar kwijt kan.

Link naar reactie
  • 0

Dit is simpel te ondervangen door het laten doen van een aanbetaling zoals b.v.

 

40 % bij opdracht.

40 % bij verzendklaar

20 % binnen 14 dagen

 

Op het moment dat de productten bij jou weggaan heb je dan je inkoopprijs er al uit en door de aanbetaling is annuleren minder interessant.

 

Bij diensten ligt dit wat moeilijker, maar een aanbetaling kan wat leed verzachten, zeker als het een grote opdracht is.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.