• 0

Vogelvluchten van websites

Ik wil iemand op een idee zetten, maar denk dat we tegen wat haken en ogen aan lopen.

 

Zou je vogelvluchten van websites mogen maken.

Zoiets als dit: http://www.morevalue.nl/viewlets/vogelvluchten/crm/crm_viewlet_swf.html

 

Is wat snel en slordig in elkaar gezet, maar als dat wat netter gebeurd kun je bijvoorbeeld in een minuut 30 websites over een bepaald onderwerp voorbij laten gaan. Nu zit iedereen weliswaar Weblogs en bookmarks bij te houden, maar je browsed je een ongeluk. Dat kan sneller met deze methode.

 

Vraag is:

Mag je zomaar een screenshot van een website nemen en die op deze manier uitzenden?

Uiteraard kun je op iedere screenshot klikken en de echte site oproepen.

- In het begin zul je dat waarschijnlijk moeten vragen.

- later als het echt loop wil men er waarschijnlijk graag bij staan, mits het netjes en goed per onderwerp bij elkaar is gebracht uiteraard, dat begrijp ik.

 

Wie weet of dat zou mogen en misschien al sites weet die een soort gelijk probleem oplossen?

 

Perry

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou het niet mogen, ze zetten een site toch zelf op internet? Zoekmachines verzamelen toch ook informatie van websites en bieden deze informatie zelf weer aan?

 

MSN Search heeft ook ergens een functie waarmee je ipv zoekresultaten thumbnails van de sites te zien krijgt.

 

Als jij gewoon naar de betreffende site linkt, lijkt mij er niets aan de hand.

Link naar reactie
  • 0

Oke bedankt,

 

Intussen wat extensies van FireFox geinstalleerd, helemaal over gekeken, wat een toeters en bellen zijn daarvoor gebouwd, ongelovelijk. kun je ook weer een aardige clip van maken, holie menolie.

 

Een paar leuk features die ik nu gebruik (maar wellicht al bekend):

- Open alle websites van links die je in je browser hebt staan in een aparte tab.

- Laat alle websites in je tabs in kleine images zien.

 

- laat je muis op een link rusten en je ziet een image van de site aan je muis hangen, zonder te klikken. (dit is de mooiste)

 

Ja, ik geloof niet dat ik op browser gebied nog iets moet gaan uitvinden:-)

 

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Om een voorbeeld uit jouw voorbeeld te gebruiken:

 

Op Tickethappy.com vind je de vermelding:

© Copyright 2005, 2006 TicketHappy

 

Op Sugarcrm.com vind je de vermelding:

SugarCRM Inc.© 2004 - 2006 All rights reserved.

 

 

Het antwoord is dus volgens mij dat dat niet zomaar mag en je dus inderdaad toestemming moet vragen wil je niet het auteursrecht schenden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het is ongelovelijk hoeveel van die bookmarks sites er niet zijn. Zonde van die versnippering.Typisch gevalletje van te veel visionairs op het zelfde gebied die allemaal het leidende mannetje/vrouwtje willen zijn. Maar goed de beste ondernemer zal het weer gaan winnen :-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.