• 0

KvK- en BTW-nummer op visitekaartjes?

Aanbevolen berichten

  • 0

je bent niet verplicht je KVK gegevens en BTW-nummer op je kaartje te zetten. Zelf zou ik het niet doen, het staat...knullig. Wat voegt het toe aan de ontvanger van je kaartje? Besides, het gemiddelde kaartje is al vol genoeg, met KVK en BTW wordt het helemaal een onleesbare janboel.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je doet, maar een functie kan natuurlijk een briljante manier zijn om je te onderscheiden. Ik heb het een paar keer gezien (functienamen als: marketingtijger, professioneel rebel of avonturier) en de namen van die mensen vergeet je een stuk minder snel.

 

(check voor de grap anders ook eens Gapingvoid, een site met achterkanten van visitekaartjes)

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment ben ik zelf ook bezig met de visitekaartjes (waren al even af, maar moeten nu naar de drukker en er is misschien een probleempje.. even aan het overleggen met een collega).

Ik zou m'n KVK- en BTW-nummer niet vermelden, nergens voor nodig. Eigenlijk gewoon eens met Ilja.

En dat doe ik zelf zo:

Met vriendelijke groeten,

 

 

Martijn Engler

 

Crystal Labs

Assumburg 160

3328BH Dordrecht

 

T 06 20 74 50 54

W http://crystal-labs.nl

E martijn@crystal-labs.nl

 

KVK 249283 Rotterdam

En dat zie ik wel vaker hoor. Soms wel eens grappig als je dan mailtjes hebt met een inhoud van 1-2 regels. ;)

 

 

Oh, en als 'ondertitel'? Wat doet je bedrijf? Dat kun je toch wel omschrijven in één of twee woorden hoop ik? :)

Bij mij staat er bijvoorbeeld Ontwikkelaar ICT onder.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

@Martijn: denk er eens over na een ' vast' telefoonnr te hanteren, alleen een 06 maakt een wat mindere indruk (hoewel dat natuurlijk ten onrechte is : )) )

@Rainbow: een titel oid op een kaartje geeft ook weer gespreksstof als iemand je kaartje in de hand krijgt; het kan een soort van teaser zijn, dus ik vind persoonlijk dat er iets moet staan, het is een kans op meer!

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Heb al nagedacht over een vast nummer hoor, maar ik ben wat dat betreft soms erg slecht bereikbaar ;)

Weet wel dat het beter staat, dus misschien toch eens kijken of er mogelijkheden zijn... Werk ook vanuit huis en woon nog bij m'n ouders (tja..) dus dan zou ik eigenlijk het liefst ISDN willen en dan mijn nummer doorgeschakeld wordt naar de 06 als ik niet opneem. ;)

Komt nog wel 'ns... Tot zover heb ik geen klachten gehad van mensen: ze weten hoe ik ben en vinden het niet erg naar een mobiel nummer te moeten bellen. Meestal gaat het toch wel via email...

 

Ontopic ben ik het met je eens dat een titel inderdaad net even voor wat gesprekstof kan zorgen, zeker als je er wat humor in kan brengen.

Link naar reactie
  • 0

Dat vind ik raar. Waarom kies je bij je kaartje niet voor dezelfde insteek als bij je site? Nu ga je 2 verschillende boodschappen uitzenden, dat lijkt me niet wenselijk. Ik zou het of bij beiden wel doen, of bij beiden niet.

 

Bovendien denk ik dat ook zo´n term best zakelijk kan zijn. Zakelijk staat namelijk niet gelijk aan saaikelijk, al lijkt het soms wel zo. Het is maar net wat je wil uitstralen en welke boodschap je wil overdragen aan welke klanten.

 

Als ik 2 kaartjes zou krijgen, een met functieomschrijving webdeveloper tegenover slimste spin in het web, dan zou de tweede bij mij absoluut een streepje voor hebben. Meer uitstraling, creativiteit en een vleugje lef. Bij anderen zou overigens juist het eerste een streepje voor hebben. Het is aan jou om te bepalen welk soort klant je wil aanspreken, maar ik zou deze kans om een streepje voor te krijgen absoluut niet laten liggen.

Link naar reactie
  • 0

Een functie vermelden is aardig, daar iets creatiefs van maken is zeker leuk... maar aan de andere kant kun je beter niets neerzeten dan iets dat de plank misslaat.

 

Wat die 06- nummers betreft: Deden maar veel meer mensen dat, dan zou het gewoon acceptado zijn. De dagen dat gsm's vooral door duistere figuren werden gebruikt zijn al dik 10 jaar achter ons.

Link naar reactie
  • 0

Totaal met Ben eens, het is mijns inziens achterhaald dat 06-nummers niet geaccepteerd worden door klanten. Op mijn website en visitekaartjes staat mijn 06-nummer, en ik merk dat het klanten totaal niet afschrikt om hiernaartoe te bellen.

 

Dat het van vroeger uit een wat duister imago heeft klopt, maar ik denk nu iedereen minstens 1, en sommige mensen wel 3 mobiele telefoons hebben denk ik dat dat imago niet meer zo kleeft aan mobiel bellen.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

soms zou ik wel eens gewoon een kaartje willen geven met aan een kant enkel en alleen mijn voornaam, en aan de andere kant 'unlisted' telefoonnummer. Een exclusief kaartje, zodat je die aan VIPs kunt geven of zo. En dan op je werktafel zo'n ouderwetse grote draaischijftelefoon in het knalrood. The hotline! :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik laat de regel toch maar leeg. Wat ik allemaal doe is teveel om op te noemen, heel veel functies ineen dus.

Beste 'mevrouw Regenboog',

 

Ook ik ben eenpitter en doe van-alles-en-nog-wat (op het gebied van communicatie). Een functie heb ik in ieder geval niet op mijn kaartje staan, dat voegt mijns inziens niet veel toe, waarmee je volgens mij dus een goede keuze hebt gemaakt.

Een visitekaartje is iets dat je persoonlijk overhandigt, daarom heet het een VISITEkaartje. Gespreksonderwerpen komen dan tóch wel. Zo niet is er in ieder geval niet de benodigde 'klik' die nodig is bij goed ondernemerschap...

 

Als je ergens mee 'vastloopt' wil ik overigens best wel even meekijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.