• 0

Zou Nederland klaar zijn voor deze nieuwe kijk op sales?

Gast Verwijderd account

Wij hebben een trainings- en researchorganisatie genaamd Masterminded. Wij laten zien hoe onze hersens in sales en onderhandelingen werken. Dit doen wij door wetenschappelijk onderzoek uit onder andere de sociale en cognitieve psychologie te vertalen naar een zakelijke context.

 

In Amerika is deze kijk op sales al heel normaal en zoals je misschien al weet gaat het hier ook deze kant op.

 

Wij hebben over deze onderwerpen een rapport geschreven die gratis te downloaden is op onze website. Nu zijn wij benieuwd wat jullie vinden, is Nederland klaar voor deze nieuwe kijk op sales?

 

www.masterminded.nl/mlive/mlive.html

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het rapport komt heel 'vertaald' over. De opbouw is erg Amerikaans.

Ook vraag ik me af of Nederlanders het 'neersabelen' van de ander op prijs stellen; hoewel het hier inmiddels ook mag (als mijn meest recente informatie klopt) dat je je concurrent zwartmaakt in commecials (MacDonalds v. Burgerking bijvoorbeeld) slaat het hier beduidend minder goed aan dan in Amerika.

Ik denk wel dat men openstaat voor goed gefundeerd onderzoek met een vertaalslag naar de verkooppraktijk, maar in hoeverre onze volksaard de teneur van zo'n rapport ook slikt waag ik te betwijfelen...

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dit rapport komt voort uit een groot aantal wetenschappelijke artikelen die we wat begrijpelijker hebben geprobeerd te maken.

 

Je kan dit bijvoorbeeld vergelijken met verschillende leerstijlen, dit is ook een breed onderwerpen waar veel bedrijven geld mee verdienen. Wij zeggen hier niet dat het ene bedrijf beter is als de andere maar willen uit alle methodes die er bestaan zelf zaken filteren. Wat werkt wel, wat werkt niet en waarom is dit zo?

 

P.S. De doelstelling is om een vertaling te maken van 'wetenschappelijke' taal naar 'mensen' taal

Link naar reactie
  • 0

Paul, ik sluit mij aan bij Annedien: je loopt het risico bij een Nederlands publiek een verkeerde toon aan te slaan met je rapport. De titel is redelijk sensationeel en negatief, wat je ook later zegt over iets willen vertalen en dingen willen filteren.

 

Je impliceert dat bestaande salestraingen slecht zijn en dat de mensen die ze volgen in feite dom genoeg zijn om zich om de tuin te laten draaien. Tja, als _dat_ de basis moet zijn voor je eigen verkoopargument....

 

Ga uit van je kracht en beschrijf wat je toe voegt, niet waarom anderen zo slecht en misleidend zijn. Er valt niets te ontmaskeren, alleen toe te voegen.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij de eerdere reacties.

Zoals jullie zelf schrijven; jullie maken gebruik van de meest recente wetenschappelijke onderzoeken. Mijn ervaring leert me dat er iedere 2,3 jaar weer nieuwe 'meest recente' onderzoeken zijn, die eerdere onderzoeken neersabelen. Iets wat jullie eigenlijk ook doen.

Ik zie jullie rapport dus meer als 'een-van-de-vele-visies'.

Jouw vraag is of Nederland hier klaar voor is. Die vraag is te algemeen denk ik. Er is altijd een groep mensen die de nieuwste onderzoeksresultaten als de waarheid zien en die nieuwe inzichten graag gebruiken, dus die groep mensen zal er inderdaad klaar voor zijn. Anderzijds is er altijd een groep die zeer kritisch is zodra kreten als 'nieuwe inzichten' ' resulaten uit wetenschappelijke onderzoeken' ed geroepen wordt.

 

LetterGrip

schrijft, adviseert, redigeert, corrigeert.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Paul,

 

Allereerst een opmerking over de vormgeving van dit rapport.

Op elke pagina staat er wel een deel van de tekst in het zwart dus onleesbaar. Heeft dat een functie?

 

T.a.v. de inhoud:

Voor de creatiefloze massa zal dit wellicht werken.

Inzepen, scheren en wegwezen! (korte termijn gedachte)

Voor mensen die bewust op zoek zijn naar een kwalitatief goed produkt werkt dit niet.

 

Wat mij ook opvalt in dit rapport is dat het woord NIET zo vaak genoemd wordt dat ik er kotsmisselijk van wordt.

Waarom zet je je af tegen iets dat al bestaat en waar je je zelf blijkbaar ook nog schuldig aan hebt gemaakt?

 

Probeer je eigen masker te ontmaskeren en voeg een positief gerichte sales toe. Bedenk daarbij: "Het ego heeft geen spiegelbeeld"

 

 

Negativiteit verliest altijd!

Creativiteit en positiviteit daarentegen winnen altijd!

 

Van een verkooppraatje maken jullie een som.Voor het gemak wordt vergeten dat je met mensen te maken hebt.

 

Conclusie: Bij cultuurbarbaren werkt dat vast op korte termijn.

Ik hoop dat het collectieve bewustzijnsniveau van Nederland toch hoger ligt dan dat in Amerika.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Allerseerst moet ik toegeven dat ik niet de kracht had om het hele verhaal door te lezen, ik ben gestopt bij pagina 8.

 

Wat een ontzettend slap verhaal zeg! Dit is een pure vertaling uit het Amerikaans, en nog een slechte ook.

 

Get a life!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wel waar je heen wilt, ik heb veel amerikaanse boeken met betrekking tot muziekmarketing die ongeveer zo zijn opgebouwd.

 

Alleen dit document werk niet echt. Niet omdat het idee slecht is maar de toon is zo negatief! voor mijn gevoel heb je het iets te vroeg gepubliceerd. Je had iets meer tijd kunnen nemen om het te verbeteren en een wat vriendelijkere toon kunnen geven.

 

Ik bedoel dit niet onaardig maar hoe kun je nou invredesnaam beginnen met het afkraken van iets?( dat schieten met losse floders verhaal.)

 

Het is veel handiger om mij als lezer eerst te overtuigen dat jij weet waar je over praat. Laat mij op zijn minst geloven dat je een expert bent op je gebied! En dat je een geweldige nieuwe methode hebt ontdekt.

Geeft mij als lezer eerst info over dit geweldige nieuwe systeem van je. Pas als je dat gedaan hebt kan ik als lezer acepteren dat je een bestaand systeem (dat blijkbaar al sinds 1920 werkt) afkraakt! Of ik het er mee eens ben is een tweede.

 

Link naar reactie
  • 0

Is dit nu echt zo wereldschokkend? Gezien de evolutie van verkoop bij organisaties en de evolutie van het trainen an sich (zie NLP uitgaves over het continu trainen en de wijzes waarop trainingen gegeven worden) lijkt me dit artikel alweer bijna achterhaald....

 

Ik ben het gedeeltelijk eens met de commentaren van de anderen hier. Afkraken is een (al noem je geen namen), maar daarnaast moeten je eigen sterktes naar voren komen. Dit laatste gebeurt in het artikel mijns inziens te weinig.

 

In ieder geval veel succes en ik hoop voor jullie dat je er ook succes mee krijgt. Blijf echter goed op de hoogte ;-) en zet alles zoveel mogelijk in de Nederlandse context.

Met vriendelijke groet,

Stinos CTL

Steyn Elshout

www.stinos.nl

06 42034284

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.