• 0

magnetron idee

Een tijd geleden kwam ik op een idee, wat voor veel megnetron fabrikanten een leuke oplossing kan zijn.

Ik ben allereerst zelf via espacenet gaan snuffelen in octrooien. Naderhand ook nog octrooienbureau bezocht in Rijswijk om daar met hun hulp verder te zoeken in octrooien. Tot mijn verbazing kan ik nu al bijna concluderen dat het idee nog niet is vastgelegd. Dit wil echter nog niets zeggen of het dan wel of niet al is toegepast.

 

Vaak toets ik het idee eerst bij familie en vrienden om zo hun reactie eens uit te lokken. Aantal reageren enthosiast en vragen zich ook af waarom zoiets niet al veel eerder toegepast is, maar zijn er ook een hoop die het idee wat ver gezocht vinden omdat het probleem ook op andere manier is te verhelpen.

 

Zoals ik het zie heeft elke gebruiker er baat bij.

 

Conclusie van het verhaal is een beetje dat ik dus nu met een leuk idee zit dat niet veel extra's hoeft te kosten voor de grote fabrikanten, maar waar ik zelf niet in wil investeren wat financiën betreft.

 

In het verleden heb ik al aardig wat geheimhoudingsverklaringen uitgetikt, maar nog nooit echt wat mee gedaan. Dit keer wil ik dus wel met een geheimhoudingsverklaring een fabrikant gaan benaderen. Probleem is echter dat magnetron fabrikanten vaak grote buitenlandse bedrijven zijn zoals siemens etna enz. Naar mijn mening zijn die moeilijk te benaderen en bovendien zitten die ook niet te wachten op een studentje (altans dat is beeld wat ik er nu van heb). Dit is nu eigenlijk een beetje mijn struikelblok. Liefst zou ik een Nederlandse fabrikant willen benaderen die ook nauw betrokken zijn bij hun eigen produktie. Ik zou ook naar hoofdkantoor van Siemens in Den Haag mijn idee kunnen voorleggen, maar hun produkten worden in Duitsland vervaardigd. Op deze manier beland je idee onder op de stapel en wordt niets.

 

Kan iemand mij misschien advies geven hoe ik verder zou kunnen?

 

BTW: mijn doel is helemaal niet om er geld mee te verdienen, gaat mij alleen om dat mijn idee veel irritaties van magnetrongbruikers kan voorkomen en daar wil ik voor gaan

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit doet me denken aan: "ik heb misschien eventueel wel een goed idee als het u belieft" :(

 

Misschien moet je die gedachte eens omdraaien naar: "ik heb hier een wereldidee waar jullie producten beter van worden zonder veel meerkosten". :)

 

Ik denk dat die tweede insteek voor een fabrikant veel beter klinkt als die eerste. Als je volledig van jezelf overtuigd bent dan pak je gewoon de telefoon en stop je niet met bellen tot je de juiste persoon aan de lijn hebt.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk om hier iets zinnigs op te zeggen omdat het niet precies duidelijk is wie nu de eindgebruiker/klant is.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het product technisch maakbaar is voor een economisch aanvaardbare prijs en dat de markt erom vraagt.

 

Je hebt het tot nu toe voorgelegd aan familie en vrienden, vaak zijn dit mensen die het prachtig vinden wat je doet, en niet direct (relevante) kritiek zullen spuien omdat je immers vriend familie bent.

 

Magnetrons worden inderdaad vooral in Azie gemaakt.

Als het voordeel van jouw product op het bordje van de fabrikant ligt zul je naar Azie moeten. Siemens Nederland heeft weinig tot niets met de afdeling CP in Duitsland.

 

Als het je niet gaat om het geld maar wel om exposure, dan zou je een prototype kunnen maken en met veel tamtam dit proberen te pluggen op de diverde gadget logs zoals Gizmodo, Slashdot enzovoorts.

Er zijn ook Nederlandse logs waar je vernieuwingen kwijt kunt, ik denk dan bv aan innovatieland.org.

 

Verder zou je nog contact op kunnen nemen met de NOVU, sinds kort ziujn die ook betrokken bij speciale startersgesprekken voor innovatieve starters. Deze vinden plaats bij een aantal KvK's in diverse regio's

Vraag ernaar bij de NOVU, deze gesprekken vallen onder geheimhouding en daar kun je dus meer in detail treden, iets wat op een forum moeilijker ligt.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk om hier iets zinnigs op te zeggen omdat het niet precies duidelijk is wie nu de eindgebruiker/klant is.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het product technisch maakbaar is voor een economisch aanvaardbare prijs en dat de markt erom vraagt.

 

Je hebt het tot nu toe voorgelegd aan familie en vrienden, vaak zijn dit mensen die het prachtig vinden wat je doet, en niet direct (relevante) kritiek zullen spuien omdat je immers vriend familie bent.

 

Magnetrons worden inderdaad vooral in Azie gemaakt.

Als het voordeel van jouw product op het bordje van de fabrikant ligt zul je naar Azie moeten. Siemens Nederland heeft weinig tot niets met de afdeling CP in Duitsland.

 

Als het je niet gaat om het geld maar wel om exposure, dan zou je een prototype kunnen maken en met veel tamtam dit proberen te pluggen op de diverde gadget logs zoals Gizmodo, Slashdot enzovoorts.

Er zijn ook Nederlandse logs waar je vernieuwingen kwijt kunt, ik denk dan bv aan innovatieland.org.

 

Verder zou je nog contact op kunnen nemen met de NOVU, sinds kort ziujn die ook betrokken bij speciale startersgesprekken voor innovatieve starters. Deze vinden plaats bij een aantal KvK's in diverse regio's

Vraag ernaar bij de NOVU, deze gesprekken vallen onder geheimhouding en daar kun je dus meer in detail treden, iets wat op een forum moeilijker ligt.

 

Succes

 

Een prototype is heel makkelijk te maken, maar in woorden is het beina nog makkelijker uit te beelden. Ik kan inderdaad met dit prototype allerlei demonstraties gaan geven, maar dit moet wel onder geheimhouding. Soms kun je iets demonstreren zonder dat je daarbij je idee vrij geeft, maar in dit geval is dat niet mogelijk. Ik kan uiteraard wer mee gaan doen met www.hetbesteideevan.nl, maar daar heb ik na één keer deelname zo mijn twijfels bij. Je idee wordt dan via TV gepubliceerd, maar als zij er geen brood in zien dan heb je je idee als het ware weggegeven.

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Is de oplossing van het "probleem"ook te vatten in een accessoire.

Dan zou je kunnen overwegen het zelf te produceren en te vermarkten.

De huishoudbeurs zou ook een plek kunnen zijn om het in één keer te lanceren.

 

Naast het beste idee zijn er nog meer ideeen wedstrijden zoals New Venture, LiveWire en Herman Wijffels innovatieprijs om er nekele te noemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is de oplossing van het "probleem"ook te vatten in een accessoire.

Dan zou je kunnen overwegen het zelf te produceren en te vermarkten.

De huishoudbeurs zou ook een plek kunnen zijn om het in één keer te lanceren.

 

Naast het beste idee zijn er nog meer ideeen wedstrijden zoals New Venture, LiveWire en Herman Wijffels innovatieprijs om er nekele te noemen.

 

 

 

Het is niet als een los accessoire te produceren. Het zit technisch toch wat dieper. Er zal dus echt met fabrikanten om de tafel gezeten moeten worden om zoiets er doorheen te krijgen. Ik kan wel een bestaande magnetron zodanig aanpassen, dat mijn idee er als prototype in verwerkt is. Echter is dit misschien ook niet helemaal zonder gevaar, aangezien ik niet weet welke schade magnetronstralen kunnen aanrichten. Ik ben nu wel aan het proberen om via nederlandse vestigingen steeds dichter bij de bron te komen, maar dat valt vies tegen. Wat ik al verwachte wordt ik vaak al zonder dat ik mijn idee nog maar voorgelegd heb al afgepoeierd. Wat is dat toch met nederland. Ze maken innovatie wel erg moeilijk op deze manier

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Dat afpoeieren is niet vreemd als je weet hoe dit soort organisaties werken.

Om te kunnen praten over een nieuwe vinding zul je ten eerste een patentaanvraag ingediend moeten hebben, ten tweede moet je met de juiste commerciele mensen bij de hoofdvestiging van het bedrijf om tafel zien te komen.

 

Als je niet weet wat er wel en niet kan met magnetronstralen dan raad ik je zelfs af ermee verder te gaan. Zie dat je eerst up to date raakt met de werking van de magnetron, de eisen die er aan de behuizing gesteld worden, enz.. Als ik het zo lees bestaat er dus zelfs de mogelijkheid dat jouw idee technisch niet haalbaar is.

 

Ik raad je aan contact te leggen met bv Syntens om te kijen of een technisch adviseur jou verder kan helpen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat afpoeieren is niet vreemd als je weet hoe dit soort organisaties werken.

Om te kunnen praten over een nieuwe vinding zul je ten eerste een patentaanvraag ingediend moeten hebben, ten tweede moet je met de juiste commerciele mensen bij de hoofdvestiging van het bedrijf om tafel zien te komen.

 

Als je niet weet wat er wel en niet kan met magnetronstralen dan raad ik je zelfs af ermee verder te gaan. Zie dat je eerst up to date raakt met de werking van de magnetron, de eisen die er aan de behuizing gesteld worden, enz.. Als ik het zo lees bestaat er dus zelfs de mogelijkheid dat jouw idee technisch niet haalbaar is.

 

Ik raad je aan contact te leggen met bv Syntens om te kijen of een technisch adviseur jou verder kan helpen.

 

 

 

Het is niet zo dat ik voor mijn idee wijzigingen aan ga brengen aan de magnetronstralen generator. In tegendeel zelfs. Maar om een prototype te kunnen maken/testen, moet wel de hele behuizing eraf. En daar maak ik me meer zorgen om. Ik zal me toch idd moeten gaan verdiepen wat er met de straling gebeurd als de behuizing er af is.

Verder heb ik vandaag contact weten te leggen met iemand die werkt bij Siemens. Hij werkt wel op divisie Industrie, maar hij heeft wel contacten in buitenland waar ik misschien iets aan heb.

Verder ook nog contacten aan het zoeken binnen Philips, Etna, Princess en Samsung.

Wie weet komt er een afspraak uit voort om een prototype te komen presenteren.

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

Het is niet als een los accessoire te produceren. Het zit technisch toch wat dieper. Er zal dus echt met fabrikanten om de tafel gezeten moeten worden om zoiets er doorheen te krijgen. Ik kan wel een bestaande magnetron zodanig aanpassen, dat mijn idee er als prototype in verwerkt is. Echter is dit misschien ook niet helemaal zonder gevaar, aangezien ik niet weet welke schade magnetronstralen kunnen aanrichten. Ik ben nu wel aan het proberen om via nederlandse vestigingen steeds dichter bij de bron te komen, maar dat valt vies tegen. Wat ik al verwachte wordt ik vaak al zonder dat ik mijn idee nog maar voorgelegd heb al afgepoeierd. Wat is dat toch met nederland. Ze maken innovatie wel erg moeilijk op deze manier

 

Wist je dat....

1. De magnetron de moleculaire structuren van voedingsstoffen in dusdanige mate vervormen, dat de celwanden afbreken.

2. Voedsel dat bloot heeft gestaan aan magnetronstraling heel slecht is voor de mens.

3. De magnetron wel zijn beste tijd heeft gehad.

4. Er bij fabrikanten weinig animo bestaat voor nieuwe vindingen voor de magnetron.

5. Je daarom niet echt kunt doordringen tot de juiste mensen die jouw vinding zelfs maar willen aanhoren.

 

Een aanrader om de volgende site te bezoeken:

http://www.bio-phiscis.nl/magnetronoven.html

 

Succes met je vindingen

greetz mim

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Altijd al gedacht dat magnetron slecht voor je is.

Ook de straling is niet zonder gevaar lees ik ook:

 

 

------

 

Het stralingsgevaar

In een magnetronoven worden microgolven geproduceerd. Deze microgolven zijn gevaarlijk. Zij mogen onder geen beding uit het apparaat ontsnappen. Maar ook al is de ovendeur nog zo goed beveiligd, de straling vindt hoe dan ook haar weg naar buiten. Dit lekken van straling wordt erger naarmate de oven ouder wordt. De gebruiker merkt niet dat de straling naar buiten komt, maar staat dus wel degelijk bloot aan deze gevaarlijke straling. Het is aangetoond dat de lekkende straling via de ogen in het endocriene systeem wordt opgenomen. Met het endocriene systeem wordt bedoeld: de schildklier, de bijnieren, de alvleesklier en de geslachtsklieren. De gevolgen op langere termijn zullen waarschijnlijk niet gering zijn. De microgolven werken namelijk in op de celmembranen. De bloedsomloop en de celdeling kunnen hierdoor verstoord raken. Er kunnen genetische veranderingen plaatsvinden. De beide onderzoekers zijn van mening dat het ontstaan van kanker door de microgolven sterk wordt bevorderd.

Wat de straling betreft ligt het grote probleem dus in het feit dat men er niet in slaagt om de ovendeur dermate veilig af te sluiten, dat de straling er niet uit kan ontsnappen.

 

-----

 

ff off-topic:

Melk drinken is ook kankerverwekkend en dus helemaal niet zo gezond als men altijd heeft gezegt!!

 

Een kalfje drinkt zijn eerste levensjaren melk om zo de celproductie te bevordenen. Hij groeit daardoor en stopt op gegeven moment met melk drinken. Als mens zijnde is het alleen gezond om melk te drinken tijdens je groeifase. Daarna niet meer!! Als je namelijk melk blijft drinken dan blijf je cellen stimuleren om te groeien, terwijl je dat niet meer nodig hebt. En daar treedt dus het gevaar van kankercellen vorming op.

 

Wil je uitzending daar nog van bekijken? Onderstaande link verteld je meer erover: http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174#

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Eh kunnen we een beetje on-topic blijven ;)

 

 

Nico,

Ik vind het steeds een "dooddoener" om op topics aan te geven om "on topic" te blijven. Heb je er al eens over nagedacht wanneer je zijwegen neemt op een pad dat je volgt je daar mooie en waardevolle zaken kunt aantreffen ?! Ongerept en ongedwongen.

Pr8ig om via omzwervingen dan weer op het pad terug te komen.

Greetzzzz mim

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eh kunnen we een beetje on-topic blijven ;)

 

 

Nico,

Ik vind het steeds een "dooddoener" om op topics aan te geven om "on topic" te blijven. Heb je er al eens over nagedacht wanneer je zijwegen neemt op een pad dat je volgt je daar mooie en waardevolle zaken kunt aantreffen ?! Ongerept en ongedwongen.

Pr8ig om via omzwervingen dan weer op het pad terug te komen.

Greetzzzz mim

 

 

 

Door via dat kleine off-topic weggetje te gaan, heb ik al weer 2 nieuwe ideeën in mijn boekje staan nu. Eentje nu op zuivelgebied en eentje voor de stoomoven ;D

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Spruce zei:

Door via dat kleine off-topic weggetje te gaan, heb ik al weer 2 nieuwe ideeën in mijn boekje staan nu. Eentje nu op zuivelgebied en eentje voor de stoomoven ;D

 

Spruce dat bedoel ik nou. Ik wens jou veel succes met je innovatieve ontwikkelingen.

 

Geniet ze!

Mim

 

Link naar reactie
  • 0

Gisteren eindelijk een al ietwat positievere reactie van een fabrikant mogen ontvangen. Hij ging iets voor me regelen om het nog te maken prototype te demonstreren.

 

Nu heb ik voor deze demonstratie een geheimhoudingsverklaring nodig.

Het opstellen ervan lijkt in eerste instantie niet zo moeilijk, maar het kan zijn dat ik bepaalde dingen over het hoofd zie.

 

Waar zou ik (gratis of low-cost, want ben maar arme student :) ) advies hiervoor kunnen krijgen?

 

Uiteraard is mijn doel om alle aanwezigen eerst dit document te laten ondertekenen, alvorens ik tot een demonstratie over ga.

Maar ik vroeg me nog af of de ondergetekende namens het bedrijf de geheimhouding moet ondertekenen of namens zich zelf.

Stel dat hij namens het bedrijf tekend en hij werkt een paar dagen erna bij een andere werkgever, dan zou op die manier je idee naar buiten gebracht kunnen worden zonder dat je er wat tegen kan doen.

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Een GHV vind je op de site van de NOVU.

Het is meer een psycholigische test of de tegenpartij de bereidheid heeft zoiets te tekenen, en, zoals je zelf al aangeeft, de rijkweidte van een GHV is maar beperkt.

Een beetje fabrikant doet alleen zaken als je patent aangevraagd hebt om de doodsimpele reden dat ze op dit moment misschien in hun lab al met "jouw idee" aan de slag bezig zijn. Met de patent aanvraag kun je een eventuele strijd om het intellectueel eigendom voorkomen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een GHV vind je op de site van de NOVU.

Het is meer een psycholigische test of de tegenpartij de bereidheid heeft zoiets te tekenen, en, zoals je zelf al aangeeft, de rijkweidte van een GHV is maar beperkt.

Een beetje fabrikant doet alleen zaken als je patent aangevraagd hebt om de doodsimpele reden dat ze op dit moment misschien in hun lab al met "jouw idee" aan de slag bezig zijn. Met de patent aanvraag kun je een eventuele strijd om het intellectueel eigendom voorkomen.

 

 

 

 

Op deze manier geven ze niet echt vrij baan voor innovatie :(

Een patent aanvraag kost handen vol geld en zie dat als student maar eens op te brengen

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Een aanrader om de volgende site te bezoeken:

http://www.bio-phiscis.nl/magnetronoven.html

 

Eerlijkgezegd lijkt me dat een absolute afrader om te lezen als je serieus en industrieel iets met magnetronovens wilt doen.

 

Ik zou me dan toch echt beperken tot objectieve en bewezen gegevens, dat zal een fabrikant van magnetronovens ook doen. Als je al bij je vooronderzoek begint met de verkeerde informatie loop je kans een flinke flater te slaan bij een gesprek met een fabrikant...

 

Bedenk dat er veel sites zijn waarop van alles wordt verteld, maar dat veel daarvan aperte onzin is (bovestaande link is er een aardig voorbeeld van)!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels heel wat negatieve dingen over de magnetron gelezen en geloof wel een aantal punten, maar het is idd niet echt geweldig om zoiets te weten.

 

Ik bedoel het is wel interessant, maar je loopt ook wel weer risico dat je zoiest per ongeluk tijdens een gesprek naar voren brengt.

 

Zelf volkomen 100% achter je idee staan en toekomst rooskleurig inzien is de beste houding lijkt me tijdens een demonstratie/presentatie

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Tegenwoordig worden steamers steeds meer normaal. Is dat misschien ook een product waar je de uitvinding die je gedaan hebt op kunt toepassen?

 

Mijn verwachting is ook dat magnetron langzaam zal worden vervangen door de stoomoven. Alleen vraag ik me af of je daarmee op dezelfde manier je eten of kopje chocomel kan opwarmen.

Je vindt nu al combi ovens met dus magnetron EN stoomoven.

Op die laatste is mijn idee goed toepasbaar, echter zodra de magnetron helemaal verdwijnt dan houdt het op. Op dus enkel een stoomoven gaat mijn idee niet op toepasbaar zijn helaas.

 

Zojuist bij www.novuster.nl mijn idee getoetst.

Oordeel is twijfelachtig.

Ik scoor goed op de punten techniek en marketing.

De punten Ondernemingsplan en bescherming zijn daar en tegen weer matig.

 

PS: Zo net weer even boekje "Ik heb een goed idee, wat nu?" van Jasper Baggerman van de plank gepakt. Nog maar eens goed doornemen

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

 

Zojuist bij www.novuster.nl mijn idee getoetst.

Oordeel is twijfelachtig.

Ik scoor goed op de punten technieken marketing.

De punten Ondernemingsplan en bescherming zijn daar en tegen weer matig.

 

PS: Zo net weer even boekje "Ik heb een goed idee, wat nu?" van Jasper Baggerman van de plank gepakt. Nog maar eens goed doornemen

 

 

Hoe kan dat, je mist heel duidelijk kennis over de techniek.

Ik ken Novuster, en weet dat die vrij kritische vragen stelt om een goede analyse van de stand van zaken te kunnen weergeven.

Ik heb het vermoeden dat jij je een beetje schuldig hebt gemaakt aan wishfullthinking.

 

Ik denk dat de magnetron voorlopig nog lang niet uit de keuken verdwijnt, zelfs slechte berichtgeving zal het ding niet meteen uit de keuken doen verdwijnen

Link naar reactie
  • 0

Eh kunnen we een beetje on-topic blijven ;)

 

Het (schadelijke) magnetron effect is als volgt ontdekt.

 

Het effect van microgolven op de mens is ontdekt tijdens het proefdraaien van een radarinstallatie in een loods. Tijdens het testen liep er een niets vermoedende medewerker door de radarbundel, en viel dood neer.

 

 

Een bijzonder groot aandeel van stuurlui op de grote vaart heeft last van prostaatkanker. De radar staat vaak op, of naast de brug. [understatement]Zou er een verband zijn? [/understatement]

Link naar reactie
  • 0

 

Zojuist bij www.novuster.nl mijn idee getoetst.

Oordeel is twijfelachtig.

Ik scoor goed op de punten technieken marketing.

De punten Ondernemingsplan en bescherming zijn daar en tegen weer matig.

 

PS: Zo net weer even boekje "Ik heb een goed idee, wat nu?" van Jasper Baggerman van de plank gepakt. Nog maar eens goed doornemen

 

 

Hoe kan dat, je mist heel duidelijk kennis over de techniek.

Ik ken Novuster, en weet dat die vrij kritische vragen stelt om een goede analyse van de stand van zaken te kunnen weergeven.

Ik heb het vermoeden dat jij je een beetje schuldig hebt gemaakt aan wishfullthinking.

 

Ik denk dat de magnetron voorlopig nog lang niet uit de keuken verdwijnt, zelfs slechte berichtgeving zal het ding niet meteen uit de keuken doen verdwijnen

 

Sorry maar het is toch echt zo.

Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Omdat ik alleen weet hoe het idee technisch in elkaar steekt, zou ik daar alleen een oordeel over kunnen vellen toch?

Het idee is namelijk technischhaalbaar, daar twijfel ik niet aan en daardoor zal hij ook de score in techniek mee opgekrikt hebben denk ik

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Mwoah, nonex, ik neem aan dat

Het effect van microgolven op de mens is ontdekt tijdens het proefdraaien van een radarinstallatie in een loods. Tijdens het testen liep er een niets vermoedende medewerker door de radarbundel, en viel dood neer.

een geintje is hoor, no worries :)

 

Misschien dat je dood neer zou vallen als je je hoofd in de waveguide van een operationele militaire radar steekt, maar dat effect blijft thermisch. Beetje wat er met een ei in de magnetron gebeurd ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.