April 2005 heb ik een horecazaak overgenomen. De toenmalige investering overname en verbouwing heeft ons ± € 100.000,- gekost. Deze investering hebben wij totaal uit eigen zak voldaan. Het eerste jaar heeft ons naar verwachting alleen maar geld gekost, maar in een toen nog slecht economisch klimaat heel veel meer als de prognose.

Wat bezielt je om op dat moment een zaak over te nemen?! Zicht op een betere toekomst! Die betere toekomst komt er nu aan, want de sneeuwbal rolt, onze naam geniet steeds meer positieve bekendheid en financieel zijn wij stijgende.

Het verleden dreigt ons nu echter in te halen, en helaas sta ik er niet rooskleurig op als ik mijn BKR bekijk. Een krediet verkrijgen om alle shit ± € 30.000,-, op te ruimen wordt dus een negatieve ervaring. Sorry, maar helaas, ondanks het feit dat ik de intentie heb het geheel op te schonen helpt geen instantie mij op dit moment. Particulier is mij wel een oplossing aangeboden, maar de bron is vervuild en daar zoek het dus niet echt, tenzij ik niet anders kan. Bovvendien heb ik mijn concept dusdanig uitgekristaliseerd dat het tussen nu en twee jaar tot een flinke uitbreiding kan komen en daar kan ik geen zo/zo aandeelhouders bij gebruiken, if you know what I mean!

Er is een borgstelling van overheidswege welke de BBMKB heet, en kleine ondernemers steunt. Wie van jullie is bekend met deze regeling of kent misschien andere paden die door mij kunnen worden bewandeld?

Ben op dit moment naarstig op zoek naar een passende en solide oplossing!

Met dank voor jullie reactie en groet,

Charlie

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9499-borgstelling-mkb/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Springende Karel,

Deze ondernemers behoort tot de groep voor wie de BBMKB ooit een goede optie was. Ik heb er in 1998 bij de start van mijn vorige bedrijf via mijn bank eentje aangevraagd en gekregen.

Op zich is het een prima regeling en hij is recent zelfs aangepast waardoor hij nog aantrekkelijker is.

Volgens mij echter is hij altijd gekoppeld aan een banklening en zul je dus gewoon naar de bank moeten als je daar gebruik van wilt maken. ZIj beslissen vervolgens of ze jou een lening willen geven en deze gedeeltelijk willen/kunnen afdekken met de BBMKB.

Als je inmiddels als minder goede betaler bekend staat bij het Bureau Krediet Registratie, geef ik je echter weinig kans bij de banken.

Heb je al contact opgenomen met Horeca Nederland of de Horeca Ondernemers Academie. De laatste heeft een programma voor meer rendement in de horeca en misschien dat als zij naar je bedrijf kijken en daar vertrouwen in hebben dat je samen met een adviseur van hen naar een bank kunt om je kansen te vergroten. Daarnaast kunnen die mensen je wellicht aan suggesties helpen voor aanvullende financiering. Ik heb niet veel verstand van de horeca, maar weet wel dat de financiering daarvan vaak nogal anders gebeurt dan in de meeste sectoren.

In ieder geval succes gewenst met je bedrijf en alles eromheen.

Met vriendelijke groet,

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9499-borgstelling-mkb/#findComment-93740
Delen op andere sites

• 0

Zeer goede suggesties van Karen. Als je wegens je BKR niet verder komt bij de bank en de suggesties van Karen leveren ook niks op, zul je het moeten zoeken bij de private investors. Vrienden familie en andere idioten zijn je beste optie in dit soort situaties. Zit daar niks dan kun je verder kijken. Instructies en adressen op www.startkapitaal.com

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9499-borgstelling-mkb/#findComment-94161
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar