• 0

Hoe red ik mijn bedrijf?

Een jaar geleden ben ik begonnen met een webwinkel. Hierin verkoop ik ingekochte artikelen, en beschilder en borduur ik op bestelling en verkoop een aantal zelfgemaakte artikelen. Waarvan 1 mijn topproduct is.

 

Ik doe dit alles vanuit huis in combinatie met het opvoeden van 2 kinderen van 2,5 j. en 5 mnd. Eind vorig jaar begon het redelijk te lopen nadat ik op de beurs heb gestaan en rondom de geboorte van mijn 2de kind lag het hele bedrijf stil, nu probeer ik de zaak weer in werking te krijgen. De bank begint nu dus te piepen dat mijn omzet veels te laag is, en mijn krediet wordt terug gedraait.

 

Ik wordt voor een keuze gezet. Als hobby verder gaan ( wat ik eigenlijk niet wil) of 7 keer zoveel omzet maken. Geld voor dure advertenties heb ik niet. Wel heb ik mij weer ingeschreven voor de beurs samen met een winkel die mijn zelfgemaakte spulen ook verkoopt. we doen het samen om de kosten te delen.

 

Op google adverteren kost veel en levert niets op. De site moet verbeterd worden door onder anderen voor de flash een html pagina te plakken. De kosten zijn hoog ten opzichte van mijn omzet en een bank die krediet terug wil draaien.

 

Hoe kom ik aan klanten?

Hoe kom ik aan meer omzet?

Moet ik stoppen of niet?

Hoe krijg ik op internet meer bekentheid?

Hoe kan ik mijn website goedkoop aanpassen?

Hoe kom ik aan een goede marketingstrategie?

Kortom wat raden jullie mij aan, hoe red ik mijn bedrijf?

 

Lique

 

 

 

 

[vraagteken toegevoegd - mod]

Angélique Krijnen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels heb ik een nieuwe website. Alleen in het begin nog een beetje flash en daarna een html site.

Behalve dat de site sneller laadt heeft het ook voordelen voor onderhoud. Veel kan ik nu zelf.

 

Je site ziet er mooi uit. Toch zou ik er eens goed over nadenken of je die flash intro en eerste pagina wel wil. Ga ik voorbij die ooievaar kom ik op de pagina met dat prachtige huis. Kies ik voor een kamer, dan duurt het laden veel te lang. Een echt afhaak moment.

Verder zie ik dat de site gemaakt is in osCommerce. (helaas in een STS versie) Met osCommerce kan je nog veel doen om je site te optimaliseren voor zoekmachines.

 

Succes verder!

Link naar reactie
  • 0

De site is erg langzaam. Dat zou voor mij een reden zijn om meteen weg te zijn. Dat zal deels aan je hosting liggen, maar je plaatjes zijn eigenlijk ook te groot. De thumbnails kunnen bijvoorbeeld al flink kleiner gemaakt worden. Bijvoorbeeld deze: http://www.bengeltjeskamer.nl/catalog/images/PA30009kl.jpg is nu 38Kb. Dat kan makkelijk teruggebracht worden naar 8Kb.

 

Verder vind ik ook dat je meteen met de shop moet beginnen als openingspagina.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Sommige plaatjes zijn inderdaad te groot (tot 150 kb per plaatje) en het gebruik van thumbnails is hierbij aangeraden. Maar ik denk niet dit de grootste zorg is.

 

Als webshop moet men rekening houden met 2 groepen potentiële klanten: de klant met tijd en geduld, en de klant die alles snel snel wil. De grootste groep die men zal tegenkomen is het tweede.

Men zoekt naar een product in Google en men krijgt een grote lijst van mogelijkheden. Als men bij website 1 nog eerst de schoonheid moet bewonderen voordat men bij het product terechtkomt, dan gaat men binnen een paar seconden terug naar de lijst voor de volgende. Ik neem hier nu aan dat het allen ouders zijn die op zoek gaan, en niet de kinderen die dol zijn op animatie.

Als men ziet dat de meeste bezoekers via een omweg binnenkomen, dan moet men deze flink inkorten.

Ik werk heel veel met affiliate marketing als publisher en de omzetten van pagina's waar men snel tot een actie kan gaan scoren hier tot 5x meer dan die met omwegen.

 

En de SEO kan trouwens ook een stuk beter. Zoek hiervoor naar "mod rewrite" of "mod_rewrite" in google. Op deze manier kan je je shop een seo vriendelijke url geven. Zo zie ik in http://www.bengeltjeskamer.nl/catalog/index.php?cPath=23&sort=3a&page=2 nergens het trefwoord 'borduurkamer'. Denk bv aan de url http://www.bengeltjeskamer.nl/catalog/borduurkamer-2.html of http://www.bengeltjeskamer.nl/borduurkamer-2.html

 

En nog een belangrijke tip: gebruik voor elke pagina een ANDERE titel, keywords, en description ! Indien je dit gedeelte hebt laten doen, dan weet de betreffende persoon helemaal niets van het gemakkelijkste deel van SEO.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Angelique,

 

Misschien heb je familie of bekenden die wat geld én veel vertrouwen in je hebben. De tante Agaath regeling van de belastingdienst is dan misschien een uitkomst.

 

Misschien is het ook mogelijk om je producten ergens te laten zien, bijvoorbeeld op de kraam/ kinderafdeling va een ziekenhuis. Daar kun je misschien ook een kleine flyer leggen of een poster ophangen.

 

Jacqelien

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.