• 0

Samenwerken webshops om kortingen te bedingen op verzendkosten...

Hoi,

Als kleine webshop kun je niet gauw kortingen bedingen bij koeriers of bij de TPG. Nu las ik ergens (op een andere website) dat iemand opperde dat het misschien handig is als deze webshops op de één of andere manier bij elkaar worden gebracht en vanuit 1 punt werken zodat er wel kortingen bedongen kunnen worden.

Ik vind het een goed idee. Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier van verzenden en nog vind ik het eigenlijk te veel. Maar, zou zoiets niet al bestaan? En zou het haalbaar zijn?

Wat vinden jullie hiervan?

Als je niet schiet, kun je ook niet scoren!

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Moet je dan niet ook je verzendpunt/magazijn bundelen? Pas dan wordt de korting voor TNT interessant toch?

(Was er tijdens de internethype niet een bedrijfje dat online bestellingen van fysieke producten bundelde en in één keer bij de eindklant afleverde? Ben de naam kwijt...)

• 0

(Was er tijdens de internethype niet een bedrijfje dat online bestellingen van fysieke producten bundelde en in één keer bij de eindklant afleverde? Ben de naam kwijt...)

Let's buy it together ofzo toch, met die miertjes?Die was gauw failliet, als ik het wel herinner...

• 0

Een groot bedrijf kan korting bedingen omdat hij als klant interessant is voor TPG (en de concurentie van TPG). Een dergelijk bedrijf kan ook groter en dus goedkoper inkopen. Economy of scale voordelen.

Als klein bedrijf heb je deze voordelen per definitie niet. Om zaken te bundelen heb je een soort schaduw TPG nodig die de pakketten van een aantal kleine ondernemers naar één lokatie vervoert en ze daar aan TPG aanbiedt. Dat geeft een hoop rompslomp en kosten. Daarom lijkt het mooi maar is het er niet.

Ik vind TPG helemaal niet duur. Voor een kleine 6 Euro brengen ze vrijwel elk paket naar alle hoeken van Nederland. Dat kan alleen om dat ze profiteren van jawel, economy of scale. :)

• 0

Het kan werken en iets opbrengen als je bijvoorbeeld iets doet als:

Webshop 1 en webshop 2 stoppen met eigen voorraad. Ze zenden een complete pallet naar een centraal magazijn. Het werkt dus niet als bij een bestelling eerst een paar producten naar een centraal punt gaan en dan naar de klant, dat schiet natuurlijk niet op.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar