• 0

Wordt het nou een VOF, ltd of Euro-BV?

Al ruim twee maanden zitten wij te tobben over de rechtsvorm. Allereerst dachten we aan een VOF, totdat ik wat gelezen had over een ltd. en uiteindelijk uitkwam op een Euro-BV. Onduidelijke en onoverzichtelijke informatie is het enige wat ik vond, maar het was genoeg 'algemene' informatie om een idee te krijgen.

 

Als internetbureau hoeven we ons natuurlijk niet veel zorgen te maken wat betreft aansprakelijkheid, maar het is altijd handig om het zekere voor het onzekere te nemen. De voordelen zijn geweldig van een ltd! Het is echter Engels en dan zie ik de administratie ervan al tegen zitten (wat een gepruts). Een Euro-BV is hetzelfde als een ltd, maar dan... erkend in Nederland en... toch weer anders dan een ltd (of niet... hellup!)

 

Is er dus iemand die duidelijk informatie kan geven over een Euro-BV, want de website van kvk is niet zo hulpzaam (de voordelen/nadelen van een ltd zijn me duidelijk wat betreft hoor).

 

Aangezien we er na een uitgebreide vergadering er nog niet uit zijn gekomen hebben we besloten om een date af te spreken met onze vriendin bij de KvK en gaan we het eens uitgebreid bespreken. Ik wil echter van te voren me huiswerk doen, zodat ik genoeg vragen heb voor haar!

 

Edit: Nog wat informatie. We willen voorlopig nog lang niet beursgenoteerd staan en zijn met z'n 3tjes bezig (dus alle drie als aandeelhouders). Daarnaast hebben we helaas nog geen (kantoor)adres. Overigens heb ik er niet vrij veel verstand van, dus wilt u het alstublieft op klokhuis-niveau uitleggen! Bedankt!

The cake is a lie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een Euro BV is een Ltd. met daaronder als werkmaatschappij een C.V.

Je boekhouding voer je gewoon in het Nederlands.

Je moet alleen (voor de Ltd.) beperkte jaarcijfers naar Engeland sturen.

 

Als je "volledige" zekerheid wil inbouwen dan nemen jullie alle 3 een persoonlijke holding(Ltd.), daaronder een beheermaatschappij (Ltd.) en daaronder een C.V. als werkmaatschappij.

Meen je dat de risico's niet zo groot zijn, dan kan je volstaan met 1 Ltd. als beheermaatschappij waavan jullie alle 3 persoonlijk aandeelhouder zijn, en daaronder een C.V.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie! Het is me een stuk duidelijker nu. Waarschijnlijk gaan we dan gewoon voor 1ltd. We willen niet lullen, maar poetsen zeg maar :)

 

Ik vraag me alleen af of je als Euro-BV jezelf dan ook daadwerkelijk een BV mag noemen? Bijv. "Bedrijf-x BV" of "Bedrijf-x ltd."

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie! Het is me een stuk duidelijker nu. Waarschijnlijk gaan we dan gewoon voor 1ltd. We willen niet lullen, maar poetsen zeg maar :)

 

Ik vraag me alleen af of je als Euro-BV jezelf dan ook daadwerkelijk een BV mag noemen? Bijv. "Bedrijf-x BV" of "Bedrijf-x ltd."

 

Je zou dan ook voor een handelsnaam kunnen kiezen zonder Ltd. erin.

Als je er BV in zet, zou dat mogelijk problemen kunnen geven, maar ik denk dat de juristen hier op het forum daar beter uitsluitsel over kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me alleen af of je als Euro-BV jezelf dan ook daadwerkelijk een BV mag noemen? Bijv. "Bedrijf-x BV" of "Bedrijf-x ltd."

 

Bij een euro-BV is dit niet relevant omdat je C.V. je werkmaatschappij is waarmee je naar buiten treedt. Daar hoeft overigens C.V. niet in de handelsnaam te staan.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt voor de reacties :) Ik had (ook hier op het forum) gelezen dat limited een nogal negatieve reputatie heeft in de markt. De ene zegt weer van niet en de ander van wel, maar er is dus wel onzekerheid. Vandaar dat ik vroeg of het mogelijk was om jezelf (bij een euro-bv) BV te noemen.

 

Ik moet me nog wel even wat verdiepen in de rechtvorm CV. Ik had wel gehoord dat het een niet (meer) veel gebruikte rechtsvorm is.

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

Al ruim twee maanden zitten wij te tobben over de rechtsvorm. Allereerst dachten we aan een VOF, totdat ik wat gelezen had over een ltd. en uiteindelijk uitkwam op een Euro-BV. Onduidelijke en onoverzichtelijke informatie is het enige wat ik vond, maar het was genoeg 'algemene' informatie om een idee te krijgen.

Ik houd van Grandprixs, zou een F1 ook ideaal zijn als boodschappenauto?

 

Algemene opmerking: Kies een rechtsvorm die bij de onderneming die bij de ondernemingsactiviteiten past. Er zijn allerlei rechtsvormen en structuren te bedenken waarin een onderneming kan worden gevoerd. Fiscale, financiële en juridische overwegingen liggen ten grondslag aan de keuze van een bepaalde rechtsvorm.

 

Een euro-BV is niet anders dan een term voor een constructie die gelegitimeerd is sinds het Inspire Art arrest. Het is geen rechtsvorm in de zin van de wet.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Voor je echt je besluit maakt zou ik toch maar even goed uitzoeken.

 

Wij een nederlands bedrijf hebben destijds voor een ltd gekozen. Echter zijn we er op terug gekomen en overgestapt naar een andere rechtsvorm omdat we met een ltd zo goed als niets voor elkaar kregen bij banken etc. Geen leningen, rekening courant of zelfs nieuwe rekening.

 

Er zitten dus wel wat beperkingen aan.

 

Misschien toch nog maar even goed uitzoeken.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

Er is wel meer mogelijk dan één rechtsvorm als je met meerderen vennoten een bedrijf wil beginnen.

 

Is het geen idee om gewoon een VOF als werkmaatschappij te kiezen en als zeg maar een holding zijn eigen bedrijf of privé instappen in de VOF.

Laten we zeggen de ene vennoot een BV als holding gebruikt, de ander een LTD en een ander privé, op deze manier kan ieder zijn eigen geur en smaak bepalen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 287 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.