• 0

Wat zou jij vragen aan .....

Stel, je hebt een paar kopstukken van de grote partijen aan tafel (Bos Rutte en misschien Balkenende). Het thema is innovatie en ondernemerschap. Wat zou je ze dan willen zeggen/vragen?

 

We willen op Holland Innovation graag een stelling/vraag van de HL community voorleggen aan de aanwezige politicy. Wat moet die vraag/stelling zijn?

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Afkatten en afbranden !!! Echt Hollands.

Als ze zo worden aangepakt dan weet je zéker dat je de volgende keer iemand met politieke aspiratie's niet meer binnenhaald op wát voor congres of seminiar dan ook...

( op Egotrippers na )

 

En Karen heeft volgens mij gelijk dat ze weinig over ondernemerschap weten.. maar dat zegt niet zoveel omdat er ook veel zich ondernemer noemende personen er totaal geen kaas van hebben gegeten.. ::)

 

Wat komt volgens mij hier naar voren als we met bestuurders willen praten over innovatie ? We willen GELD ..GELD..GELD !!!!

Als je dat het belangrijkste item voor innoveren vindt.. ga dan in de bijstand..en innoveer je te pletter.. :P

 

Bestuurders hoeven geen ondernemers te zijn.. of écht te weten wat Innovatie voor ondernemers betekend..

 

Om un ouwe van Mieke Telkamp te gebruiken.. er zullen vragen gesteld moeten worden die hen laat nadenken.. over het antwoordt waar Innoverende bedrijven ondersteuning nodig hebben ...

" Waarheen... Waarvoor "

 

Cor

 

Vind je? Ik vind juist helemaal niet dat we afkatten en afbranden. We willen alleen graag tot de kern van de zaak komen. Geen innovatie zonder ondernemers. Wat doen we voor die ondernemers? Vinden die ondernemers dat fijn?

 

We blijven tegen het feit aanlopen dat er veel gesproken wordt over ondernemers maar niet mét ondernemers. Misschien een beetje onze eigen schuld, want we hebben geenstek. Electoraal stellen we niet veel voor en we willen allemaal want anders.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het interessant te horen van de politici wat zij als succesvolle innovaties beschouwen?

Misschien dat we het dan met dat antwoord al niet eens zijn, dan hoeven ze verder ook niets meer uit te leggen vrees ik.

Dat lijkt mij wel interessant. Dan is er een verschil in de uitleg van het begrip. Een vervolgvraag kan dan zijn waarom zij de zaken die zij noemen succesvolle innovaties noemen. Waarom innovatie en waarom succesvol?

 

In het innovatieplatform zitten wetenschappers, en ceo's van multinationals. Ik neem aan dat het platform denkt dat als je die bij elkaar zet, je innovatie krijgt. Behalve een verdwaalde CDA website-developer zit er geen ondernemer in het platform. Hoewel het kabinet ceo's van mega-ondernemingen ook "ondernemers" noemt, ook als ze slechts "hired guns" zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Weet niet of het al gevraagd is maar ik wil weten waneer er een Innovatie Minister komt.

 

Als de politiek serieus is is dat wat Nederland nodig heeft, nu niet meteen weer gaan oh-en over de verdeling tussen aandacht voor innovatief ondernemen en fundementeel innovatief onderzoek. Maar net als ondernemen is focus in de politiek volgens mij belangrijk. Balkenende en zijn speerpunt Innovatie als een van zijn aandachtspunten (geen focus) heeft niet gewerkt.

 

Focus op innovatie dus in Den Haag het word tijd dat we wat doen met de natural resources: ondernemerschap, innovatief denkvermogen, creativiteit en eigenwijsheid.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.