• 0

Groothandels & inkoopprijzen achterhalen

Ik ben van plan om een im/exportbedrijf te beginnen en heb een aantal producten op het oog die voor mij wellicht interessant zijn om te importeren naar Ned. Deze ben ik dan van plan om door te verkopen aan 'Retailers' of eventueel zelf te verkopen (middels een online winkel of eventueel een fysieke winkel).

 

Om te kijken of het financieel aantrekkelijk en uberhaupt haalbaar is om de betreffende producten te importeren, is het natuurlijk van vitaal belang dat ik de groothandels achterhaal en hun betreffende inkoopprijzen, om te kijken of ik hiermee kan concurreren.

 

Ik heb via internet een aantal groothandels gevonden, aangegeven dat ik een winkel wil beginnen en geprobeerd om hun inkoopprijzen te achterhalen. Helaas is dit niet (natuurlijk) niet zo eenvoudig. De betreffende groothandel gaf aan dat ik eerst een KvK-nummer moet hebben, om vervolgens hun inkoopprijzen te ontvangen.

 

Heeft iemand tips/ een manier om de gewenste gegevens in bezit te krijgen, ook van omringende landen (Belgie, Duitsland)?

 

Ook vroeg ik me af hoe een ondernemer is spe die gegevens achterhaald. Je begint natuurlijk niet zomaar een winkel. Ook een beginnende ondernemer zit met hetzelfde 'probleem' als ik. Om te kijken of het financieel aantrekkelijk is (marges vs kosten), dien je natuurlijk allereerst deze gegevens te hebben...

 

Thanks in advance!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik heb via internet een aantal groothandels gevonden, aangegeven dat ik een winkel wil beginnen en geprobeerd om hun inkoopprijzen te achterhalen. Helaas is dit niet (natuurlijk) niet zo eenvoudig. De betreffende groothandel gaf aan dat ik eerst een KvK-nummer moet hebben, om vervolgens hun inkoopprijzen te ontvangen.

 

 

Als een KvK nr de enige eis is, schrijf je simpelweg in. Kost je nog geen 6 tientjes per jaar als eenmanszaak.

 

Andere opties zijn concullega's benaderen waarmee je niet concurreert (bijv andere regio).

 

Ik weet niet of je de INKOOPprijzen krijgt van de groothandel? Je zult hun VERKOOPprijzen wel krijgen, en dat is jouw inkoopprijs. Vaak vergezeld van een al dan niet dwingend VERKOOPadviesprijs voor jou.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als een KvK nr de enige eis is, schrijf je simpelweg in. Kost je nog geen 6 tientjes per jaar als eenmanszaak.

 

Andere opties zijn concullega's benaderen waarmee je niet concurreert (bijv andere regio).

 

Ik weet niet of je de INKOOPprijzen krijgt van de groothandel? Je zult hun VERKOOPprijzen wel krijgen, en dat is jouw inkoopprijs. Vaak vergezeld van een al dan niet dwingend VERKOOPadviesprijs voor jou.

 

let wel dat een inschrijving tegenwoordig automatisch wordt doorgemeld aan de belastingdienst, dus die gaan dan formulieren sturen en je moet wat andere bureaucratische rompslomp gaan afhandelen :P

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hersenkind,

 

Misschien dat je meer informatie kunt vinden op de deze week gelanceerde website www.ondernemen.in.

 

Die site verdient wellicht een vermelding op de linkpagina hier op HL.

 

Succes met je plannen.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.