Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 06-07-19 in Berichten

  1. Ook interessant bij deze zaak zijn de mogelijke consequenties voor het publiekelijk uiten van boosheid door ontevreden klanten. Een van de gedaagden heeft naast reviews (toegestaan) ook elders zijn/haar gal gespuwd. Dat is door de rechtbank als onrechtmatig aangemerkt en die gedaagde wordt daarmee schadeplichtig. Nogal opmerkelijk om eerst te spreken over schenden van de zorgplicht en het exorbitant in rekening brengen van kosten (€ 4.313,63) bij een vordering van 600 euro om vervolgens vast te stellen dat je die boosheid wel mag uiten in reviews en op forums maar niet richting relaties en (ex) werknemers.
    2 punten
  2. @Remco TH Bedankt voor je reactie en helder verhaal. Het klopt dat men ook alleen nog maar werkt (in mijn geval) met modelovereenkomsten. Het zijn wel vaak standaard overeenkomsten, en in mijn geval een heel korte en vage omschrijving over de aansprakelijkheid. - Artikel 7 Aansprakelijkheid/schade 7.1 De partij die toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen, is tegenover de andere partij aansprakelijk voor de door deze geleden en/of te leiden schade. Mijn inziens veel te vaag en te breed. Tevens mis ik ook zaken als gevolg/indirecte schade en een max aan een bedrag. Hoe heb jij dit geregeld in jou modelovereenkomst? Wat is jullie mening mening hierover? en wat voor soort (max.) bedrag qua vergoeding is billijk? Tips zijn welkom :-) @Norbert Bakker Bedankt voor je reactie en nadere toelichting. Om specifieker te zijn is mijn exacte rol PMO, oftewel projectmanagement officer/ondersteuner. Ik ondersteun project/programmamanagers met name in de IT wereld en met name dus grote IT projecten. Dit zijn projecten in NL maar wel voor grote organisaties en/of overheid. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jouw reactie op bovengenoemd aansprakelijkheidsartikel. Wellicht heb je hier meer mee te maken gehad... Na bovenstaande uitleg komen er meer vragen wat specifiek in mijn geval het beste is, uiteraard wil ik goed verzekerd zijn (niet oververzekerd) versus een goede prijs. Dat is wel fijn als startende ondernemer :-) Is het een idee als wij maandag eens bellen met elkaar wat dit eventueel zou gaan kosten qua premies via jullie? Alvast bedankt!
    1 punt
  3. Soms moet je een klant ook aan de concurrent gunnen. Dit is er zo eentje
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.