Ga naar inhoud

MartinDupuis

Moderator
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  1. "Don't do social, be social." Dit vind ik een hele mooie, die ga ik van je stelen! Je bent natuurlijk niet de eerste met zo'n tool, ook de Hootsuites van deze wereld hebben die functie al een tijd. En ik denk met het steeds beter worden van AI dat er steeds meer van dit soort tools op de markt gaan komen. Dus hoe ga je je onderscheiden? Wat maakt dat ik mijn social door jouw tool moet laten doen? Het is ook best wel wat he, want die tool moet wel precies in mijn taal en idee schrijven. Ik zie zo veel AI meuk tegenwoordig op social en LinkedIn, je prikt er meestal wel snel doorheen omdat ze vaak een bepaalde formule gebruiken om te schrijven.
  2. Ja, en daarbij zit je ook nog eens aan de onderkant van de markt. Want de goede webshops die handelen hun klachten allemaal goed af. Die weten precies wat de waarde is om van een ontevreden klant weer een tevreden klant of zelfs een ambassadeur te maken. Dus je krijgt dan echt de minder goede webshops aan de ene kant en de klagers aan de andere kant. Dit lijkt mij een heel moeilijk speelveld.
  3. I agree with the long time spent versus the low amount of Euro spent. That is the big differentiator in the plan. You don't want to have people study or work 4 hours and only drink 2 tea or coffee. There is no way that will pay for the m2 price.
  4. Àls iemand die heel veel AI gebruikt dagelijks sta ik er ook een beetje dubbel in. We krijgen straks een grote eenheidsworst van berichten dagelijks gepusht door allerlei automations dat niemand zich nog ergens in herkent. Dat haalt ook gelijk het authentieke van je bedrijf of je boodschap af vind ik. Ik zou meer zien in een soort hybride model waarbij de AI je helpt met je content plannen en evt onderwerpen aanbied en de ondernemer schrijft. AI kan dan redigeren om dit in een mooier format te gieten, maar de boodschap is nog wel echt zelf van de ondernemer afkomstig. Maar ik ben bang dat het net als met botox is, er is straks geen social media bericht meer wat kan glimlachen. 😁
  5. Niet helemaal mee eens, als je een echt goede website bouwt. En dan heb ik het niet over een pagina met 15-20 pagina's. Maar eentje met 100-150 pagina's die precies de pijnpunten van je klant aanspreken dan kun je daarna echt wel even op de bank gaan liggen. 😉 Passief is het alleen natuurlijk nooit, je moet daarna continu aan je website werken. SEO en linkbuilding, continu updaten met content. Probleem is dat veel ondernemers hun website alleen maar gebruiken om te zenden wat een gave dingen ze allemaal doen. Zonder ook maar in te spelen op wat hun klanten nou echt bezig houd en hoe hun product ze kan helpen om dat op te lossen. Daar is nog een hele wereld te winnen. Groet, Martin
  6. Nou ben ik niet helemaal onbevooroordeeld, omdat ik met hem samenwerk voor www.aovkompas.nl. 😁 Maar in mijn ogen is Norbert Bakker de beste AOV adviseur. Niet alleen door zijn kennis van het vak, maar vooral door zijn eerlijkheid wat het beste voor jou is. Dus, doe er mee wat je wilt. Groet, Martin
  7. Wat leuk om te lezen Sanne, laat even weten wat je er uit hebt gehaald als je wilt. Dat zou ik leuk vinden.
  8. Ja, in mijn ogen wel. Ik breng verkeer naar jou toe om de verkoop te sluiten, of die dan model A, B of C kopen maakt voor mij niet uit. Sterker, voor zo ver ik weet is het richting bol zo dat als ik iemand doorstuur voor een product van 25 Euro en diegene koopt in dezelfde winkelmand ook een televisie van 2.500 Euro krijg ik daar ook commissie over. Dus ik zie hier niks raars in.
  9. En als toevoeging op wat er hier al gezegd is, zo'n plan dwingt je ook om al goed naar je onderneming te kijken en antwoord te vinden op evt. obstakels en hoe je die gaat overwinnen. Het is niet alleen leuk om een financiering te krijgen, maar ik vind het persoonlijk eigenlijk een must om te maken juist om alle antwoorden al te vinden voordat de vragen gesteld zijn. Helemaal als je een horeca gelegenheid wilt openen. Het plan gaat heel veel W-vragen stellen die je dan voor jezelf geordend al kunt bedenken. Wat ga je anders doen als de horeca in de buurt? Welke leveranciers ga je gebruiken? Hoeveel stoelen en tafels ga je neerzetten? Hoeveel personeel heb je dan nodig om dat aantal stoelen en tafels te bedienen. Zo komt tijdens het schrijven van je plan je onderneming al tot leven. Helemaal als je het combineert met een moodboard, dan kun je in het plan al aangeven wat de stijl is van je zaak, hoe het er uit gaat zien, wat dit gaat kosten in investering. Etc, etc. Dus niet alleen voor financiering handig, maar vooral voor jezelf om je bedrijf te ontwerpen en alle vragen die daar mee samen hangen al te beantwoorden. Groet, Martin
  10. Dat is voor iedere ondernemer anders denk ik, zoals Henk al aangaf was zijn website helemaal niet bedoeld als leadmagneet. En voor sommige anderen is het hun lifeline naar nieuwe klanten. Ik vind wel dat veel ondernemers een website (laten) bouwen en dan denken dat ze dan klaar zijn. In mijn ogen gaat het dan pas beginnen. En vraag me ook af of er veel zijn die een heel plan maken van te voren, met keywords waar ze op willen ranken. Welke content en hoe vaak ga je die verversen. Valt me op dat 80% een website bouwt en die eigenlijk nooit meer echt een update geeft. Maar een website is ook een levend iets, die moet je water geven in de vorm van nieuwe content. Die moet je voeren met nieuwe content om op je keywords te ranken. En dat is heel veel werk, misschien goed om dat uit te besteden en je te richten op de kern van je onderneming. Maar ik vind wel dat er veel te weinig kennis is over hoe je zo goed mogelijk voor de dag komt. Groet, Martin
  11. Ik ben echt een boekennerd en zou hier een hele grote lijst kunnen neerzetten. Maar als ik zou moeten kiezen dan is dat voor mij echt "The Lean Startup" van Eric Ries. Hoe je MVP (Minimal Viable Product) zo snel mogelijk kan testen of je idee of product echt waarde toevoegt. Dus zo snel mogelijk je aannames testen en bijsturen. Dat boek heeft me de ogen geopend, daarvoor wilde ik vaak veel te lang door om alles perfect te maken. Groet, Martin
  12. Even terzijde, maar een paar jaar geleden vertelde iemand mij nog dat AIDA wel heel ouderwets is en niet meer van deze tijd. 😉 Terug naar de vraag, ik denk dat het heel erg afhangt van je doel en hoe je jezelf focust om daar te komen. Voorbeeld, ik ga soms naar beurzen om nieuwe klanten te zoeken en afspraken in te boeken voor een kennismaking. Dan is mijn mindset helemaal op kennis maken, kijken waar ze iets aan mijn product hebben (of mijn aanname klopt?) , met de goede persoon in contact komen, interesse geven (dus niet alleen maar praten om je product te verkopen) en doorvragen en dan kijken of er raakvlakken zijn om daar eens verder over te praten. Als ik op die manier naar een beurs ga dan kijk ik van te voren welke bedrijven er staan, wie ik denk dat interessant zijn en waar ik dus zeker even langs moet. En ik stel een doel: 10 leuke gesprekken hebben en nieuwe mensen leren kennen, 4 vervolgafspraken bij mijn topdoelen van die beurs. Ben je op een congres of event al met iemand in gesprek en zie je mogelijkheden dan is het vanuit de inhoud juist heel makkelijk om iemand uit te nodigen om daar misschien eens dieper op in te gaan met elkaar. Heel cliché, maar ik merk altijd dat mijn beste pitches toch zijn als ik een goed gesprek heb en het niet gaat over wat ik per se voor iemand kan betekenen maar we daar zo tijdens het gesprek samen achter komen dat we misschien eens verder moeten praten. Veel vragen stellen en goed luisteren is in mijn ogen belangrijker als zelf veel praten. Groet, Martin
  13. Mwah, ben ik het niet helemaal mee eens. Het begint nog steeds bij een goede fundering, in dit geval een duidelijke website met een goed SEO fundament. Daarbij ben ik het wel eens dat content echt King is, en dan niet eenmalig een website (laten) bouwen en daar wat content van 400 woorden per pagina op zetten. Maar echt autoriteit claimen door te zorgen dat je goed onderzoekt voor welke keywords je autoriteit wilt claimen. GEO is op dit moment toch vooral nog een Black Box, waarbij een heleboel mensen nu beginnen te roepen dat ze je wel AI resultaten kunnen geven. In mijn ogen begint het gewoon bij hele goede informatie bieden op je website met goede keywords en goed aangeleverd zodat AI het makkelijk kan herhalen in zijn overzichten. Al met al is om dit allemaal goed te doen het hele spelletje, en dat is leuk maar een lang proces. Iemand die je heel snel resultaat beloofd zou ik niet snel vertrouwen. Groet, Martin
  14. Nu is de kracht en de macht van de vakbond ook al jaren tanende. Maar ik ben het wel eens dat er niet echt een belangengroep is voor kleine(re) ondernemers. Ik zie een VNO-NCW toch vooral als belangenbehartiging van de grote ondernemingen. Ze - de overheid - weten de kleine ondernemers vooral te vinden als er betaald moet worden voor van alles en nog wat lijkt het wel.

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.