- Hoe prijs voor adverteerders te bepalen?
-
Hoe prijs voor adverteerders te bepalen?
Beste Allemaal, Ik heb even een vraagstuk waar ik graag jullie input bij zou willen. Stel ik heb een beurs waarvoor ik een publicatie maak. Door voorgaande keren weet ik ongeveer hoeveel bezoekers het beurs gedurende een week gaat trekken en wat de demografische samenstelling is. We weten daarom ook vrij nauwkeurig wat de oplage van de publicatie moet worden. Aan het maken van de publicatie zijn uiteraard kosten verbonden. Daarom hebben we ervoor gekozen om de publicatie te laten sponsoren. De publicatie heeft 2 thema's en daardoor 2 voorzijden. We streven ernaar om beide sponsoren evenveel exposure te laten krijgen. De advertenties mogen nagenoeg de gehele voorzijde beslaan (A4-formaat). Vanwege het inhoudelijke karakter zijn publicaties op binnenpagina's minder toepasselijk. Hoe bepaal ik wat een reële prijs is voor de advertenties van de sponsoren? Is dit überhaupt mogelijk, of is dit alleen afhankelijk van mijn overtuigingskracht? Uiteraard realiseer ik me dat veel factoren de prijs beïnvloeden, zoals wat die doelgroep dan is en hoeveel een succesvolle conversie de adverteerder oplevert. Is er echter een soort richtlijn bijv. per 10.000 publicaties? Wanneer wordt iets door marketeers als goedkoop of juist veel ervaren? Is 20 cent per sponsor per publicatie een bedrag waarbij ik moet verwachten dat ze schrikken of juist positief verrast zijn? We verwachten dat mensen de publicatie gedurende het bezoek aan de beurs in hun hand houden, waardoor de duur van blootstelling aan de boodschap langer is dan bijv. een internetbanner. NB: Onze feitelijke kosten zijn hoger dan 40 cent. Ik ben heel benieuwd naar jullie inhoudelijke reacties. ExTax!
-
Vechten of falen?
Kijk, zo is het inderdaad. Het niet halen van je doelen is ook een leerkans en één die veel beter landt dan inzichten uit allerlei managementboeken. Om weestand bij prospects bijvoorbeeld écht te begrijpen, moet je weestand ondervonden hebben.
-
Vechten of falen?
Een wijs man zei een tijd geleden tegen mij: Iemand met een visie kan nooit gegijzeld worden door de omstandigheden. Deze persoon kan echter wel gegijzeld worden door zijn eigen visie, met alle gevolgen voor hem/haarzelf en degenen in de directe omgeving. Hoever is genoeg. Wanneer weet je dat de uitwegen die je misschien nog ziet zulke grote offers gaan vragen dat met één stap voorwaarts er eigenlijk 10 terug doet?
-
Vechten of falen?
Interessante post Annedien. Is 'vechten' niet gewoon een primaire reactie die buiten de persoonlijke beïnvloedingssfeer zit? Als je een dier in het nauw drijft zal deze altijd een uitweg proberen te vinden. Wat als er geen uitweg is, of die niet wordt gezien... Waarom zouden 'wij mensen' anders zijn? Niet-vechten lijkt mij het lastigste wat er is. Ik denk dan ook dat er veel mensen zullen zijn die langer doorgaan dan objectief gezien goed voor hen is.
-
Cold calling gaat hopeloos, slimme commerciele aanpak
Een beetje bedrijf dat zijn ICT enigszins op orde heeft, heeft contracten met 3 leveranciers. Kan nr. 1 niet leveren, dan nr. 2, die niet dan nr. 3. De kans dat je meteen nr. 1 wordt is dan dus heel klein. Probeer eerst eens 3 te worden.
- Ervaringen met The Hub?
-
Productontwerp als financiele bottle-neck bij startup?
Natuurlijk is het goed om starters te helpen. In mijn directe omgeving heb ik diverse voorbeelden van ondernemers die assistentie hebben gekregen op de vlakken waar zij kennis/capaciteiten ontberen. De assistentie gaat meestal echter verder dan slechts een eenmalige/kortstondige dienst. De meesten kijken vooruit naar wat de samenwerking nog meer zou kunnen opleveren. Dit resulteert vervolgens in een samenwerkingsverband waarin beide partijen zichtbaar zijn voor de markt én dus ook hun reputatie gezamenlijk op het spel zetten. NB In de periode voor 2000 waren er zat adviesorganisaties die hun diensten wilden aanbieden tegen equity. Zoals je uit mijn reactie kunt opmaken denk ik niet dat 'equity voor advies' de oplossing is voor ondernemers die moeite hebben hun product gerealiseerd te krijgen.
- Ondernemen best eenzaam tips!
- Uitvinding aan de man brengen
- Te laks... maar op zich wel goede ideeen?
- Uitvinding aan de man brengen
- Uitvinding aan de man brengen
- Meewerken aan één digitaal loket voor ondernemers?
- Uitvinding aan de man brengen
ExTax!
Legend
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht