Jump to content

Andreas | Alskar Design

Super Senior
  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Address
    Gedempt Hamerkanaal 253, Amsterdam, 1021KP, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Andreas
  • Last name
    Knol
  • Company or organization name
    Bluelarix Designworks
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Blog

Register

  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

Vision

  • I'm looking for people who
    onze visie delen en onverwachte oplossingen willen creëren en willen bijdragen aan het welzijn van mensen met producten die een langdurige betekenis hebben voor mensen.
  • My opinion about innovation
    Design en innovatie gaat voor ons om onverwachte oplossingen die langdurige betekenis voor mensen hebben.
  1. Mooi initiatief van de stad, met interessante thema's die het verdienen om support te krijgen van Amsterdam.
  2. Ik was benieuwd of je al wat verder was gekomen. Wij hebben als ontwerpbureau zelf iemand in dienst die gespecialiseerd is in ergonomie en interactie, en ik verwacht inderdaad zoals Hans schrijft dat de meeste ontwerpbureaus dat hebben, en ook de bedrijven die werken in de revalidatie techniek of medische techniek. Misschien dat je wel kans maakt door jezelf als specialist te verhuren aan multinationals zoals Philips, bijv. bij Philips Design of Research.
  3. Ben het met RoelO eens dat de cost of delay een raar begrip is. Productontwikkeling kost natuurlijk geld, maar het daadwerkelijk industrialiseren van een product kost vaak nog vele malen meer, en kan ook nog behoorlijk wat tijd vergen. Daarom kan het toch regelmatig gebeuren dat producten ontworpen worden, ontwikkeld worden, getest worden en dat nog steeds daarna wordt besloten om het project af te blazen of uit te stellen, als bijv. blijkt dat de markt is veranderd of er nog niet klaar voor is. En dat is soms een wijze beslissing. Snelheid van ontwikkeling is belangrijk, maar te vaak komen we producten in de markt tegen die niet goed zijn door ontwikkeld, waar te weinig tijd aan in besteed, waardoor de ervaring voor gebruikers veel minder is. De kwaliteit laat dan te wensen over, de software is niet goed afgestemd op de hardware, de hardware vertoond kleine problemen, etc.
  4. veel dingen uitbesteden is goed, maar er zijn sommige zaken die je in eigen beheer wilt houden. Het hangt ervan af hoe belangrijk je site voor je is. Bij ons zijn de websites belangrijk, bijna alle omzet komt door die sites. Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om zelf energie en tijd erin te steken, zelf aan linkbuilding te doen, ontwerp in Joomla en Wordpress en daarbij ook al het mogelijke doen om goed in de zoekmachines te voorschijn te komen. Het is onze belangrijkste marketing tool, daarom steken we er veel tijd in.
  5. inderdaad duidelijk op laten nemen in de offerte / contract: in afwijking van de algemene voorwaarden zal het volledige eigendom van het ontwerp overgaan naar opdrachtgever, zodra is voldaan aan tijdige en volledige betaling van het project.
  6. Goede punten. Vooral focus is belangrijk, vaak willen bedrijven er tijdens de productontwikkeling steeds meer bij: meer wensen, meer versies, meer kansen... Maar dat zou ook producten opleveren met een gebrek aan focus en een product dat eigenlijk alles een beetje kan, maar niets heel goed.
  7. Erg slechte planning van dit bedrijf. Wij laten klanten ook nooit 100% vooruitbetalen, betalingen lopen mee met het proces, zoals het hoort.
  8. Klanten zijn natuurlijk erg belangrijk, maar productontwikkeling dwingt je te focussen op de dingen die je wilt doen en waar je goed in bent en is daarom minstens zo belangrijk.
  9. Hallo Herman, Mooi om te horen dat het allemaal lijkt te lukken en dat je al verkocht hebt. Succes verder!
  10. Om nog even terug te komen op jullie vraag "hoe vinden we investeerders?", dan zou mijn vraag zijn waarvoor je die precies nodig hebt? Je hebt prototypes, ze lijken inderdaad te werken, iedereen is enthousiast. Misschien is het zinvol om een partner te zoeken die een Europees distributienetwerk heeft en misschien productiefaciliteiten. Als die mee wil doen en je wil helpen om de eerst productierun voor te schieten, dan ben je al een stuk op weg en heb je geen investeerders nodig. Heb je al een aantal verkocht? Dat helpt ook vaak, als het je gelukt is een klein aantal te bouwen en te verkopen, dan is daarmee min of meer bewezen dat bedrijven er ook voor willen betalen, dat helpt om de business case rond te krijgen.
  11. Hi Nils, Zie je berichtje nu pas toevallig. Ja, ik zal proberen erbij te zijn op 1 juli en zal de discussie eens bekijken. Groeten, Andreas
  12. Wij doen het wel via Finland. Een Russisch persoon moet dan een postbus hebben in Finland van het bedrijf Westpost, elke week rijdt een busje vanuit Finland naar St. Petersburg. Als je dieper Rusland in wil wordt het moeilijk, wij hebben dezelfde ervaring: alleen DHL, UPS of FedEx komen aan, maar zijn duur. TNT komt vaak niet aan.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept